MISIJA: ZELENI KORAKI 2019/2020
Vsak med nami je udeleženec v prometu. Z izbiro prevoznega sredstva v vsakdanjem življenju vplivamo na naše okolje, zdravje in kakovost življenja. Kljub sodobnemu načinu življenja lahko poskrbimo za okolju in zdravju prijaznejše načine prevoza. Okolju prijazni načini so hoja, kolesarjenje, izbira javnega prevoza, pa tudi vožnja s skirojem, električni avtomobili itd.
• Z izbiro okolju (in zdravju) prijaznih načinov prevoza zmanjšujemo izpuste toplogrednih plinov, skrbimo za tehnične izboljšave, s številnimi med njimi pa skrbimo tudi za več gibanja.
• Svojo trajnostno mobilnost lahko izboljšujemo z manjšimi, posameznimi ukrepi.
• Na področju trajnostne mobilnosti je potrebno povezovanje (načina prevoza, posameznikov, skupin) – izboljšana trajnostna mobilnost presega lokalno in osebno delovanje.
• Pri vsakodnevnih opravilih smo pozorni, da jih opravljamo tam, kjer je okolju, zdravju in varnosti prijazna infrastruktura.
• Pomemben vidik trajnostne mobilnosti je varnost v prometu.
KORAKI DELA:
1. Spoznavanje teme: opredelitev vprašanj, raziskovanje, spoznavanje ozadja.
2. Opazovanje z udeležbo: opazovanje obnašanja, pogovori, priprava zgodbe.
3. Iskanje rešitev: predlogi za spremembe, izboljšave – kaj bi lahko, kaj lahko, kdo lahko
4. Oblikovanje rešitev (izdelki), izvajanje ukrepov (aktivnosti)
5. Evalvacija: ugotavljanje, ali so rešitve učinkovite, kaj je treba spremeniti
AKTIVNOSTI PO POSAMEZNIH STAROSTNIH SKUPINAH
Vrtci
1. – 3. razred Posebna kategorija |
Misija: Zeleni koraki → Misija: Moj zeleni svet
Predlog aktivnosti: V ustanovi izberete dan ali teden, ki ga namenite trajnostni mobilnosti. V tem tednu izvedite nekatere aktivnosti: Nagradni natečaj: → skupina otrok pripravi likovni izdelek (risbe, makete, posterje) na temo čim bolj okolju prijaznih prevoznih sredstev. Pri tem poskusite predstaviti, kako s tem prispevate k čistejšemu zraku v lokalni skupnosti in širše. Pripravite lahko tudi prikaz/ponazoritev okolju bolj prijazna vs. manj prijazna prevozna sredstva in vplive na okolje (kakšna so drevesa, rastline, fasade hiš itd.).; Za mentorje: → Primer učne ure/dobre prakse za izobraževanje o trajnostni mobilnosti. |
4. – 9. razred
|
Misija: Zeleni koraki → Misija: Manj izpustov CO2
Predlog aktivnosti: V ustanovi izberete dan ali teden, ki ga namenite trajnostni mobilnosti. Ustanove lahko izberete šolo, javne ustanove ali druge večje prepoznane lokacije v kraju, kot so npr. trgovine, trgovski centri (če je v Ljubljani, Novem mestu ali Murski Soboti, priporočamo BTC): Nagradni natečaj: → Čim bolj zanimiva in uporabna predstavitev raziskovanja in proučevanja ter ponazoritev boljše rešitve:
→ Izvedba foto ali video kampanje za vrstnike ali lokalno skupnost za izboljšano trajnostno mobilnost. Prednost bodo imeli projekti, ki bodo izvedli:
Za mentorje: Primer učne ure/dobre prakse za izobraževanje o trajnostni mobilnosti. |
Srednja šola
in fakulteta |
Misija: Zeleni koraki → Misija: Manj izpustov CO2
Predlog aktivnosti: V ustanovi izberete dan ali teden, ki ga namenite trajnostni mobilnosti. Ustanove lahko izberete šolo, javne ustanove ali druge večje prepoznane lokacije v kraju, kot so npr. trgovine, trgovski centri (če je v Ljubljani, Novem mestu ali Murski Soboti, priporočamo BTC): Srednješolcem in fakultetam dajemo več možnosti in proste izbire, tudi glede na individualni pristop. Srednješolci in študentje prihajajo prihajajo z različnih krajev, zato lahko pripravijo primerjave med kraji in lokacijami – trgovske centre, javne zgradbe, avtobusne in železniške postaje, srednje šole in fakultete. V večjih krajih ugotavljajo prometni režim in potek prometa, prevladujoča prevozna sredstva z vidika prilagajanja in blaženja podnebnih sprememb. Iščejo primere dobre prakse v Slovenij in v tujini. Omogočamo individualni dogovor s fakultetami za raziskovalne naloge. Nagradni natečaj: → Izvedba foto ali video kampanje za vrstnike ali lokalno skupnost za izboljšano trajnostno mobilnost. → Čim bolj zanimiva in uporabna predstavitev raziskovanja in proučevanja ter ponazoritev boljše rešitve (kritični, a proaktivni pristop). Prednost bodo imeli projekti, ki bodo:
|