XVIII. SREČANJE KOORDINATORJEV EKOVRTCEV SLOVENIJE

V torek 6. maja 2025 je v Vrtcu Manka Golarja Gornja Radgona potekalo XVIII. srečanje koordinatorjev ekovrtcev Slovenije, ki se ga je udeležilo 114 vzgojiteljic in vzgojiteljev iz 53 ekovrtcev.

V uvodnem delu so udeležence pozdravili ravnateljica vrtca, ga. Sabina Steyer Debeljak, županja Gornje Radgone, ga. Urša Mauko Tuš, nacionalni koordinator programa Ekošola, mag. Gregor Cerar in koordinatorica programa Ekošola za vrtce, Mojca Rankl.

Zaposleni in otroci so pripravili bogat kulturni program in potrdili, da si zares želijo ohraniti ter krepiti vrednote in cilje programa Ekošola. Predstavili so vsebino mednarodnega programa GLOBE, ki so ga vključili v celoletno delo. Z otroki so se podali na zanimivo pot raziskovanja oblakov in razvijali opazovalne sposobnosti, opazovali naravne pojave, pri otrocih so spodbujali občutek za vreme in spremembe v okolju.

Na srečanju je bil predstavljen program dela za šolsko leto 2025/2026. Program in projekti so zasnovani tako, da bodo otroci s pomočjo svojih mentorjev kar se da aktivno sodelovali in postali ambasadorji narave in skrbeli za ohranjanje njenih lepot v prihodnosti.

Predstavljen je bil tudi priročnik za opazovalno-raziskovalne dejavnosti za vzgojitelje in učitelje avtorja Daneta Kataliniča z naslovom OPAZUJEMO IN RAZISKUJEMO DEŽEVNIKA IN MRAVLJO. V priročniku je na izviren način predstavljen odnos med otrokom in živaljo pri izvedbi opazovalno-raziskovalne dejavnosti, ki teče po zaporednih delih. V ozadju pa je vzgojiteljica, ki bere zapisano vsebino otrokom v imenu živali.

Štirinajst predstavitev primerov dobrih praks na pedagoških delavnicah

S primeri dobrih praks so mentorji na pedagoških delavnicah predstavili recikliranje starih oblačil, medgeneracijsko sodelovanje, mlečno pot, malo šolo kuhanja, radosti kmetije, prikaz zdravja s prehrano, maskote v naravi, jabolčno pravljico in jabolčne dogodivščine, ohranjanje planeta, postopek od semena do rastline …

Srečanje so udeleženci zaokrožili z ogledom vrtca. Otroci so z mentoricami prikazali uspehe raznolikih pristopov pri učenju skozi igro.  Skozi izrazni ples, pesem in bogato razstave izdelkov iz recikliranih materialov, so udeleženci imeli priložnost začutiti del njihovega vsakdana. V učilnici na prostem se je porodila tudi kakšna nova ideja.

X