V programu Ekošola tudi v šolskem letu 2019/2020 pripravljamo vsebine in projekte skladno z usmeritvami FEE (Mednarodne fundacije za okoljsko izobraževanje) in mednarodnega programa Eco-Schools International po metodologiji sedmih korakov.
Z delom po sedmih korakih programa Ekošola vsaka ustanova v posameznem šolskem letu pridobi oziroma ohrani mednarodno uveljavljeni okoljski znak ZELENA ZASTAVA.
Ključne značilnosti in aktivnosti posameznega koraka:
Seznam aktivnosti |
---|
1. EKOODBOR (vzpostavitev ekoodbora in aktivno delovanje) |
2. OKOLJSKI PREGLED (vsebuje deset tematskih sklopov: odpadki, energija, voda, podnebne spremembe, trajnostna mobilnost, hrana, zdrav življenjski slog, okolica ustanove/šolski vrt, biotska raznovrstnost, ohranjanje našega sveta, splošno) Šifrant |
3. EKOAKCIJSKI NAČRT (določanje aktivnosti na podlagi okoljskega pregleda, usmeritev dela za posamezno šolsko leto) |
4. NADZOR IN OCENJEVANJE (spremljanje in merjenje uspešnosti zastavljenih ciljev) |
5. KURIKULUM – DELO PO UČNEM NAČRTU (vključevanje okoljskih vsebin v šolske predmete oziroma učni načrt) |
6. OBVEŠČANJE, OZAVEŠČANJE IN VKLJUČEVANJE (izjava o ekoposlanstvu v obliki ekolistine, ki jo pripravi ustanova sama) |
7. EKOLISTINA (izjava o ekoposlanstvu v obliki ekolistine, ki jo pripravi ustanova sama) |
Za pridobitev oz. potrditev zelene zastave v šolskem letu 2019/2020 je treba izvesti naslednje aktivnosti
A) Izpolniti Ekoportal po posameznih korakih:
1. Pregledati in osvežiti podatke za Ekoodbor (1. korak)
2. Izvesti oziroma dopolniti Okoljski pregled (2. korak)
3. OBVEZNO vključevati:
a) eno področje iz Zgodnjega naravoslovja
b) aktivnosti v treh obveznih tematskih sklopih
c) sodelovali v enem projektu
– primer dobre prakse
Priporočamo, da pri izpolnjevanju Ekokacijskega načrta razmislite/določite, kako je povezan z
učnim načrtom (5. korak) in obveščanjem v ali zunaj ustanove (6. korak)
Rok za Ekoakcijski načrt: 30. oktober
4. Izpolniti poročilo o opravljenih aktivnostih (4. korak), rok za poročilo: 31. maja 2020
5. K poročilu dodati pripadajoče priloge v 5. in 6. koraku, rok: 31. maja 2020
6. Pregledati in po potrebi osvežiti Eko-listino (7. korak)
B) Plačati pristojbino
a) ZGODNJE NARAVOSLOVJE (izbrati eno temo):
Z LOKALNO PRIDELANO HRANO IN GIBANJEM DO KREPITVE NAŠEGA ZDRAVJA Skozi projektno dejavnost dosegamo naslednje cilje: hrano zaužijemo v pravi količini, hrano zaužijemo na pravi način, ustrezne prehranjevalne navade dopolnimo z gibanjem, postavljanje temeljev zdravega življenjskega sloga v otroštvu. SEMENA IN VRTOVI – šolska VRTilnica S sonaravnim vrtnarjenjem v družbi ptičev in žuželk do zdravih vrtnin, plodov in zdrave hrane. Pri tej temi poudarjamo pomen vzgoje zdravih rastlin, ki se lahko same ubranijo pred škodljivci in boleznimi. Otroke spodbujamo k osnovam vrtnarjenja in upoštevamo njihov navdih. b) Izvesti po vsaj eno aktivnost v vsaki navedeni tematski skupini: VODA – ENERGIJA – ODPADKI – KROŽNO GOSPODARSTVO Vrtec s programom opredeli aktivnosti in oblike varčevanja z vodo in zdravega življenjskega sloga z vodo. Podrobnejšo temo in način izvedbe določi vrtec sam. SPOZNAJMO TALNI ŽIV ŽAV OKROG NAS V SOZVOJOČJU Z RAZISKOVANJEM BIOTSKE RAZNOVRSTNOSTI Zgodnje spoznavanje temeljnih pogojev za biotsko raznovrstnost in odnosa človeka do narave. Predlogi in priporočila za raziskovalno-opazovano dejavnost so zbrani v Priročniku in navodilih za raziskovalce biotske raznovrstnosti za vrtce. PODNEBNE SPREMEMBE Zgodnje osveščanje otrok o podnebnih spremembah, ki so del našega vsakodnevnega življenja, v zgodnejšem je večinoma vsebinsko prilagojena in poenostavljena, usmerjena v vzgojo in ozaveščanje o naravnih spremembah, ekoloških vrednotah in usposabljanju za vse ekološko delovanje in odzivanje na podnebne spremembe s ciljem prilagajanja in iskanja rešitev ter življenja v sozvočju z naravo. ALTERMED 2020 – tema »Z lokalno pridelano hrano, gibanjem do krepitve našega zdravja« EKOPAKET – ločevanje kartonske embalaže za mleko in sokove (KEMS), natečaj kreativnega ustvarjanja iz KEMS TRAJNOSTNA MOBILNOST – natečaj kreativnega ustvarjanje na temo čim bolj okolju prijaznih prevoznih sredstev EKOBRANJE ZA EKOŽIVLJENJE – branje o ekološko-vzgojnih vsebinah LIKOVNI NATEČAJ ZA KREATIVNE IZDELKE – na razpisane teme: voda, trajnostna mobilnost, krožno gospodarstvo – recikliranje HRANA NI ZA TJAVENDAN – zmanjševanje količin zavržene hrane; Dnevnik zavržene hrane; nagradni natečaj Reciklirana kuharija d) Obvezno pripraviti prispevek, primer dobre prakse ali predstavitev, možnosti:
ali
ali
SPLOŠNO NAVODILO:
|
V programu Ekošola tudi v šolskem letu 2019/2020 pripravljamo vsebine in projekte skladno z usmeritvami FEE (Mednarodne fundacije za okoljsko izobraževanje) in mednarodnega programa Eco-Schools International po metodologiji sedmih korakov.
Z delom po sedmih korakih programa Ekošola vsaka ustanova v posameznem šolskem letu pridobi oziroma ohrani mednarodno uveljavljeni okoljski znak ZELENA ZASTAVA.
Ključne značilnosti in aktivnosti posameznega koraka:
Seznam aktivnosti |
---|
1. EKOODBOR (vzpostavitev ekoodbora in aktivno delovanje) |
2. OKOLJSKI PREGLED (vsebuje deset tematskih sklopov: odpadki, energija, voda, podnebne spremembe, trajnostna mobilnost, hrana, zdrav življenjski slog, okolica ustanove/šolski vrt, biotska raznovrstnost, ohranjanje našega sveta, splošno) Šifrant |
3. EKOAKCIJSKI NAČRT (določanje aktivnosti na podlagi okoljskega pregleda, usmeritev dela za posamezno šolsko leto) |
4. NADZOR IN OCENJEVANJE – poročilo (spremljanje in merjenje uspešnosti zastavljenih ciljev) |
5. KURIKULUM – DELO PO UČNEM NAČRTU (vključevanje okoljskih vsebin v šolske predmete oziroma učni načrt) |
6. OBVEŠČANJE in OZAVEŠČANJE (v ustanovi, v lokalni oziroma širši skupnosti) |
7. EKOLISTINA (izjava o ekoposlanstvu v obliki ekolistine, ki jo pripravi ustanova sama) |
Za pridobitev oz. potrditev zelene zastave v šolskem letu 2019/2020 je treba izvesti naslednje aktivnosti:
A) Izpolniti Ekoporal po posameznih korakih:
1. Pregledati in osvežiti podatke za Ekoodbor (1. korak)
2. Izvesti oziroma dopolniti Okoljski pregled (2. korak)
3. Določiti Ekoakcijski načrt (3. korak), ki mora OBVEZNO vključevati:
– vsaj tri projekte s seznama projektov 2019/2020
– aktivnosti po individualni izbiri ustanove
Priporočamo, da pri izpolnjevanju Ekokacijskega načrta razmislite/določite, kako je povezan z
učnim načrtom (5. korak) in obveščanjem v ali zunaj ustanove (6. korak)
Rok za Ekoakcijski načrt: 30. oktober (za fakultete: 30. november).
4. Izpolniti poročilo o opravljenih aktivnostih (4. korak), rok za poročilo: 31. maja 2020
5. K poročilu dodati pripadajoče priloge v 5. in 6. koraku, rok: 31. maja 2020
6. Pregledati in po potrebi osvežiti Eko-listino (7. korak)
B) Objaviti dobro prakso v Ekoskladovnici (skladno z navodili za objavo dobre prakse v Ekoskladovnici)
C) Plačati pristojbino
Izmed navedenih projektov izberite vsaj tri, povežite jih z učnim načrtom:
- EKOŠOLA MERI ODTIS CO2 (izobraževanje o podnebnih spremembah in vplivih naših dejavnosti na izpuste toplogrednih plinov, izobraževanje za merjenje odtisa CO2, načrtovanje in izvajanje ukrepov za zmanjšanje odtisa CO2)
- E-SPACE – KROŽNO GOSPODARSTVO (raziskovanje in izobraževanje o krožnem gospodarstvu kot eni glavnih usmeritev za trajnostno prihodnost, proučevanju krožnega gospodarstva na konkretnih primerih materialov v našem življenju, še posebej papirju, pa tudi plastiki, hrani, tekstilu)
- ODPADKOM DAJEMO NOVO ŽIVLJENJE ((ločevanje različnih vrst odpadne embalaže z namenom nadaljnje predelave, uporaba odpadnih surovin in izdelava novih, recikliranih izdelkov, krogotoki različnih vrst odpadne embalaže in surovin)
- PODNEBNE SPREMEMBE (prepoznati človekov vpliv na podnebne spremembe na vseh področjih delovanja, razumeti povezanost podnebnih sprememb z drugimi temami, kot so energija, trajnostna mobilnost, hrana, biotska raznovrstnost, odpadki, voda in drugi)
- EKOKVIZ ZA OSNOVNE ŠOLE (gozd 6.r.; okoljski odtis/podnebne spremembe 7.r.; krožno gospodarstvo 8.r.)
- MLADI POROČEVALCI (novinarski pisni, fotografski in videoprispevki o okoljskih izzivih in iskanju rešitev na razpisane teme)
- EKO-PAKET (zbiranje in ustvarjanje iz odpadne KEMS, recikliranje KEMS)
- MISIJA: ZELENI KORAKI (nagradni likovni, foto- in videonatečaj o trajnostni mobilnosti, zelenem prometu in okolju prijaznem potovanju)
- HRANA NI ZA TJAVENDAN (zmanjšajmo količino zavržene hrane)
- ALTERMED (Celjski sejem, 13.–15. 3. 2020, teme: lokalno pridelava hrana, gibanje in zdravje)
- RAZISKOVALCI BIOTSKE RAZNOVRSTNOSTI (opazovanje in raziskovanje narave, talni živžav, oblikovanje zbirk najdenih vrst, označevanje nahajališč in invazivne rastline)
- EKOBRANJE ZA EKOŽIVLJENJE (branje literature z ekološko tematiko z likovnim natečajem na temo gozd, živali in rastline v gozdu, kaj delamo v gozdu in podobno)
- LIKOVNI NATEČAJ (likovno ustvarjanje na razpisane teme: podnebne spremembe, biotska raznovrstnost in trajnostna mobilnost)
- ŠOLSKA VRTILNICA (ureditev vrta, sadni vrt, vrtnarjenje …)
- ZNANJE O GOZDOVIH (gozd in podnebne spremembe)
- MLADI V SVETU ENERGIJE (pomen energije in ukrepi za učinkovito rabo energije)
V programu Ekošola tudi v šolskem letu 2019/2020 pripravljamo vsebine in projekte skladno z usmeritvami FEE (Mednarodne fundacije za okoljsko izobraževanje) in mednarodnega programa Eco-Schools International po metodologiji sedmih korakov.
Z delom po sedmih korakih programa Ekošola vsaka ustanova v posameznem šolskem letu pridobi oziroma ohrani mednarodno uveljavljeni okoljski znak ZELENA ZASTAVA.
Ključne značilnosti in aktivnosti posameznega koraka:
Seznam aktivnosti |
---|
1. EKOODBOR (vzpostavitev ekoodbora in aktivno delovanje) |
2. OKOLJSKI PREGLED (vsebuje deset področjih: podnebne spremembe, odpadki, energija,voda, trajnostna mobilnost, hrana in zdravje, okolica ustanove /vrtca/šole/fakultete/, biotska raznovrstnost, ohranjanje našega sveta, splošno) Šifrant |
3. EKOAKCIJSKI NAČRT (določanje aktivnosti na podlagi okoljskega pregleda, usmeritev dela za posamezno šolsko leto) |
4. NADZOR IN OCENJEVANJE – poročilo (spremljanje in merjenje uspešnosti zastavljenih ciljev) |
5. KURIKULUM – DELO PO UČNEM NAČRTU (vključevanje okoljskih vsebin v šolske predmete oziroma učni načrt) |
6. OBVEŠČANJE in OZAVEŠČANJE (v ustanovi, v lokalni oziroma širši skupnosti) |
7. EKOLISTINA (izjava o ekoposlanstvu v obliki ekolistine, ki jo pripravi ustanova sama) |
Za pridobitev oz. potrditev zelene zastave v šolskem letu 2019/2020 je treba izvesti naslednje aktivnosti:
A) Izpolniti Ekoporal po posameznih korakih:
1. Pregledati in osvežiti podatke za Ekoodbor (1. korak)
2. Izvesti oziroma dopolniti Okoljski pregled (2. korak)
3. Določiti Ekoakcijski načrt (3. korak), ki mora OBVEZNO vključevati:
– vsaj tri projekte s seznama projektov 2019/2020
– aktivnosti po individualni izbiri ustanove
Priporočamo, da pri izpolnjevanju Ekokacijskega načrta razmislite/določite, kako je povezan z
učnim načrtom (5. korak) in obveščanjem v ali zunaj ustanove (6. korak)
Rok za Ekoakcijski načrt: 30. oktober (za fakultete: 30. november).
4. Izpolniti poročilo o opravljenih aktivnostih (4. korak), rok za poročilo: 31. maja 2020
5. K poročilu dodati pripadajoče priloge v 5. in 6. koraku, rok: 31. maja 2020
6. Pregledati in po potrebi osvežiti Eko-listino (7. korak)
B) Objaviti dobro prakso v Ekoskladovnici (skladno z navodili za objavo dobre prakse v Ekoskladovnici)
C) Plačati pristojbino
Izmed navedenih projektov izberite vsaj tri, povežite jih z učnim načrtom:
- EKOŠOLA MERI ODTIS CO2 (izobraževanje o podnebnih spremembah in vplivih naših dejavnosti na izpuste toplogrednih plinov, izobraževanje za merjenje odtisa CO2, načrtovanje in izvajanje ukrepov za zmanjšanje odtisa CO2)
- E-SPACE – KROŽNO GOSPODARSTVO (raziskovanje in izobraževanje o krožnem gospodarstvu kot eni glavnih usmeritev za trajnostno prihodnost, proučevanju krožnega gospodarstva na konkretnih primerih materialov v našem življenju, še posebej papirju, pa tudi plastiki, hrani, tekstilu)
- ODPADKOM DAJEMO NOVO ŽIVLJENJE (ločevanje različnih vrst odpadne embalaže z namenom nadaljnje predelave, uporaba odpadnih surovin in izdelava novih, recikliranih izdelkov, krogotoki različnih vrst odpadne embalaže in surovin)
- PODNEBNE SPREMEMBE (prepoznati človekov vpliv na podnebne spremembe na vseh področjih delovanja. Razumeti povezanost podnebnih sprememb z drugimi temami – kot so energija, trajnostna mobilnost, hran, biotska raznovrstnost, odpadki, voda…)
- EKOKVIZ ZA OSNOVNE ŠOLE (gozd 6.r.; okoljski odtis/podnebne spremembe 7.r.; krožno gospodarstvo 8.r.)
- MLADI POROČEVALCI (novinarski pisni, fotografski in videoprispevki o okoljskih izzivih in iskanju rešitev na razpisane teme)
- EKO-PAKET (zbiranje in ustvarjanje iz odpadne KEMS, recikliranje KEMS)
- MISIJA: ZELENI KORAKI (nagradni likovni, foto- in videonatečaj o trajnostni mobilnosti, zelenem prometu in okolju prijaznem potovanju)
- HRANA NI ZA TJAVENDAN (zmanjšajmo količino zavržene hrane)
- ALTERMED (Celjski sejem, 13.–15. 3. 2020, teme: lokalno pridelava hrana, gibanje in zdravje)
- RAZISKOVALCI BIOTSKE RAZNOVRSTNOSTI (opazovanje in raziskovanje narave, talni živžav, oblikovanje zbirk najdenih vrst, označevanje nahajališč in invazivne rastline)
- EKOBRANJE ZA EKOŽIVLJENJE (branje literature z ekološko tematiko z likovnim natečajem na temo gozd, živali in rastline v gozdu, kaj delamo v gozdu in podobno)
- LIKOVNI NATEČAJ (likovno ustvarjanje na razpisane teme: podnebne spremembe, biotska raznovrstnost in trajnostna mobilnost)
- ŠOLSKA VRTILNICA (ureditev vrta, sadni vrt, vrtnarjenje …)
- ZNANJE O GOZDOVIH (gozd in podnebne spremembe)
- MLADI V SVETU ENERGIJE (pomen energije in ukrepi za učinkovito rabo energije)
V programu Ekošola tudi v šolskem letu 2019/2020 pripravljamo vsebine in projekte skladno z usmeritvami FEE (Mednarodne fundacije za okoljsko izobraževanje) in mednarodnega programa Eco-Schools International po metodologiji sedmih korakov.
Z delom po sedmih korakih programa Ekošola vsaka ustanova v posameznem šolskem letu pridobi oziroma ohrani mednarodno uveljavljeni okoljski znak ZELENA ZASTAVA.
Ključne značilnosti in aktivnosti posameznega koraka:
Seznam aktivnosti |
---|
1. EKOODBOR (vzpostavitev ekoodbora in aktivno delovanje) |
2. OKOLJSKI PREGLED (vsebuje deset področjih: podnebne spremembe, odpadki, energija,voda, trajnostna mobilnost, hrana in zdravje, okolica ustanove /vrtca/šole/fakultete/, biotska raznovrstnost, ohranjanje našega sveta, splošno) Šifrant |
3. EKOAKCIJSKI NAČRT (določanje aktivnosti na podlagi okoljskega pregleda, usmeritev dela za posamezno šolsko leto) |
4. NADZOR IN OCENJEVANJE – poročilo (spremljanje in merjenje uspešnosti zastavljenih ciljev) |
5. KURIKULUM – DELO PO UČNEM NAČRTU (vključevanje okoljskih vsebin v šolske predmete oziroma učni načrt) |
6. OBVEŠČANJE in OZAVEŠČANJE (v ustanovi, v lokalni oziroma širši skupnosti) |
7. EKOLISTINA (izjava o ekoposlanstvu v obliki ekolistine, ki jo pripravi ustanova sama) |
Za pridobitev oz. potrditev zelene zastave v šolskem letu 2019/2020 je treba izvesti naslednje aktivnosti:
A) Izpolniti Ekoporal po posameznih korakih:
1. Pregledati in osvežiti podatke za Ekoodbor (1. korak)
2. Izvesti oziroma dopolniti Okoljski pregled (2. korak)
3. Določiti Ekoakcijski načrt (3. korak), ki mora OBVEZNO vključevati:
– vsaj tri projekte s seznama projektov 2019/2020
– aktivnosti po individualni izbiri ustanove
Priporočamo, da pri izpolnjevanju Ekokacijskega načrta razmislite/določite, kako je povezan z
učnim načrtom (5. korak) in obveščanjem v ali zunaj ustanove (6. korak)
Rok za Ekoakcijski načrt: 30. oktober (za fakultete: 30. november).
4. Izpolniti poročilo o opravljenih aktivnostih (4. korak), rok za poročilo: 31. maja 2020
5. K poročilu dodati pripadajoče priloge v 5. in 6. koraku, rok: 31. maja 2020
6. Pregledati in po potrebi osvežiti Eko-listino (7. korak)
B) Objaviti dobro prakso v Ekoskladovnici (skladno z navodili za objavo dobre prakse v Ekoskladovnici)
C) Plačati pristojbino
Izmed navedenih projektov izberite vsaj tri, povežite jih z učnim načrtom:
- EKOŠOLA MERI ODTIS CO2 (izobraževanje o podnebnih spremembah in vplivih naših dejavnosti na izpuste toplogrednih plinov, izobraževanje za merjenje odtisa CO2, načrtovanje in izvajanje ukrepov za zmanjšanje odtisa CO2)
- E-SPACE – KROŽNO GOSPODARSTVO (raziskovanje in izobraževanje o krožnem gospodarstvu kot eni glavnih usmeritev za trajnostno prihodnost, proučevanju krožnega gospodarstva na konkretnih primerih materialov v našem življenju, še posebej papirju, pa tudi plastiki, hrani, tekstilu)
- ODPADKOM DAJEMO NOVO ŽIVLJENJE (ločevanje različnih vrst odpadne embalaže z namenom nadaljnje predelave, uporaba odpadnih surovin in izdelava novih, recikliranih izdelkov, krogotoki različnih vrst odpadne embalaže in surovin)
- PODNEBNE SPREMEMBE (prepoznati človekov vpliv na podnebne spremembe na vseh področjih delovanja. Razumeti povezanost podnebnih sprememb z drugimi temami – kot so energija, trajnostna mobilnost, hran, biotska raznovrstnost, odpadki, voda…)
- EKOKVIZ ZA SREDNJE ŠOLE (gozd, krožno gospodarstvo)
- MLADI POROČEVALCI (novinarski pisni, fotografski in videoprispevki o okoljskih izzivih in iskanju rešitev na razpisane teme)
- EKO-PAKET (zbiranje in ustvarjanje iz odpadne KEMS, recikliranje KEMS)
- MISIJA: ZELENI KORAKI (nagradni likovni, foto- in videonatečaj o trajnostni mobilnosti, zelenem prometu in okolju prijaznem potovanju)
- HRANA NI ZA TJAVENDAN (zmanjšajmo količino zavržene hrane)
- ALTERMED (Celjski sejem, 13.–15. 3. 2020, teme: lokalno pridelava hrana, gibanje in zdravje)
- EKOBRANJE ZA EKOŽIVLJENJE (branje literature z ekološko tematiko z likovnim natečajem na temo gozd, živali in rastline v gozdu, kaj delamo v gozdu in podobno)
- LIKOVNI NATEČAJ (likovno ustvarjanje na razpisane teme: podnebne spremembe, biotska raznovrstnost in trajnostna mobilnost)
- ŠOLSKA VRTILNICA (ureditev vrta, sadni vrt, vrtnarjenje …)
- ZNANJE O GOZDOVIH (gozd in podnebne spremembe)
- MLADI V SVETU ENERGIJE (pomen energije in ukrepi za učinkovito rabo energije)
V programu Ekošola tudi v šolskem letu 2019/2020 pripravljamo vsebine in projekte skladno z usmeritvami FEE (Mednarodne fundacije za okoljsko izobraževanje) in mednarodnega programa Eco-Schools International po metodologiji sedmih korakov.
Z delom po sedmih korakih programa Ekošola vsaka ustanova v posameznem šolskem letu pridobi oziroma ohrani mednarodno uveljavljeni okoljski znak ZELENA ZASTAVA.
Ključne značilnosti in aktivnosti posameznega koraka:
Seznam aktivnosti |
---|
1. EKOODBOR (vzpostavitev ekoodbora in aktivno delovanje) |
2. OKOLJSKI PREGLED (vsebuje deset področjih: podnebne spremembe, odpadki, energija,voda, trajnostna mobilnost, hrana in zdravje, okolica ustanove /vrtca/šole/fakultete/, biotska raznovrstnost, ohranjanje našega sveta, splošno) |
3. EKOAKCIJSKI NAČRT (določanje aktivnosti na podlagi okoljskega pregleda, usmeritev dela za posamezno šolsko leto) |
4. NADZOR IN OCENJEVANJE – poročilo (spremljanje in merjenje uspešnosti zastavljenih ciljev) |
5. KURIKULUM – DELO PO UČNEM NAČRTU (vključevanje okoljskih vsebin v šolske predmete oziroma učni načrt) |
6. OBVEŠČANJE in OZAVEŠČANJE (v ustanovi, v lokalni oziroma širši skupnosti) |
7. EKOLISTINA (izjava o ekoposlanstvu v obliki ekolistine, ki jo pripravi ustanova sama) |
Za pridobitev oz. potrditev zelene zastave v šolskem letu 2019/2020 je treba izvesti naslednje aktivnosti:
A) Izpolniti Ekoporal po posameznih korakih:
1. Pregledati in osvežiti podatke za Ekoodbor (1. korak)
2. Izvesti oziroma dopolniti Okoljski pregled (2. korak)
3. Določiti Ekoakcijski načrt (3. korak), ki mora OBVEZNO vključevati:
– vsaj tri projekte s seznama projektov 2019/2020
– aktivnosti po individualni izbiri ustanove
Priporočamo, da pri izpolnjevanju Ekokacijskega načrta razmislite/določite, kako je povezan z
učnim načrtom (5. korak) in obveščanjem v ali zunaj ustanove (6. korak)
Rok za Ekoakcijski načrt: 30. oktober (za fakultete: 30. november).
4. Izpolniti poročilo o opravljenih aktivnostih (4. korak), rok za poročilo: 31. maja 2020
5. K poročilu dodati pripadajoče priloge v 5. in 6. koraku, rok: 31. maja 2020
6. Pregledati in po potrebi osvežiti Eko-listino (7. korak)
B) Objaviti dobro prakso v Ekoskladovnici (skladno z navodili za objavo dobre prakse v Ekoskladovnici)
C) Plačati pristojbino
Izmed navedenih projektov izberite vsaj tri, povežite jih z učnim načrtom:
- EKOŠOLA MERI ODTIS CO2 (izobraževanje o podnebnih spremembah in vplivih naših dejavnosti na izpuste toplogrednih plinov, izobraževanje za merjenje odtisa CO2, načrtovanje in izvajanje ukrepov za zmanjšanje odtisa CO2)
- E-SPACE – KROŽNO GOSPODARSTVO (raziskovanje in izobraževanje o krožnem gospodarstvu kot eni glavnih usmeritev za trajnostno prihodnost, proučevanju krožnega gospodarstva na konkretnih primerih materialov v našem življenju, še posebej papirju, pa tudi plastiki, hrani, tekstilu)
- ODPADKOM DAJEMO NOVO ŽIVLJENJE (ločevanje različnih vrst odpadne embalaže z namenom nadaljnje predelave, uporaba odpadnih surovin in izdelava novih, recikliranih izdelkov, krogotoki različnih vrst odpadne embalaže in surovin)
- PODNEBNE SPREMEMBE (prepoznati človekov vpliv na podnebne spremembe na vseh področjih delovanja. Razumeti povezanost podnebnih sprememb z drugimi temami – kot so energija, trajnostna mobilnost, hran, biotska raznovrstnost, odpadki, voda…)
- MLADI POROČEVALCI (novinarski pisni, fotografski in videoprispevki o okoljskih izzivih in iskanju rešitev na razpisane teme)
- EKO-PAKET (zbiranje in ustvarjanje iz odpadne KEMS, recikliranje KEMS)
- MISIJA: ZELENI KORAKI (nagradni likovni, foto- in videonatečaj o trajnostni mobilnosti, zelenem prometu in okolju prijaznem potovanju)
- HRANA NI ZA TJAVENDAN (zmanjšajmo količino zavržene hrane)
- ALTERMED (Celjski sejem, 13.–15. 3. 2020, teme: lokalno pridelava hrana, gibanje in zdravje)
- ZNANJE O GOZDOVIH (gozd in podnebne spremembe)