REZULTATI PROJEKTA in NATEČAJA VEM, ZATO ODGOVORNO JEM 2018/2019

Zaključilo se je prvo leto projekta Vem, zato odgovorno jem, namenjenemu odgovornemu odnosu in ravnanju s hrano. V projektu so otroci, učenci in dijaki skupaj z mentorji spoznavali prednosti lokalne in sezonske hrane ter odkrivali povezavo med hrano, ki jo uživamo in nastankom tople grede. Skozi projekt so ugotavljali,  zakaj je meso za podnebje postalo večji problem, kot so prevozna sredstva, raziskovali svet predelane hrane, agrobiodiverziteto, semenske knjižnice ter spoznali slovenske avtohtone pasme živali in avtohtone sorte kmetijskih rastlin.[/vc_column_text]

Z odgovornim prehranjevanjem lahko vplivamo na svet, ki nas obdaja. Kako? Tako, da jemo z zavedanjem, kaj damo na krožnik, kar koristi ne samo nam, temveč tudi svetu okoli nas.

Projekt Vem, zato odgovorno jem:
  • podpira učitelje in vzgojitelje pri vključevanju tem o odgovornem prehranjevanju v učni proces,
  • razvija kritično razmišljanje otrok, učencev in dijakov, jih podpira pri njihovih dejavnostih za odgovorne spremembe v njihovi ustanovi in lokalni skupnosti,
  • mladim pomaga razumeti povezavo med njihovimi prehranjevalnimi navadami in globalnimi izzivi prihodnjih generacij ter narediti najboljšo mogočo promocijo za trajnosten način življenja glede na svet, ki nas obdaja,
  • dviguje ozaveščenost staršev in širše družbe o lokalnih in globalnih vplivih njihovih vsakodnevnih odločitev,
  • medsebojno povezuje interesne skupine iz različnih področij prehranjevalnega sistema, ki nas želijo pripeljati do odgovornih sprememb.
PROJEKTNI IZZIV

V šolskem letu 2018/2019 je bil so bile za projektne izzive razpisane tri glavne teme projekta: lokalna in sezonska hrana, od pridelave do predelave hrane in aditivi v prehrani. K sodelovanju smo povabili vzgojno izobraževalne ustanove (vrtce, osnovne šole, šole s posebnim programom in srednje šole). Na temo lokalne in sezonske hrane so najmlajši iz skupine metuljčki ustvarjali izvirne serije slikanic, kolažev, koledarjev in maket. V skupini svedrov so učenci izdelovali makete, stripe, kolaže s katerimi so prikazali potek od pridelave do predelave hrane. V najstarejši skupini vlivancev so učenci in dijaki na kreativen način s pomočjo serije fotografij ali videa, s pomočjo člankov, intervjujev, terenskega raziskovanja … predstavili aditive v prehrani. Zbiranje projektnih izzivov je potekalo do 30. marca 2019. S svojimi izdelki je sodelovalo 27 vzgojno izobraževalnih ustanov.

Žirija (v sestavi dveh predstavnikov programa Ekošola in predstavnika Pekarne Pečjak) je imela izjemno zahtevno delo, saj je prejela zelo kakovostna dela. Člani komisije so pri izboru upoštevali tematsko ustreznost dela, ustvarjalnost (občutek za temo in fleksibilnost), uporabnost, unikatnost ideje/aktivnosti, težavnost izvedbe, estetski vidik sodelovanje otrok in učencev (samostojnost in inventivnost pri reševanju nalog), vsebino, in »nekaj več«. Komisija je obravnavala vse izdelke, ki so ustrezali razpisanim pogojem (objavljeno: https://ekosola.si/pf/vem-zato-odgovorno-jem2018-2019/)

NATEČAJ ZA PEČJAKOVEGA NAVIHANCA/NAVIHANKO

Na likovni natečaj v katerem smo iskali novi maskoti projekta Vem, zato odgovorno jem, je prispelo kar 99 Pečjakovih Navihancev in Navihank. Žirija (v sestavi dveh predstavnikov programa Ekošola in predstavnika Pekarne Pečjak) je imela izjemno zahtevno delo, saj je prejela oblikovno raznolika in kakovostna dela.

Člani komisije so pri izboru upoštevali formalno ustreznost dela, ustvarjalnost (občutek za likovno temo fleksibilnost), likovni jezik (barvna kompozicija, izbirnost oblikovane predstavitvene teme), likovni doživljaj (ustrezen vizualni znak za temo, osredotočenost na temo, likovni motiv, ustvarjalna domišljija), unikatnost ideje izdelka, težavnost izvedbe, estetski vidik sodelovanje otrok in učencev (samostojnost in inventivnost pri reševanju likovne naloge, samostojnost in iznajdljiva uporaba likovnih metod). Komisija je obravnavala vse izdelke, ki so ustrezali razpisanim pogojem (objavljeno: https://ekosola.si/pf/vem-zato-odgovorno-jem2018-2019/).

Projekt je tako dobil novi maskoti, ki ju je ustvarila mlada umetnica Lena L. iz OŠ Puconci.

1. nagrada: bon za izdelke Pekarne Pečjak v vrednosti 100 EUR: Lena L., OŠ Puconci

2. nagrada: bon za izdelke Pekarne Pečjak v vrednosti 50 EUR: Teja K., DIC Ljubljana

3. nagrada: bon za izdelke Pekarne Pečjak v vrednosti 30 EUR: Janja P., Gimnazija in SŠ Kočevje

NATEČAJ ZA PEČJAKOV ŠTRUKELJ 2018/2019

Na natečaj za Pečjakov štrukelj/pečen štrukelj je sodelovalo 10 vzgojno izobraževalnih ustanov.

Žirija (v sestavi dveh predstavnikov programa Ekošola in predstavnika Pekarne Pečjak) je imela zelo zahtevno delo, saj je prejela zelo inovativne in kreativne recepte. Člani komisije so pri izboru upoštevali inovativnost in kreativnost jedi, sestavine tipične slovenske kuhinje, uporabnost in razumljivost recepta, barvno, aromo in teksturo v skladu z gastronomskimi načeli, barvno skladnost z aromo, skladnost vonjem in okusov ter upoštevanje navodil v razpisanih pogojih (objavljeno: https://ekosola.si/pf/vem-zato-odgovorno-jem2018-2019/).

Zmagovalec na nagradnega natečaja za Pečjakov štrukelj je postal pirin štrukelj z nadevom rdeče pese, avtorja Jerneja S. iz SŠ za gostinstvo in turizem Maribor.

Nagrada: bon za izdelke Pekarne Pečjak v vrednosti 100 EUR

Zmagovalca v kategoriji za Pečjakov štrukelj nismo dobili, saj za to kategorijo nismo prejeli izvirnega recepta (prejeli smo  ga za ocvrt štrukelj).

Podelitev nagrad bo potekala na Konferenci koordinatorjev 23.9.2019 v Laškem.

X