CoFarm4Cities: Učilnica v naravi: šolski vrt včeraj

V torek, 5. novembra 2024, se je ekipa programa Ekošola v okviru projekta CoFarm4Cities udeležila predavanja Učilnica v naravi: šolski vrt včeraj, ki ga je vodila muzejska svetnica Mateja Ribarič in je potekalo v Slovenskem šolskem muzeju.

Mentorji pilotnih osnovnih šol, ekipa Mestne občine Ljubljana in predstavniki programa Ekošola smo poslušali o pomenu šolskega vrta kot učnega in vzgojnega orodja. Poudarek je bil na zgodovinskem ozadju šolskih vrtov, ki so bili v preteklosti tesno povezani s poukom naravoslovja in kmetijstva. Glavna naloga šolskega vrta je bila vzgojna, z namenom spodbujanja praktičnega znanja, izkušenj in logičnega razmišljanja. Učitelji so izpostavljali korist šolskega vrta za skupnost, saj so učenci pridobivali znanje o poljedelstvu, vrtnarstvu in sadjarstvu. Pomemben del je bila tudi vzgoja mladih za skrb ter ljubezen do rastlin, živali in celotnega okolja.

Anton Martin Slomšek: Blaže in Nežica v nedeljski šoli, 1842:

 

“Vsak oče naj svojimu otroku, vsak kumej svojimu zeticu drevce vsadi, naj bo z otrokom rastlo ino sadu prineslo. Nas že dolgo ne bo, drevo bo se rodilo ino otroka nas spomnilo. Vsako rodovitno drevo je gotovo dnar, ki iz zemije cveti.”

Gustav Pirc: Vrtnarstvo, 1888 (prva slovenska knjiga o šolskih vrtovih):

 

“Vrt mestne šole bodi učno sredstvo za naravoznanstvno, vaški šolski vrt pa učno sredstvo za umno kmetijstvo – v pouk učencem in v spodbudo odraslim vaščanom.”

 

 

Program Ekošola (Društvo DOVES – FEE Slovenia) v okviru projekta CoFarm4Cities razvija izobraževalni program za učence in metodološko usposabljanje za učitelje, ki bosta temeljila na prehranski samooskrbi in trajnosti.

Več o projektu:

Projekt CoFarm4Cities – program Ekošola

Projekt CoFarm4Cities – Interreg Central Europe

X