Devetnajstega maja 2022 smo organizirali XV. Srečanje koordinatorjev ekovrtcev, na katerem se je zbralo 92 ekokoordinatoric in ekokoordinatorjev iz vse Slovenije. Gostitelj letošnjega srečanja je bil Vrtec Murska Sobota, ki je z interdisciplinarnim pristopom in z usmerjanjem otrok v aktivnosti prikazal in predstavil raziskovalne rezultate izvedenega projektnega sklopa »sonce, voda, zrak, dajejo življenju na zemlji svoj pečat.
Vrtec Murska Sobota je koordinatorjem ekovrtcev Slovenije in širši strokovni javnosti predstavil raziskovalne rezultate in ugotovitve otrok, ki so z interdisciplinarnim pristopom in z usmerjanjem med aktivnostmi dvigali zavest o pomenu varovanja okolja.
Prikaz rezultatov je slonel na področju ekologije s poudarkom na kompetencah kot so: odzivanje, ustvarjalnost, vrednotenje in trajnostno delovanje.
S prikazanimi projektnimi rezultati so potrdili, da projektni pristop proučevanja omogoča privzgajanje odnosa do ustvarjanja, odkrivanja in seznanjanja za kreativno eko – vzgojo v predšolskem obdobju.
Udeleženci so se seznanili tudi s Programom dela za vrtce za šolsko leto 2022/2023, ki v ospredje postavlja vsebine zgodnjega naravoslovja skozi projektne dejavnosti z namenom, da le-te pripomorejo k vzgoji in izobraževanju predšolskih otrok. Vsebine so usmerjene k igri, skozi katero otroci razvijajo gibalno, čustveno in socialno področje. Program dela obsega poleg vsebin zgodnjega naravoslovja tudi obvezne tematske sklope (Voda-Energija-Odpadki-Krožno gospodarstvo, Raziskovanje biotske raznovrstnosti in Podnebne spremembe). Vrtci bodo s programom za 2022/2023 izvajali aktivnosti na več področjih: oblike varčevanja z vodo in zdravega življenjskega sloga, pravilno ravnanje z odpadki oziroma preprečevanje nastajanja odpadkov ter zgodnje ozaveščanje otrok o podnebnih spremembah.
Program dela je še zadnjič pripravil in predstavil koordinator za vrtce, Dane Katalinič, ki se je po predstavitvi programa poslovil od funkcije koordinatorja za ekovrtce. Nova koordinatorica za vrtce je tako postala Polona Razgoršek iz Vrtca Velenje.
Udeleženci XV. srečanja so prejeli brošuro Analiza vsebin ekoakcijskega načrta programa Ekošola za ekovrtce za šolsko leto 2021/2022, v kateri je predstavljeno naravoslovno področje v predšolskem obdobju, ki predstavlja pomemben koncept naravoslovnega izobraževanja s poudarkom na ekologiji in opazovalno – raziskovalni dejavnosti.
Raziskovalne aktivnosti – dejavnosti so opredeljene z vsakoletnimi projektno – raziskovalnimi vsebinami; pri tem je temeljna pozornost dana opazovanju s poudarkom na naravoslovnih postopkih, opazovanju celote in delov in opazovanju razlik in podobnosti ter opazovanju pojavov.
Temelji okoljskega izobraževanja se pričnejo graditi v predšolskem obdobju ob usvajanju okoljskih vsebin. Najpogostejše med njimi so opazovanje narave v vseh letnih časih, onesnaževalci okolja, podnebne spremembe … To je obdobje, v katerem se začne bistven element vseživljenjskega učenja, in se nadaljuje celo življenje – okoljsko izobraževanje. Več Analiza vsebin ekoakcijskega načrta v programu Ekošola za ekovrtce za šolsko leto 2021/2022