Didactic Bricks

DIDAKTIČNE KOCKE

Učne priprave in aktivnosti za poučevanje učencev, starih od 10 do 12 let
Trajanje projekta:

1. november 2024 – 31. december 2026

Projektni partnerji:
  • Leren voor Morgen
  • Duurzame PABO
  • &Learning
  • TechnoTrend
  • DOVES-FEE Slovenia (program Ekošola)
  • FEE global
Cilj projekta:

Projekt je namenjen razvoju inovativnega didaktičnega orodja, ki bo učiteljem pomagal pri vključevanju izobraževanja za trajnostni razvoj (ESD) v pouk. Učne aktivnosti bodo temeljile na prilagodljivih »didaktičnih kockah« – modularnih učnih dejavnostih in metodah, ki se jih bo med seboj lahko različno »sestavljajo«, in ki spodbujajo interdisciplinarne učne projekte in redni pouk s poudarkom na trajnosti.

Zakaj je projekt pomemben:

Učenci se danes pogosto srečujejo z negativnimi novicami o okoljskih izzivih, kar lahko vodi v občutke okoljske tesnobe. Projekt temelji na konceptu »didaktike upanja«, ki poudarja pozitivno in aktivno učenje. S prikazom, da trajnostno delovanje vodi v bolj zdrav planet, boljše zdravje in inovativne rešitve, lahko učitelji učencem pomagajo razviti optimističen in samozavesten pogled na prihodnost.

Mnogi učitelji se pri vključevanju tem trajnostnega razvoja v pouk soočajo s pomanjkanjem časa za pripravo ter pomanjkanjem konkretnih učnih virov. Obstoječi viri se pogosto osredotočajo zgolj na vsebino, premalo pa na ustvarjalne in angažirane učne metode. Ta projekt odgovarja na te izzive z zagotavljanjem prilagodljivih in enostavnih didaktičnih orodij.

Ključna tematska področja projekta:

Didaktične kocke bodo zajemale tri glavne okoljske teme:

  • Narava in biotska pestrost
  • Hrana in pijača (v povezavi s trajnostjo)
  • Trajnostni tekstil in moda (ena najbolj onesnažujočih industrij na svetu)
Ciljne skupine projekta

Neposredne ciljne skupine:

  • Učitelji osnovnih, ki poučujejo učence, stare od 10 do 15 let

Posredne ciljne skupine:

  1. Učenci, stari od 10 do 15 let
  2. Učitelji na pedagoških fakultetah in visokih šolah za izobraževanje učiteljev
  3. Ravnatelji in vodstvo šol

Projekt ponuja šolam priložnost za uvedbo izobraževanja za trajnostni razvoj (ESD) z uporabo didaktičnih kock. S pristopom Whole School Approach bo vodstvom šol omogočeno boljše razumevanje povezave med didaktiko, učnim načrtom, strateškimi politikami šole, učnim okoljem in strokovnim razvojem učiteljev.

Pričakovani rezultati:

1. Razvoj spletnega didaktičnega orodja:

o Predloge in strukture didaktičnih kock (učnih aktivnosti), usklajene z EU GreenComp okvirom

o Vizualne predstavitve, ki bodo učiteljem omogočale enostavnejšo uporabo aktivnosti

2. Delavnice in mednarodni hackathon:

o Mednarodni hackathon in dve delavnici v vsaki sodelujoči državi

o Razvoj 36 splošnih metod, 90 učnih dejavnosti in 45 tematskih učnih gradiv

o Priprava 6 vzorčnih učnih ur s kombinacijo različnih aktivnosti

3. Testiranje:

o Delavnice s testnimi učitelji in učenci v Sloveniji, na Danskem in Nizozemskem

o Razvoj in testiranje 15 prilagojenih učnih ur, ki jih bodo ustvarili sodelujoči učitelji

Dolgoročni vpliv:

Z zagotavljanjem inovativnih in prilagodljivih virov projekt stremi k:

  • Poenostavitvi in popestritvi poučevanja o trajnosti
  • Razvijanju ustvarjalnih sposobnosti učencev pri reševanju resničnih izzivov
  • Povečanju občutka lastništva učiteljev nad njihovimi pedagoškimi procesi
  • Podpiranju družbeno podjetniškega učenja v šolah

Projekt prispeva k pomembnim izobraževalnim prioritetam s podpiranjem strokovnega razvoja učiteljev, spodbujanjem okoljskega zavedanja in razvijanjem ključnih kompetenc za trajnostno prihodnost.

X