Ko pedagogi postanejo varuhi rek: raziskovalna delavnica v Dolenjskih Toplicah

V torek, 28. maja 2025, je Osnovna šola Dolenjske Toplice gostila regionalno delavnico v okviru projekta LIFE2RIVERS – EkoAvanture, namenjeno mentorjem sodelujočih ustanov. Dogodek je ponovno pokazal, kako močno naravoslovno raziskovanje lahko obogati pedagoško delo in kako pomembna je povezanost med teorijo, prakso ter lokalnim okoljem.

💧 V ospredju – voda kot učiteljica

Delavnica je bila zasnovana kot izkustveno učenje, v katerem so učitelji najprej prejeli usmeritve za izvedbo tretje in četrte tematske delavnice z učenci – »Voda in človek, sili, ki spreminjata okolje in naravo« ter »Skrbništvo in upravljanje z rekami v mojem kraju«. Vsebine so osvetlile vpliv človeka na vodne ekosisteme in spodbudile razmislek o odgovornem sobivanju z naravo.

🧪 V terenu – naravoslovni pristop v praksi

Sledil je terenski del ob reki, kjer so se udeleženci opremili z raziskovalnim orodjem in skupaj z mentorji izvedli vzorčenje vodnih nevretenčarjev. Z uporabo bioloških in fizikalno-kemijskih metod so izvedli analizo ekološkega stanja reke. S tem so pridobili neposreden vpogled v to, kako poteka ekološko vrednotenje vodotokov – proces, ki ga bodo kmalu prenesli tudi v učilnice.

Terensko delo ni le znanstveno – je tudi globoko osebno. Spoznavanje vodnih organizmov in merjenje kakovosti vode učiteljem omogoča, da še bolje razumejo pomen vodnih ekosistemov, hkrati pa razvijajo pristope, ki bodo učencem omogočili podobna doživetja.

🤝 Skupaj za reke – znanje, sodelovanje, povezanost

Delavnico so vodili izkušeni strokovnjaki iz Inštituta REVIVO, Nacionalnega inštituta za biologijo (NIB), Društva za opazovanje in proučevanje ptic Slovenije (DOPPS) in Inštituta za ekologijo. S svojim znanjem in pristopom so navdušili udeležence ter spodbudili bogato razpravo o tem, kako naravoslovne vsebine prenesti v vzgojno-izobraževalni proces na način, ki bo navdušil mlade in jih povezal z lokalnim okoljem.

Ob koncu so udeleženci prejeli tudi vse potrebne materiale in podporo za izvedbo delavnic na svojih šolah. Dogodek je znova potrdil, da lahko narava postane močan zaveznik pri oblikovanju okoljsko odgovornih državljanov in da je izobraževanje na prostem ključ do povezovanja šol, narave in skupnosti.

X