Na Čatežu ob Savi je od 9. do 11. julija 2020 potekal 2. tabor programa Ekošola, ki je tudi letos obravnaval zelo različne vsebine, predavanja in predstavitve.
Jutra so se najprej pričela s telovadbo, ki je udeležence pripravila na aktivnosti, ki so se vrstile skozi cel dan.
Predstavljena je bila analiza projektov, ki so se uspešno izvajali v šolskem letu 2019/2020, ter napovedi za novo šolsko leto.
Projekt konS – Platforma za sodobno raziskovalno umetnost je predstavila številne umetniške stvaritve z željo, da spodbudijo mlade k odkrivanju svojih potencialov in razvijanju sposobnosti ustvarjalnega mišljenja in inovativnosti. Na neformalnih izobraževanjih, ki potekajo v obliki ustvarjalnih delavnic, udeleženci pridobivajo znanja s področja novih tehnologij, kot so biotehnologija, biologija, nosljiva tehnologija, digitalni mediji, zvok, energetika, robotika, alternativni viri energije … Vozlišča (kontaktne točke), kjer potekajo brezplačne delavnice so trenutno na voljo v Mariboru, Velenju, Novem mestu, Ljubljani in Novi Gorici. Več: https://kons-platforma.org/
O energetski pismenosti je spregovoril predavatelj Garsia Kosinac iz Gen-i skupine, ki je predstavil pomen energetske pismenosti, URE in OVE, ter predstavil možnosti, ki jih ponuja Svet energije za izvedbo različnih tematskih dni. Več: https://www.svet-energije.si/
Svoja znanja o planetih, Soncu, o življenju v vesolju, potovanju Sonca po vesolju, je delil strokovnjak Sebastijan Jakša, ki je v mobilnem planetariju prikazal multimedijske vsebine o vesolju. Ogledali pa smo si lahko tudi različne poskuse – kdaj voda zavre v vakumu, kaj bi se zgodilo s človeškim telesom v vesolju, uporaba tekočega dušika … Več: https://www.odiseja.si/
Biotsko raznovrstnost so udeleženci tabora spoznavali ob reki Krki in po poti zdravilnih energij na Šentviško goro nad Čatežem, kjer je Tannja Yrska, inženirka gozdarstva, predstavila gozdno terapijo in njen vpliv na kakovost življenja. Obisk gozda pomembno vpliva na nivo življenjske energije, znižuje zaskrbljenost, depresijo in jezo. Pri gozdni terapiji gre za zelo počasen in čuten sprehod po gozdu, kjer opazujemo in spoznavamo drevesa.
Svoje znanje so koordinatorji in koordinatorice lahko preizkusili tudi v ekokvizu, kjer so bila izbrana vprašanja iz različnih področij ekologije.
Na taboru so bili prisotni tudi člani projekta Erasmus+ Hob’s adventure. Dvoletni projekt, v katerem so sodelovali vzgojitelji in učitelji iz Estonije, Islandije, Latvije in Slovenije, se je zaključil z izdajo priročnika Hobsove dogodivščine, v katerem je na 123 straneh zbranih 40 priprav, s pomočjo katerih lahko otroci in učenci od 5. do 9. leta starosti spoznavajo biotsko pestrost v vrtcih/šolah in njihovi okolici na različne načine. Priročnik je bil na taboru prvič predstavljen, udeleženci pa so lahko preizkusili tudi nekatere od aktivnosti in tako dobili kar nekaj ideja za delo z otroki. |
Druženje je skozi vse aktivnosti potekalo v sproščenem vzdušju. Poslovili smo se z novimi znanji, izkušnjami, novimi prijateljstvi, polni pozitivne energije v upanju, da se naslednje leto zopet srečamo.