Ko učilnica postane reka – učitelji v vlogi raziskovalcev v Domžalah

V torek, 27. maja 2025, je bila Srednja šola Domžale središče raziskovanja voda, ekoloških izzivov in sodelovalnega učenja.

V sklopu projekta LIFE2RIVERS – EkoAvanture je potekala štiriurna regionalna delavnica, ki je zbrala učitelje iz različnih ustanov, z namenom nadgradnje znanja in spoznavanja dveh novih delavnic iz sklopa projekta:
👉 Voda in človek – sili, ki spreminjata okolje in naravo, ter
👉 Skrbništvo in upravljanje z rekami v mojem kraju.

🧪 Od teorije do rečnega dna

Udeleženci so najprej prejeli pregled vsebinskih gradiv, aktivnosti in učnih ciljev, nato pa so se odpravili na teren. Pod strokovnim vodstvom predstavnikov Inštituta REVIVO, DOPPS in NIB so izvedli vzorčenje vodnih nevretenčarjev, se naučili osnov določanja vrst, in sodelovali pri oceni ekološkega stanja vode.

📌 Praktični del ni bil le vaja v metodologiji, temveč odličen primer, kako lahko tudi učenci in dijaki skozi izkušnjo razvijajo razumevanje naravnih procesov in pomena skrbi za vodne ekosisteme.

🤝 Skupnost in sodelovanje

Poleg strokovne vsebine je bila delavnica tudi priložnost za izmenjavo dobrih praks med mentorji iz različnih regij. Med odmori so si udeleženci izmenjali ideje, vprašanja in načine, kako mlade motivirati za aktivno okoljsko raziskovanje.

🌿 Pogled naprej

V zaključnem delu so se udeleženci vprašali, kako lahko projekt EkoAvanture še nadgradimo – ne le z novimi vsebinami, ampak tudi z močnejšim povezovanjem med šolami in lokalnimi skupnostmi.

Zahvaljujemo se vsem sodelujočim in gostiteljem iz Srednje šole Domžale za gostoljubje ter vsem strokovnjakom, ki so delili svoje znanje in strast do voda.

X