MISIJA: ZELENI KORAKI 2018/2019
Vsak med nami je udeleženec v prometu. Z izbiro prevoznega sredstva v vsakdanjem življenju vplivamo na naše okolje, zdravje in kakovost življenja. Kljub sodobnemu načinu življenja lahko poskrbimo za okolju in zdravju prijaznejše načine prevoza. Okolju prijazni načini so hoja, kolesarjenje, izbira javnega prevoza, pa tudi vožnja s skirojem, električni avtomobili itd.
• Z izbiro okolju (in zdravju) prijaznih načinov prevoza zmanjšujemo izpuste toplogrednih plinov, skrbimo za tehnične izboljšave, s številnimi med njimi pa skrbimo tudi za več gibanja.
• Svojo trajnostno mobilnost lahko izboljšujemo z manjšimi, posameznimi ukrepi.
• Na področju trajnostne mobilnosti je potrebno povezovanje (načina prevoza, posameznikov, skupin) – izboljšana trajnostna mobilnost presega lokalno in osebno delovanje.
• Pri vsakodnevnih opravilih smo pozorni, da jih opravljamo tam, kjer je okolju, zdravju in varnosti prijazna infrastruktura.
• Pomemben vidik trajnostne mobilnosti je varnost v prometu.
KORAKI DELA:
1. Spoznavanje teme: opredelitev vprašanj, raziskovanje, spoznavanje ozadja.
2. Opazovanje z udeležbo: opazovanje obnašanja, pogovori, priprava zgodbe.
3. Iskanje rešitev: predlogi za spremembe, izboljšave – kaj bi lahko, kaj lahko, kdo lahko
4. Oblikovanje rešitev (izdelki), izvajanje ukrepov (aktivnosti)
5.Evalvacija: ugotavljanje, ali so rešitve učinkovite, kaj je treba spremeniti
AKTIVNOSTI PO POSAMEZNIH STAROSTNIH SKUPINAH
1. – 3. razred | Misija: Štejem korake, ohranjam okolje – Kdo je z menoj?
Predlog aktivnosti: V ustanovi izberete dan ali teden, ki ga namenite trajnostni mobilnosti. V tem tednu izvedite nekatere aktivnosti: Nagradni natečaj: → skupina učencev pripravi likovni izdelek (risbe, makete, posterje, risanje s kredo na tla) na temo čim bolj okolju prijaznih prevoznih sredstev ter ponazorijo svojo vlogo na tej poti (lahko več učencev na eni sliki ali maketi); |
4. – 6. razred | Misija: Zelena pot do zelenih parkirišč Predlog aktivnosti: V ustanovi izberete dan ali teden, ki ga namenite trajnostni mobilnosti. V tem tednu ugotavljajte in raziskujte: → posameznik ali skupina učencev si izbere pot od doma ali šole do trgovskega centra oziroma trgovine. Lahko izberete tudi drug objekt, ki ga želi analizirati; → izberite vsaj dve prevozni sredstvi in ugotovite, ali je pot varna, kako je urejena, ali je namenjena samo pešačenju, kolesarjenju ali avtomobilom; → na parkirišču ugotovite, kako je urejeno za kolesarje, skiroje, avtomobile; ali je del parkirišča tudi kakšna zelenica, drevo itd. → poseben “del parkirišča” je tudi prostor za električne avtomobile: ali ima prostor za polnjenje električnih avtomobilov itd. → če je le mogoče, aktivnost izvedite v sodelovanju s prometnikom; → zeleno pot in parkirišče ponazorite na zemljevidu, fotografirajte ali snemajte;Nagradni natečaj: → čim bolj zanimiv in uporaben izris oziroma prikaz poti in parkirišča: foto kolaž, strip, video (lahko več kratkih insertov ali en daljši posnetek ali montaža, vendar ne več kot 2 min); → predstavitev/razstava na šoli ali v domačem kraju; |
7. – 9. razred | Misija: Zelena pot do zelenih parkirišč
Predlog aktivnosti: V ustanovi izberete dan ali teden, ki ga namenite trajnostni mobilnosti. V tem tednu ugotavljajte in raziskujte: Nagradni natečaj: → čim bolj zanimiv in uporaben izris oziroma prikaz poti in parkirišča: foto kolaž, strip, video (lahko več kratkih insertov ali en daljši posnetek ali montaža, vendar ne več kot 2 min); |
Srednja šola
in fakulteta |
Misija: Zelena pot do zelenih parkirišč
Predlog aktivnosti: V ustanovi izberete dan ali teden, ki ga namenite trajnostni mobilnosti. V tem tednu ugotavljajte in raziskujte: Srednješolcem in fakultetam dajemo več možnosti in proste izbire, tudi glede na individualni pristop. Srednješolci in študentje prihajajo z različnih krajev, zato obravnavajo različne trgovine, trgovinske centre. V večjih krajih lahko dijaki ugotavljajo, ali imajo urejen sistem parkiranja in uporabe javnega prevoza (tudi do trgovine, trgovskega centra itd…) Misija: Zelena pot do zelenih parkirišč Nagradni natečaj: Omogočamo individualni dogovor s fakultetami za raziskovalne naloge → čim bolj zanimiv in uporaben izris oziroma prikaz poti in parkirišča: foto kolaž, strip, video (lahko več kratkih insertov ali en daljši posnetek ali montaža, vendar ne več kot 2 min); |