Mednarodni program Ekošola bo tudi v šolskem letu 2018/2019 razvijal kakovostne vsebine in projekte, skladno z začrtanimi programskimi vsebinami FEE in Eco-Schools International po metodologiji sedmih korakov.
Metodologija 7 korakov, je primerljiva z okoljskim standardom ISO 14001 in predstavlja postopek dela posamezne ustanove, da pridobi oziroma ohrani t. i. ZELENO ZASTAVO – najvišje priznanje vključenosti in dela po enotni metodologiji (ki je temelj programa Ekošola tudi v mednarodnem pogledu).
Ključne značilnosti in aktivnosti posameznega koraka:
Seznam aktivnosti |
|---|
| 1. EKOODBOR (vzpostavitev ekoodbora in aktivno delovanje) |
| 2. OKOLJSKI PREGLED (ocena okoljskega vpliva VRTCA na devetih področjih: odpadki, energija,voda, trajnostna mobilnost, hrana in zdravje, okolica vrtca/šole/fakultete, biotska raznovrstnost, ohranjanja našega sveta, splošno) |
| 3. EKOAKCIJSKI NAČRT (jedro dela za šolsko leto in določanje aktivnosti na podlagi okoljskega pregleda) |
| 4. NADZOR IN OCENJEVANJE (spremljanje in merjenje uspešnosti zastavljenih ciljev) |
| 5. KURIKULUM – DELO PO UČNEM NAČRTU (vključevanje okoljskih vsebin v šolske predmete oziroma učni načrt) |
| 6. OBVEŠČANJE, OZAVEŠČANJE IN VKLJUČEVANJE (v ustanovi, v lokalni oziroma širši skupnosti) |
| 7. EKOLISTINA (izjava o ekoposlanstvu v obliki ekolistine, ki jo pripravi ustanova sama) |
Za pridobitev oz. potrditev zelene zastave v šolskem letu 2018/2019 je treba izvesti naslednje aktivnosti:
I. IZVESTI OKOLJSKI PREGLED IN IZPOLNITI EKOAKCIJSKI NAČRT (ekoakcijski načrt je sestavljen iz najmanj eno področje v okviru Zgodnje naravoslovje, izvesti aktivnosti v treh obveznih tematskih sklopih, sodelovati v enem projektu ter pripraviti prispevek)
II. IZPOLNITI POROČILO O IZVEDENIH AKTIVNOSTIH
III. PLAČATI PRISTOJBINO 2018/2019
1. OPRAVITI OKOLJSKI PREGLED VRTCA (podnebne spremembe, odpadki, energija, voda, trajnostna mobilnost, hrana in zdravje, okolica vrtca, biotska raznovrstnost, ohranjanje našega sveta, splošno)
2. IZVESTI NASLEDNJE AKTIVNOSTI
| Izbrati najmanj eno področje v okviru projekta ZGODNJE NARAVOSLOVJE:
· HRANA OD LOKALNE PRIDELAVE DO KROŽNIKA ZA NAŠE ZDRAVJE · SPOZNAJMO TALNI ŽIV ŽAV TAL OKOLI NAS · UČIMO SE POSLUŠATI: ZVOKE VETRA, PETJE PTIČEV IN DEŽEVNIH KAPELJ · SOBIVANJE Z ŽUŽELKAMI OKOLI NAS · SEMENA IN VRTOVI – ŠOLSKA VRTILNICA Navodilo: Izbrani naravoslovni tematski sklop ima alternativno obliko v obliki tematskega podsklopa, ki se navezuje na glavno temo – področje. Izbrani naravoslovni tematski sklop naj temelji na procesu spoznavanja okolja, raziskovalni dejavnosti ter razvijanju ustvarjalnih sposobnosti in to skozi naslednje vidike: – Specialno didaktični vidik: cilji, artikulacija izbrane naravoslovne teme, strategija poteka dela in metode – Pedagoško – psihološki vidik: spoštovanje razvojne in starostne stopnje – Naravoslovni vidiki: odkrivanje, doživljanje in spoznavanje okolja II. Izvesti aktivnosti v okviru treh obveznih tematskih sklopov PODNEBNE SPREMEMBE IN MI Navodilo: Pri tem tematskem sklopu gre za zgodnje ozaveščanje otrok o podnebnih spremembah, ki so del našega vsakodnevnega življenja, gre za sožitje in odnose z naravo. Naj bo ta tematika v ekovrtcih usmerjena na vzgojo in ozaveščanje o naravnih spremembah, ekoloških vrednotah in usposabljanju za vse življenjsko ekološko delovanje in odzivanje na podnebne spremembe s ciljem prilagajanja in iskanja rešitev, živeti v sozvočju z NARAVO. VODA – ENERGIJA ODPADKI – KROŽNO GOSPODARSTVO Navodilo: Ločevanje odpadkov (uvajanje in izvajanje), odlaganje odpadkov na ekološke otoke, koristna izraba odpadkov, sodelovanje v humanitarnih zbiralnih akcijah in načine zbiranja določi vrtec sam. III. Sodelovati pri enem od naslednjih projektov: ALTERMED 2019 (Hrana od lokalne pridelave do uporabe za naše zdravje) EKOBRANJE ZA EKOŽIVLJENJE LIKOVNO USTVARJANJE na razpisane teme: voda, trajnostna mobilnost, krožno gospodarstvo-recikliranje
IV. Sodelovati z enim obveznim prispevkom: a) S predstavitvijo primera dobre prakse ((Konferenca koordinatorjev programa Ekošola, september 2019) ali b) Z objavo uspešno doseženih projektnih rezultatov na tematskih vsebinah zgodnjega naravoslovja in tematskih sklopov pod rubriko b) v ZBORNIKU v skladu z razpisnimi pogoji za objavo prispevka ali c) Aktivno sodelovanje na mednarodni konferenci v Radencih, maj 2019 na tematskem sklopu »PREHRANA, GIBANJE IN ZDRAVJE« |
3. PODATI POROČILO O IZVEDENIH AKTIVNOSTIH EKOAKCIJSKEGA NAČRTA
4. PLAČATI PRISTOJBINO ZA ŠOLSKO LETO 2018/2019
Mednarodni program Ekošola bo tudi v šolskem letu 2018/2019 razvijal kakovostne vsebine in projekte, skladno z začrtanimi programskimi vsebinami FEE in Eco-Schools International po metodologiji sedmih korakov.
Metodologija 7 korakov je primerljiva z okoljskim standardom ISO 14001 in predstavlja postopek dela posamezne ustanove, da pridobi oziroma ohrani t. i. ZELENO ZASTAVO – najvišje priznanje vključenosti in dela po enotni metodologiji (ki je temelj programa Ekošola tudi v mednarodnem pogledu).
Ključne značilnosti in aktivnosti posameznega koraka:
Seznam aktivnosti |
|---|
| 1. EKOODBOR (vzpostavitev ekoodbora in aktivno delovanje) |
| 2. OKOLJSKI PREGLED (vsebuje deset področjih: podnebne spremembe, odpadki, energija,voda, trajnostna mobilnost, hrana in zdravje, okolica ustanove /vrtca/šole/fakultete/, biotska raznovrstnost, ohranjanje našega sveta, splošno) |
| 3. EKOAKCIJSKI NAČRT (jedro dela za šolsko leto in določanje aktivnosti na podlagi okoljskega pregleda) |
| 4. NADZOR IN OCENJEVANJE – poročilo (spremljanje in merjenje uspešnosti zastavljenih ciljev) |
| 5. KURIKULUM – DELO PO UČNEM NAČRTU (vključevanje okoljskih vsebin v šolske predmete oziroma učni načrt) |
| 6. OBVEŠČANJE in OZAVEŠČANJE (v ustanovi, v lokalni oziroma širši skupnosti) |
| 7. EKOLISTINA (izjava o ekoposlanstvu v obliki ekolistine, ki jo pripravi ustanova sama) |
Za pridobitev oz. potrditev zelene zastave v šolskem letu 2018/2019 je treba izvesti naslednje aktivnosti:
I. IZVESTI OKOLJSKI PREGLED IN IZPOLNITI EKOAKCIJSKI NAČRT (ekoakcijski načrt je sestavljen iz najmanj treh projektov, ozaveščevalne in zbiralne akcije ter najmanj ene izbirne aktivnosti)
II. IZPOLNITI POROČILO O IZVEDENIH AKTIVNOSTIH
III. PLAČATI PRISTOJBINO 2018/2019
Izmed navedenih projektov izberite vsaj tri, povežite jih z učnim načrtom:
- PODNEBNE SPREMEMBE (ozaveščanje, informiranje in izobraževanje o podnebnih spremembah)
- VEM, ZATO ODGOVORNO JEM (nadaljevanje projekta o odgovornem odnosu do hrane in prehranski verigi na lokalni ravni)
- RAZISKOVALCI BIOTSKE RAZNOVRSTNOSTI (opazovanje in raziskovanje narave, talni živ-žav, oblikovanje zbirk najdenih vrst, označevanje nahajališč in invazivne rastline)
- HRANA NI ZA TJAVENDAN (zmanjšajmo količino zavržene hrane)
- EKOKVIZ ZA OSNOVNE ŠOLE (podnebne spremembe, krožno gospodarstvo)
EKOKVIZ ZA SREDNJE ŠOLE (Podnebne spremembe, krožno gospodarstvo) - MLADI POROČEVALCI (novinarski pisni, fotografski in video prispevki o okoljskih izzivih in iskanju rešitev)
- MISIJA: ZELENI KORAKI (nagradni likovni, foto in video natečaj o trajnostni mobilnosti in okolju prijaznem prometu, potovalnih navadah ter poteh v kraju in okolici)
- MLADI V SVETU ENERGIJE (pomen energije in ukrepi za učinkovito rabo energije)
- EKO-PAKET (zbiranje in ustvarjanje iz odpadne KEMS, recikliranje KEMS)
- ALTERMED (Celjski sejem, 15.−17.3.2019, prehrana, gibanje in zdravje)
- ŠOLSKA VRTILNICA (vzpostavitev vrta, vrtnarjenje)
- ZNANJE O GOZDOVIH (gozd in podnebne spremembe)
- EKOBRANJE ZA EKOŽIVLJENJE (branje literature z ekološko tematiko z likovnim natečajem)
- JAZ, TI MI ZA SLOVENIJO – STARA PLASTENKA ZA NOVO ŽIVLJENJE (zbiranje odpadnih plastenk PET za humanitarni namen)
- STAR PAPIR ZBIRAM, PRIJATELJA PODPIRAM (zbiranje odpadnega papirja v humanitarni namen in pomoč sovrstnikom)
- LIKOVNI NATEČAJ (likovno ustvarjanje na teme: voda, trajnostna mobilnost, krožno gospodarstvo-recikliranje)
Mednarodni program Ekošola bo tudi v šolskem letu 2018/2019 razvijal kakovostne vsebine in projekte, skladno z začrtanimi programskimi vsebinami FEE in Eco-Schools International po metodologiji sedmih korakov.
Metodologija 7 korakov je primerljiva z okoljskim standardom ISO 14001 in predstavlja postopek dela posamezne ustanove, da pridobi oziroma ohrani t. i. ZELENO ZASTAVO – najvišje priznanje vključenosti in dela po enotni metodologiji (ki je temelj programa Ekošola tudi v mednarodnem pogledu).
Ključne značilnosti in aktivnosti posameznega koraka:
Seznam aktivnosti |
|---|
| 1. EKOODBOR (vzpostavitev ekoodbora in aktivno delovanje) |
| 2. OKOLJSKI PREGLED (vsebuje deset področjih: podnebne spremembe, odpadki, energija,voda, trajnostna mobilnost, hrana in zdravje, okolica ustanove /vrtca/šole/fakultete/, biotska raznovrstnost, ohranjanje našega sveta, splošno) |
| 3. EKOAKCIJSKI NAČRT (jedro dela za šolsko leto in določanje aktivnosti na podlagi okoljskega pregleda) |
| 4. NADZOR IN OCENJEVANJE – poročilo (spremljanje in merjenje uspešnosti zastavljenih ciljev) |
| 5. KURIKULUM – DELO PO UČNEM NAČRTU (vključevanje okoljskih vsebin v šolske predmete oziroma učni načrt) |
| 6. OBVEŠČANJE in OZAVEŠČANJE (v ustanovi, v lokalni oziroma širši skupnosti) |
| 7. EKOLISTINA (izjava o ekoposlanstvu v obliki ekolistine, ki jo pripravi ustanova sama) |
Za pridobitev oz. potrditev zelene zastave v šolskem letu 2018/2019 je treba izvesti naslednje aktivnosti:
I. IZVESTI OKOLJSKI PREGLED IN IZPOLNITI EKOAKCIJSKI NAČRT (ekoakcijski načrt je sestavljen iz najmanj treh projektov, ozaveščevalne in zbiralne akcije ter najmanj ene izbirne aktivnosti)
II. IZPOLNITI POROČILO O IZVEDENIH AKTIVNOSTIH
III. PLAČATI PRISTOJBINO 2018/2019
Izmed navedenih projektov izberite vsaj tri, povežite jih z učnim načrtom:
- PODNEBNE SPREMEMBE (ozaveščanje, informiranje in izobraževanje o podnebnih spremembah)
- VEM, ZATO ODGOVORNO JEM (nadaljevanje projekta o odgovornem odnosu do hrane in prehranski verigi na lokalni ravni)
- RAZISKOVALCI BIOTSKE RAZNOVRSTNOSTI (opazovanje in raziskovanje narave, talni živ-žav, oblikovanje zbirk najdenih vrst, označevanje nahajališč in invazivne rastline)
- HRANA NI ZA TJAVENDAN (zmanjšajmo količino zavržene hrane)
- EKOKVIZ ZA OSNOVNE ŠOLE (podnebne spremembe, krožno gospodarstvo)
EKOKVIZ ZA SREDNJE ŠOLE (Podnebne spremembe, krožno gospodarstvo) - MLADI POROČEVALCI (novinarski pisni, fotografski in video prispevki o okoljskih izzivih in iskanju rešitev)
- MISIJA: ZELENI KORAKI (nagradni likovni, foto in video natečaj o trajnostni mobilnosti in okolju prijaznem prometu, potovalnih navadah ter poteh v kraju in okolici)
- MLADI V SVETU ENERGIJE (pomen energije in ukrepi za učinkovito rabo energije)
- EKO-PAKET (zbiranje in ustvarjanje iz odpadne KEMS, recikliranje KEMS)
- ALTERMED (Celjski sejem, 15.−17.3.2019, prehrana, gibanje in zdravje)
- ŠOLSKA VRTILNICA (vzpostavitev vrta, vrtnarjenje)
- ZNANJE O GOZDOVIH (gozd in podnebne spremembe)
- EKOBRANJE ZA EKOŽIVLJENJE (branje literature z ekološko tematiko z likovnim natečajem)
- JAZ, TI MI ZA SLOVENIJO – STARA PLASTENKA ZA NOVO ŽIVLJENJE (zbiranje odpadnih plastenk PET za humanitarni namen)
- STAR PAPIR ZBIRAM, PRIJATELJA PODPIRAM (zbiranje odpadnega papirja v humanitarni namen in pomoč sovrstnikom)
- LIKOVNI NATEČAJ (likovno ustvarjanje na teme: voda, trajnostna mobilnost, krožno gospodarstvo-recikliranje)
Mednarodni program Ekošola bo tudi v šolskem letu 2018/2019 razvijal kakovostne vsebine in projekte, skladno z začrtanimi programskimi vsebinami FEE in Eco-Schools International po metodologiji sedmih korakov.
Metodologija 7 korakov je primerljiva z okoljskim standardom ISO 14001 in predstavlja postopek dela posamezne ustanove, da pridobi oziroma ohrani t. i. ZELENO ZASTAVO – najvišje priznanje vključenosti in dela po enotni metodologiji (ki je temelj programa Ekošola tudi v mednarodnem pogledu).
Ključne značilnosti in aktivnosti posameznega koraka:
Seznam aktivnosti |
|---|
| 1. EKOODBOR (vzpostavitev ekoodbora in aktivno delovanje) |
| 2. OKOLJSKI PREGLED (vsebuje deset področjih: podnebne spremembe, odpadki, energija,voda, trajnostna mobilnost, hrana in zdravje, okolica ustanove /vrtca/šole/fakultete/, biotska raznovrstnost, ohranjanje našega sveta, splošno) |
| 3. EKOAKCIJSKI NAČRT (jedro dela za šolsko leto in določanje aktivnosti na podlagi okoljskega pregleda) |
| 4. NADZOR IN OCENJEVANJE – poročilo (spremljanje in merjenje uspešnosti zastavljenih ciljev) |
| 5. KURIKULUM – DELO PO UČNEM NAČRTU (vključevanje okoljskih vsebin v šolske predmete oziroma učni načrt) |
| 6. OBVEŠČANJE in OZAVEŠČANJE (v ustanovi, v lokalni oziroma širši skupnosti) |
| 7. EKOLISTINA (izjava o ekoposlanstvu v obliki ekolistine, ki jo pripravi ustanova sama) |
Za pridobitev oz. potrditev zelene zastave v šolskem letu 2018/2019 je treba izvesti naslednje aktivnosti:
I. IZVESTI OKOLJSKI PREGLED IN IZPOLNITI EKOAKCIJSKI NAČRT (ekoakcijski načrt je sestavljen iz najmanj treh projektov, ozaveščevalne in zbiralne akcije ter najmanj ene izbirne aktivnosti)
II. IZPOLNITI POROČILO O IZVEDENIH AKTIVNOSTIH
III. PLAČATI PRISTOJBINO 2018/2019
Izmed navedenih projektov izberite vsaj tri, povežite jih z učnim načrtom:
- PODNEBNE SPREMEMBE (ozaveščanje, informiranje in izobraževanje o podnebnih spremembah)
- VEM, ZATO ODGOVORNO JEM (nadaljevanje projekta o odgovornem odnosu do hrane in prehranski verigi na lokalni ravni)
- RAZISKOVALCI BIOTSKE RAZNOVRSTNOSTI (opazovanje in raziskovanje narave, talni živ-žav, oblikovanje zbirk najdenih vrst, označevanje nahajališč in invazivne rastline)
- HRANA NI ZA TJAVENDAN (zmanjšajmo količino zavržene hrane)
- EKOKVIZ ZA OSNOVNE ŠOLE (podnebne spremembe, krožno gospodarstvo)
EKOKVIZ ZA SREDNJE ŠOLE (Podnebne spremembe, krožno gospodarstvo) - MLADI POROČEVALCI (novinarski pisni, fotografski in video prispevki o okoljskih izzivih in iskanju rešitev)
- MISIJA: ZELENI KORAKI (nagradni likovni, foto in video natečaj o trajnostni mobilnosti in okolju prijaznem prometu, potovalnih navadah ter poteh v kraju in okolici)
- MLADI V SVETU ENERGIJE (pomen energije in ukrepi za učinkovito rabo energije)
- EKO-PAKET (zbiranje in ustvarjanje iz odpadne KEMS, recikliranje KEMS)
- ALTERMED (Celjski sejem, 15.−17.3.2019, prehrana, gibanje in zdravje)
- ŠOLSKA VRTILNICA (vzpostavitev vrta, vrtnarjenje)
- ZNANJE O GOZDOVIH (gozd in podnebne spremembe)
- EKOBRANJE ZA EKOŽIVLJENJE (branje literature z ekološko tematiko z likovnim natečajem)
- JAZ, TI MI ZA SLOVENIJO – STARA PLASTENKA ZA NOVO ŽIVLJENJE (zbiranje odpadnih plastenk PET za humanitarni namen)
- STAR PAPIR ZBIRAM, PRIJATELJA PODPIRAM (zbiranje odpadnega papirja v humanitarni namen in pomoč sovrstnikom)
- LIKOVNI NATEČAJ (likovno ustvarjanje na teme: voda, trajnostna mobilnost, krožno gospodarstvo-recikliranje)
Mednarodni program Ekošola bo tudi v šolskem letu 2018/2019 razvijal kakovostne vsebine in projekte, skladno z začrtanimi programskimi vsebinami FEE in Eco-Schools International po metodologiji sedmih korakov.
Metodologija 7 korakov je primerljiva z okoljskim standardom ISO 14001 in predstavlja postopek dela posamezne ustanove, da pridobi oziroma ohrani t. i. ZELENO ZASTAVO – najvišje priznanje vključenosti in dela po enotni metodologiji (ki je temelj programa Ekošola tudi v mednarodnem pogledu).
Ključne značilnosti in aktivnosti posameznega koraka:
Seznam aktivnosti |
|---|
| 1. EKOODBOR (vzpostavitev ekoodbora in aktivno delovanje) |
| 2. OKOLJSKI PREGLED (vsebuje deset področjih: podnebne spremembe, odpadki, energija,voda, trajnostna mobilnost, hrana in zdravje, okolica ustanove /vrtca/šole/fakultete/, biotska raznovrstnost, ohranjanje našega sveta, splošno) |
| 3. EKOAKCIJSKI NAČRT (jedro dela za šolsko leto in določanje aktivnosti na podlagi okoljskega pregleda) |
| 4. NADZOR IN OCENJEVANJE – poročilo (spremljanje in merjenje uspešnosti zastavljenih ciljev) |
| 5. KURIKULUM – DELO PO UČNEM NAČRTU (vključevanje okoljskih vsebin v šolske predmete oziroma učni načrt) |
| 6. OBVEŠČANJE in OZAVEŠČANJE (v ustanovi, v lokalni oziroma širši skupnosti) |
| 7. EKOLISTINA (izjava o ekoposlanstvu v obliki ekolistine, ki jo pripravi ustanova sama) |
Za pridobitev oz. potrditev zelene zastave v šolskem letu 2018/2019 je treba izvesti naslednje aktivnosti:
I. IZVESTI OKOLJSKI PREGLED IN IZPOLNITI EKOAKCIJSKI NAČRT (ekoakcijski načrt je sestavljen iz najmanj treh projektov, ozaveščevalne in zbiralne akcije ter najmanj ene izbirne aktivnosti)
II. IZPOLNITI POROČILO O IZVEDENIH AKTIVNOSTIH
III. PLAČATI PRISTOJBINO 2018/2019
Izmed navedenih projektov izberite vsaj tri, povežite jih z učnim načrtom:
- PODNEBNE SPREMEMBE (ozaveščanje, informiranje in izobraževanje o podnebnih spremembah)
- VEM, ZATO ODGOVORNO JEM (nadaljevanje projekta o odgovornem odnosu do hrane in prehranski verigi na lokalni ravni)
- RAZISKOVALCI BIOTSKE RAZNOVRSTNOSTI (opazovanje in raziskovanje narave, talni živ-žav, oblikovanje zbirk najdenih vrst, označevanje nahajališč in invazivne rastline)
- HRANA NI ZA TJAVENDAN (zmanjšajmo količino zavržene hrane)
- EKOKVIZ ZA OSNOVNE ŠOLE (podnebne spremembe, krožno gospodarstvo)
EKOKVIZ ZA SREDNJE ŠOLE (Podnebne spremembe, krožno gospodarstvo) - MLADI POROČEVALCI (novinarski pisni, fotografski in video prispevki o okoljskih izzivih in iskanju rešitev)
- MISIJA: ZELENI KORAKI (nagradni likovni, foto in video natečaj o trajnostni mobilnosti in okolju prijaznem prometu, potovalnih navadah ter poteh v kraju in okolici)
- MLADI V SVETU ENERGIJE (pomen energije in ukrepi za učinkovito rabo energije)
- EKO-PAKET (zbiranje in ustvarjanje iz odpadne KEMS, recikliranje KEMS)
- ALTERMED (Celjski sejem, 15.−17.3.2019, prehrana, gibanje in zdravje)
- ŠOLSKA VRTILNICA (vzpostavitev vrta, vrtnarjenje)
- ZNANJE O GOZDOVIH (gozd in podnebne spremembe)
- EKOBRANJE ZA EKOŽIVLJENJE (branje literature z ekološko tematiko z likovnim natečajem)
- JAZ, TI MI ZA SLOVENIJO – STARA PLASTENKA ZA NOVO ŽIVLJENJE (zbiranje odpadnih plastenk PET za humanitarni namen)
- STAR PAPIR ZBIRAM, PRIJATELJA PODPIRAM (zbiranje odpadnega papirja v humanitarni namen in pomoč sovrstnikom)
- LIKOVNI NATEČAJ (likovno ustvarjanje na teme: voda, trajnostna mobilnost, krožno gospodarstvo-recikliranje)
