8. in 9. oktobra 2020 smo na OŠ Bršljin in OŠ Leskovec pri Krškem izvedli delavnice za učence zadnje triade. Delavnice smo združili s tematskima dnevoma, katerih glavna tema je bila energija.
Učenci so skozi pogovor ponovili dejstva o podnebnih spremembah ter iskali vzroke, ki so bistveni za nastanek le-teh. Predstavili so tudi primere, na kaj vse podnebne spremembe vplivajo in kaj povzročajo ter kako se posledično zaradi njih spreminja narava. Zaradi tega pa se morajo spremembam prilagajati tudi živali, če želijo preživeti. Nenazadnje pa se moramo podnebnim spremembam prilagajati tudi ljudje, čeprav smo ravno mi njihovi povzročitelji. Skozi predstavitev in filmčke so se učenci podrobno seznanili tudi z ogljičnim odtisom in iskali »krivce«, ki prispevajo največ emisij CO2 v ozračje.
Učenci so spoznali, da tudi sami vsak dan doma in v šoli puščajo svoj ogljični odtis, in sicer na različnih področjih. Tako so spoznali Kalkulator CO2, s pomočjo katerega lahko izračunamo ogljični odtis posameznika, razreda ali cele ustanove za različna področja: promet, svetila, električne naprave, ogrevanje, odpadki in zavržena hrana.
Delavnice smo zaključili z iskanjem rešitev, kako lahko učenci sami prispevajo, da bo njihov ogljični odtis čim manjši.
Zapis učiteljice in učenke 9. razreda:
Karmen Ž., prof. fizike: “Dan dejavnosti na temo energija je imel poudarek na obnovljivih in čistih virih energije in njihovem pridobivanju. Tako je bila delavnica Ekošola meri odtis CO2 odlična priložnost kot aktivnost za dan dejavnosti in s tem ozaveščanje otrok o onesnaževanju. Cilj delavnice je bil ozavestiti, kaj so podnebne spremembe, kako se kažejo v našem življenju, kaj je vzrok, kako lahko učenec kot posameznik pripomore k zmanjšanju onesnaževanja in nenazadnje, kaj pomeni odtis CO2. Podatki o povprečnem ogljičnem odtisu so učence presenetili, kar je v njih spodbudilo dodatna razmišljanja in vprašanja.
Podobno jih je presenetila količina ledu, ki se v minuti stali na Grenlandiji. Zgolj takšna dejstva so tista, ki jim spodbudijo razmišljanje, kako bi lahko pripomogli k preprečitvi še večjih podnebnih sprememb. Zato so delavnice in projekti kot je Ekošola meri odtis CO2 odlična priložnost, kjer učenci dejstva ozavestijo.”Aneja, učenka 9. razreda: “Zaradi podnebnih sprememb prihaja v naravi do požarov, onesnaževanja zraka in vode. Največji onesnaževalci okolja so velike tovarne, ki vsakodnevno v naravo spustijo ogromne količine plinov, nevarnih snovi in odpadkov. Vse te snovi potujejo preko rek v morja. Prav tako tovarne porabijo za svoje delovanje ogromno energije. Velik problem je, ker so se začeli topiti ledeniki in se gladina morja počasi dviguje, kar lahko pripelje do tega, da bodo določeni deli našega ozemlja ponovno pod vodo. Ljudje se bodo začeli seliti v notranjost in primanjkovati bo začelo prostora za normalno življenje.
Ker se tanjša ozonska plast, se posledično segreva morje, kar bo povzročalo spremembe in težave vsem živim bitjem v morju in posledično tudi na kopnem. Vsak posameznik lahko sam pomaga pri zmanjšanju ogljičnega odtisa, tako da varčuje z elektriko in ugaša luči. Varčujemo lahko tudi pri porabi vode, predvsem ko se tuširamo in umivamo zobe. Največ lahko pripomoremo pri uporabi prevoza, tako da hodimo peš, s kolesom, uporabljamo avtobus ali vlak. Pri avtomobilih lahko kombinira prevoze več oseb skupaj.”
Projekt EKOŠOLA MERI ODTIS CO2 je financiran s sredstvi Sklada za podnebne spremembe