Erasmus+ projekt: Food in schools and climate change – mobilnost v Grčiji

V okviru projekta Erasmus+ KA210 »Food in Schools and Climate Change – What is the Connection? I Take Action!« je med 18. in 22. majem 2025 v Grčiji potekala mednarodna mobilnost, ki je udeležencem ponudila vpogled v trajnostne prehranske prakse grških šol ter pomen povezave med hrano in podnebnimi spremembami.

Program obiska je bil bogat in raznolik. Vzgojno-izobraževalne ustanove, med njimi osnovna šola s prilagojenim programom Nea Makri, 1. vrtec Nea Makri, osnovne in srednje šole v Gerakasu ter Agia Paraskevi, so predstavile številne navdihujoče prakse, s katerimi otrokom že od najmlajših let približujejo pomen zdrave prehrane, samooskrbe in spoštovanja hrane.

🔍 Raziskovanje zavržene hrane je bilo eno osrednjih tem mobilnosti. Učenci in učitelji so skupaj razmišljali o vzrokih za nastajanje odpadne hrane, spremljali količine hrane, ki ostane neporabljena, ter iskali rešitve za njeno zmanjševanje. S tem so krepili kritično razmišljanje in odgovorno ravnanje z viri.

🌱 V vrtcih in šolah so udeleženci spoznali šolske vrtove, kjer otroci sami gojijo zelenjavo in zelišča ter skozi prakso razvijajo znanja o trajnostnem prehranskem sistemu. Posebno mesto v Grčiji ima oljka – simbol mediteranske dediščine. Otroci spoznavajo njen pomen, se učijo o procesu pridelave oljčnega olja in izdelujejo uporabne izdelke iz oljk, kar povezuje naravno in kulturno dediščino s trajnostnim razvojem.

🥗 Grške šole aktivno spodbujajo učence, da prinašajo v šolo zdravo hrano, pripravljeno doma, brez embalaže, s poudarkom na lokalnih in sezonskih sestavinah. Ta preprosta, a učinkovita praksa prispeva k zmanjševanju količine odpadkov in hkrati krepi prehransko pismenost otrok. Grške šole namreč nimajo organizirane prehrane, zato je pomen spodbujanja zdravega prehranjevanja in pomen zavržene hrane še toliko bolj pomemben.

📸 Poleg obiskov šol je mobilnost vključevala tudi kulturni del – ogled Akropole in muzejev, kar je dodatno obogatilo izkušnjo sodelujočih učiteljev.

Udeleženci mobilnosti so se vrnili z novimi idejami, zgledi dobrih praks in svežo motivacijo za nadaljnje projekte v šolskem okolju. Projekt dokazuje, da lahko šole odigrajo pomembno vlogo pri oblikovanju trajnostne prehranske prihodnosti, kjer znanje, praksa in vrednote hodijo z roko v roki.

X