OPIS PROJEKTA:
Vsak med nami je udeleženec v prometu, na tak ali drugačen način. Velikokrat se ne zavedamo, da z izbiro prevoznega sredstva v vsakdanjem življenju vplivamo na naše okolje, zdravje in kakovost življenja.
Kljub sodobnemu načinu življenja lahko poskrbimo, da uporabljamo okolju in zdravju prijazne načine prevoza. V projektu Misija: Zeleni koraki želimo otroke, učence in mlade ozaveščati o pomenu izbire okolju prijaznejšega načina prevoza: kolesarjenje, izbira javnega prevoza, vožnja s skiroji, električnimi kolesi in avtomobili … zagotovo pa ne smemo pozabiti na hojo.
CILJI:
Skozi različne aktivnosti spodbujamo več ciljev:
- Z izbiro okolju in zdravju prijaznejših načinov prevoza zmanjšujemo izpuste toplogrednih plinov, skrbimo za tehnične izboljšave, s številnimi med njimi pa poskrbimo tudi za več gibanja.
- Pri vsakodnevnih opravilih smo pozorni, da jih opravljamo tam, kjer je okolju, zdravju in varnosti prijazna infrastruktura.
- Skozi različne vidike trajnostne mobilnosti izpostavljamo pomen varnosti v prometu.
- Otroke, učence in mlade ozaveščamo, da lahko delujejo in prispevajo z manjšimi, posameznimi ukrepi.
- Skozi različne aktivnosti izpostavljamo povezovanje (način prevoza posameznikov in skupin) – izboljšana trajnostna mobilnost presega lokalno in osebno delovanje.
AKTIVNOSTI:
- Mentorji oblikujte skupine otrok oziroma mladih, znotraj katerih boste spoznavali različne vidike trajnostne mobilnosti, prepoznavali možnosti za izboljšave, iskali rešitve …
 Mentorji sami glede na starost sodelujočih in njihov interes prilagodite izvajanje aktivnosti. Pomembno je, da vključeni v projekt preko aktivnosti večajo svoje znanje in se zavedajo svoje vloge.
- Aktivnosti znotraj projekta poskusite izvajati po naslednjih korakih:
KORAKI DELA:
1. Spoznavanje teme: opredelitev vprašanj, raziskovanje, spoznavanje ozadja.
2. Opazovanje z udeležbo: opazovanje obnašanja, pogovori, priprava zgodbe.
3. Iskanje rešitev: predlogi za spremembe, izboljšave – kaj bi lahko, kaj lahko, kdo lahko
4. Oblikovanje rešitev (izdelki), izvajanje ukrepov (aktivnosti)
5. Evalvacija: ugotavljanje, ali so rešitve učinkovite, kaj je treba spremeniti
AKTIVNOSTI PO POSAMEZNIH STAROSTNIH SKUPINAH
| Vrtci 1. – 3. razred Posebna kategorija | Misija: Zeleni koraki → Misija: Moj zeleni svet Predlog aktivnosti: V ustanovi izberete dan ali teden, ki ga  namenite trajnostni mobilnosti. V tem tednu izvedite nekatere aktivnosti: Nagradni natečaj: → skupina otrok pripravi likovni izdelek (risbe, makete, posterje) na temo čim bolj okolju prijaznih prevoznih sredstev. Pri tem poskusite predstaviti, kako s tem prispevate k čistejšemu zraku v lokalni skupnosti in širše. Pripravite lahko tudi prikaz/ponazoritev okolju bolj prijazna vs. manj prijazna prevozna sredstva in vplive na okolje (kakšna so drevesa, rastline, fasade hiš itd.).; Za mentorje: → Primer učne ure/dobre prakse za izobraževanje o trajnostni mobilnosti. | 
| 4. – 9. razred 
 | Misija: Zeleni koraki → Misija: Manj izpustov CO2 Predlog aktivnosti: V ustanovi izberete dan ali teden, ki ga  namenite trajnostni mobilnosti. Ustanove lahko izberete šolo, javne ustanove ali druge večje prepoznane lokacije v kraju, kot so npr. trgovine, trgovski centri (če je v Ljubljani, Novem mestu ali Murski Soboti, priporočamo BTC): Nagradni natečaj: → Čim bolj zanimiva in uporabna predstavitev raziskovanja in proučevanja ter ponazoritev boljše rešitve: 
 → Izvedba foto ali video kampanje za vrstnike ali lokalno skupnost za izboljšano trajnostno mobilnost. Prednost bodo imeli projekti, ki bodo izvedli: 
 Za mentorje: Primer učne ure/dobre prakse za izobraževanje o trajnostni mobilnosti. | 
| Srednja šola in fakulteta | Misija: Zeleni koraki → Misija: Manj izpustov CO2 Predlog aktivnosti: V ustanovi izberete dan ali teden, ki ga  namenite trajnostni mobilnosti. Ustanove lahko izberete šolo, javne ustanove ali druge večje prepoznane lokacije v kraju, kot so npr. trgovine, trgovski centri (če je v Ljubljani, Novem mestu ali Murski Soboti, priporočamo BTC): Srednješolcem in fakultetam dajemo več možnosti in proste izbire, tudi glede na individualni pristop. Srednješolci in študentje prihajajo prihajajo z različnih krajev, zato lahko pripravijo primerjave med kraji in lokacijami – trgovske centre, javne zgradbe, avtobusne in železniške postaje, srednje šole in fakultete. V večjih krajih ugotavljajo prometni režim in potek prometa, prevladujoča prevozna sredstva z vidika prilagajanja in blaženja podnebnih sprememb. Iščejo primere dobre prakse v Slovenij in v tujini. Omogočamo individualni dogovor s fakultetami za raziskovalne naloge. Nagradni natečaj: → Izvedba foto ali video kampanje za vrstnike ali lokalno skupnost za izboljšano trajnostno mobilnost. → Čim bolj zanimiva in uporabna predstavitev raziskovanja in proučevanja ter ponazoritev boljše rešitve (kritični, a proaktivni pristop). Prednost bodo imeli projekti, ki bodo: 
 | 


