V programu Ekošola tudi v šolskem letu 2021/2022 pripravljamo vsebine in projekte skladno z usmeritvami FEE (Mednarodne fundacije za okoljsko izobraževanje) in mednarodnega programa Eco-Schools International po metodologiji sedmih korakov.
Z delom po sedmih korakih programa Ekošola vsaka ustanova v posameznem šolskem letu pridobi oziroma ohrani mednarodno uveljavljeni okoljski znak ZELENA ZASTAVA.
Ključne značilnosti in aktivnosti posameznega koraka:
Seznam aktivnosti |
---|
1. EKOODBOR (vzpostavitev ekoodbora in aktivno delovanje) |
2. OKOLJSKI PREGLED (vsebuje deset tematskih sklopov: odpadki, energija, voda, podnebne spremembe, trajnostna mobilnost, hrana, zdrav življenjski slog, okolica ustanove/šolski vrt, biotska raznovrstnost, ohranjanje našega sveta, splošno) Šifrant (v pripravi) |
3. EKOAKCIJSKI NAČRT (določanje aktivnosti na podlagi okoljskega pregleda, usmeritev dela za posamezno šolsko leto) |
4. NADZOR IN OCENJEVANJE (spremljanje in merjenje uspešnosti zastavljenih ciljev) |
5. KURIKULUM – DELO PO UČNEM NAČRTU (vključevanje okoljskih vsebin v letni načrt vrtca) |
6. OBVEŠČANJE, OZAVEŠČANJE IN VKLJUČEVANJE (izjava o ekoposlanstvu v obliki ekolistine, ki jo pripravi ustanova sama) |
7. EKOLISTINA (izjava o ekoposlanstvu v obliki ekolistine, ki jo pripravi ustanova sama) |
Za pridobitev oz. potrditev zelene zastave v šolskem letu 2021/2022 je treba izvesti naslednje aktivnosti
A) Izpolniti Ekoportal po posameznih korakih:
1. Pregledati in osvežiti podatke za Ekoodbor (1. korak)
2. Izvesti oziroma dopolniti Okoljski pregled (2. korak)
3. OBVEZNO vključevati:
a) eno področje iz Zgodnjega naravoslovja
b) izvesti aktivnosti v okviru dveh obveznih tematskih sklopov
c) sodelovali pri katerem od projektov
d) sodelovali z enim obveznim prispevkom (primer dobre prakse ali predstavitve)
Priporočamo, da pri izpolnjevanju Ekokacijskega načrta razmislite/določite, kako je povezan z
kurikulumom (5. korak) in obveščanjem v ali zunaj ustanove (6. korak)
Rok za Ekoakcijski načrt: 30. oktober 2021
4. Izpolniti poročilo o opravljenih aktivnostih (4. korak), rok za poročilo: 31. maj 2022
5. K poročilu dodati pripadajoče priloge v 5. in 6. koraku, rok: 31. maj 2022
6. Pregledati in po potrebi osvežiti Eko-listino (7. korak)
a) ZGODNJE NARAVOSLOVJE (izbrati eno temo):
1. PREHRANA NEKOČ, DANES IN ZDRAV ŽIVLJENJSKI SLOG Prehrana nekoč: izhajajte iz svojega bivalnega okolja in osvetlite prehrano iz narodnopisnih virov slovenske narodne kuhinje, ki pripoveduje, kaj so ljudje iz domačih pridelkov pripravljali za vsak dan, kaj za praznike in za ljudske običaje. 2. Z ZEMELJKOM RAZISKUJEM TLA, RASTLINE IN ŽIVALI 3. SEMENA IN VRTOVI – šolska VRTilnica b) IZVESTI AKTIVNOSTI V OKVIRU DVEH OBVEZNIH TEMATSKIH SKLOPOV: VODA – ENERGIJA – ODPADKI/KROŽNO GOSPODARSTVO ŽIVETI S PODNEBNIMI SPREMEMBAMI Temo, obliko in način izvedbe določi vrtec sam! c) SODELOVALI V DVEH OD NAVEDENIH PROJEKTOV:
d) SODELOVALI Z ENIM OBVEZNIM PRISPEVKOM, PRIMER DOBRE PRAKSE ALI PREDSTAVITEV, MOŽNOSTI:
SPLOŠNO NAVODILO: SPECIALNO DIDAKTIČNI VIDIK: cilji, izbira naravoslovnih vsebin, strategija poteka dela in metode; B. Plačati pristojbino
|
V programu Ekošola tudi v šolskem letu 2021/2022 pripravljamo vsebine in projekte skladno z usmeritvami FEE (Mednarodne fundacije za okoljsko izobraževanje) in mednarodnega programa Eco-Schools International po metodologiji sedmih korakov.
Z delom po sedmih korakih programa Ekošola vsaka ustanova v posameznem šolskem letu pridobi oziroma ohrani mednarodno uveljavljeni okoljski znak ZELENA ZASTAVA.
Ključne značilnosti in aktivnosti posameznega koraka:
Seznam aktivnosti |
---|
1. EKOODBOR (vzpostavitev ekoodbora in aktivno delovanje) |
2. OKOLJSKI PREGLED (vsebuje deset tematskih sklopov: odpadki, energija, voda, podnebne spremembe, trajnostna mobilnost, hrana, zdrav življenjski slog, okolica ustanove/šolski vrt, biotska raznovrstnost, ohranjanje našega sveta, splošno) Šifrant |
3. EKOAKCIJSKI NAČRT (določanje aktivnosti na podlagi okoljskega pregleda, usmeritev dela za posamezno šolsko leto) |
4. NADZOR IN OCENJEVANJE – poročilo (spremljanje in merjenje uspešnosti zastavljenih ciljev) |
5. KURIKULUM – DELO PO UČNEM NAČRTU (vključevanje okoljskih vsebin v šolske predmete oziroma učni načrt) |
6. OBVEŠČANJE in OZAVEŠČANJE (v ustanovi, v lokalni oziroma širši skupnosti) |
7. EKOLISTINA (izjava o ekoposlanstvu v obliki ekolistine, ki jo pripravi ustanova sama) |
Za pridobitev oz. potrditev zelene zastave v šolskem letu 2021/2022 je treba izvesti naslednje aktivnosti:
A) Izpolniti Ekoporal po posameznih korakih:
1. Pregledati in osvežiti podatke za Ekoodbor (1. korak)
2. Izvesti oziroma dopolniti Okoljski pregled (2. korak)
3. Določiti Ekoakcijski načrt (3. korak), ki mora OBVEZNO vključevati:
– vsaj tri projekte s seznama projektov 2021/2022
– aktivnosti po individualni izbiri ustanove
Priporočamo, da pri izpolnjevanju Ekokacijskega načrta razmislite/določite, kako je povezan z
učnim načrtom (5. korak) in obveščanjem v ali zunaj ustanove (6. korak)
Rok za Ekoakcijski načrt: 30. oktober 2021
4. Izpolniti poročilo o opravljenih aktivnostih (4. korak), rok za poročilo: 31. maja 2022
5. K poročilu dodati pripadajoče priloge v 5. in 6. koraku, rok: 31. maja 2022
6. Pregledati in po potrebi osvežiti Eko-listino (7. korak)
B) Objaviti dobro prakso v Ekoskladovnici (skladno z navodili za objavo dobre prakse v Ekoskladovnici)
C) Plačati pristojbino
Seznam projektov za šolsko leto 2021/2022, med katerimi za Ekoakcijski načrt (3. korak) izberite vsaj tri, in jih povežite z učnim načrtom:
- KROŽNO GOSPODARSTVO in OBLIKOVALSKI IZZIV (raziskovanje in izobraževanje o krožnem gospodarstvu, proučevanju krožnih praks in primerov za različne vrste materialov, izvajanje učnih ur po priročniku Ekošola spodbuja krožno gospodarstvo)
- NE ZAVRZI OBLEK, OHRANI PLANET (odgovorno ravnanje z rabljenimi in odsluženimi oblačili po načelih: zmanjšaj – ponovno uporabi – recikliraj; ločeno zbiranje odpadnih oblačil, izmenjava rabljenih oblačil, popravila, podarjanje …)
- PODNEBNE SPREMEMBE IN OGLJIČNI ODTIS (vpliv človekovih dejavnosti na podnebne spremembe na različnih področjih, npr: energija, trajnostna mobilnost, hrana, biotska raznovrstnost, odpadki, voda in drugi, računanje ogljičnega odtisa v razredu ali šoli, načrt in izvedba ukrepov za zmanjšanje ogljičnega odtisa itd.)
- MLEKASTIČNO! IZBEREM DOMAČE (raziskovanje in ugotavljanje poti od kmetije do kozarca, kako pridobivamo slovensko mleko, kdo so slovenski pridelovalci mleka, pot mleka od kmetije do krožnika )
- HRANA NI ZA TJAVENDAN (zmanjšavanje količin zavržene hrane v šoli in doma)
- MISIJA: ZELENI KORAKI (ozaveščanje o trajnostni mobilnosti, okolju in človeku prijazne oblike prometa, izbira prevoznih sredstev in potovalne navade, vplivi prevoznih sredstev za podnebne spremembe, priprava kampanj za trajnostno mobilnost, kreativni natečaj: likovni, fotografski in vieoprispevki)
- ODPADKOM DAJEMO NOVO ŽIVLJENJE (ločevanje različnih vrst odpadne embalaže z namenom nadaljnje predelave, uporaba odpadnih surovin in izdelava novih, recikliranih izdelkov, krogotoki različnih vrst odpadne embalaže in surovin)
- MLADI V SVETU ENERGIJE (pomen energije in ukrepi za učinkovito rabo energije
- BIOTSKA RAZNOVRSTNOST (opazovanje in raziskovanje narave, talni živžav, oblikovanje zbirk najdenih vrst, označevanje nahajališč invazivnih rastlin)
- EKO-PAKET (zbiranje in ustvarjanje iz odpadne KEMS, recikliranje KEMS)
- ŠOLSKA VRTILNICA (ureditev vrta, sadni vrt, vrtnarjenje …)
- EKOBRANJE ZA EKOŽIVLJENJE (branje literature z ekološko tematiko z likovnim natečajem in literarnim natečajem)
- ALTERMED (Celjski sejem, marec 2022, teme: Prehrana nekoč, danes in zdrav življenjski slog
- LIKOVNI NATEČAJ (likovno ustvarjanje na razpisane teme: podnebne spremembe, biotska raznovrstnost in trajnostna mobilnost)
- EKOKVIZ ZA OSNOVNE ŠOLE (biotska pestrost 6., 7. in 8. r; voda 6. r.; ekosistemi 7. r.; gozd in gozdarstvo v Sloveniji 8. r.;)
- YRE – MLADI POROČEVALCI ZA OKOLJE (pisni, fotografski in videoprispevki o okoljskih izzivih in iskanju rešitev na razpisane teme, povezava z drugimi projekti – obveščanje in ozaveščanje o projektih med vrstniki, v šoli, za starše, v lokalni skupnosti)
- LEAF – ZNANJE O GOZDOVIH (okoljski, kulturni, družbeni in gospodarski vidiki gozda, povezovanje gozda z drugimi temami)
- GLOBE (znanstveno-izobraževalni program, ki v globalno mrežo 125 držav povezuje učence, študente, učitelje, strokovnjake in znanstvenike iz različnih področij. Z opazovanjem, izvajanjem meritev, proučevanjem različnih ekosistemov in delov zemeljskega sistema (atmosfera/zrak, hidrosfera/voda, biosfera/življenje, pedosfera/tla) mladi bolje spoznavajo in razumejo, kako izboljšati in ohraniti okolje (na Zemlji) na lokalni, regionalni in svetovni ravni.)
V programu Ekošola tudi v šolskem letu 2021/2022 pripravljamo vsebine in projekte skladno z usmeritvami FEE (Mednarodne fundacije za okoljsko izobraževanje) in mednarodnega programa Eco-Schools International po metodologiji sedmih korakov.
Z delom po sedmih korakih programa Ekošola vsaka ustanova v posameznem šolskem letu pridobi oziroma ohrani mednarodno uveljavljeni okoljski znak ZELENA ZASTAVA.
Ključne značilnosti in aktivnosti posameznega koraka:
Seznam aktivnosti |
---|
1. EKOODBOR (vzpostavitev ekoodbora in aktivno delovanje) |
2. OKOLJSKI PREGLED (vsebuje deset področjih: podnebne spremembe, odpadki, energija,voda, trajnostna mobilnost, hrana in zdravje, okolica ustanove /vrtca/šole/fakultete/, biotska raznovrstnost, ohranjanje našega sveta, splošno) Šifrant (v pripravi) |
3. EKOAKCIJSKI NAČRT (določanje aktivnosti na podlagi okoljskega pregleda, usmeritev dela za posamezno šolsko leto) |
4. NADZOR IN OCENJEVANJE – poročilo (spremljanje in merjenje uspešnosti zastavljenih ciljev) |
5. KURIKULUM – DELO PO UČNEM NAČRTU (vključevanje okoljskih vsebin v šolske predmete oziroma učni načrt) |
6. OBVEŠČANJE in OZAVEŠČANJE (v ustanovi, v lokalni oziroma širši skupnosti) |
7. EKOLISTINA (izjava o ekoposlanstvu v obliki ekolistine, ki jo pripravi ustanova sama) |
Za pridobitev oz. potrditev zelene zastave v šolskem letu 2021/2022 je treba izvesti naslednje aktivnosti:
A) Izpolniti Ekoporal po posameznih korakih:
1. Pregledati in osvežiti podatke za Ekoodbor (1. korak)
2. Izvesti oziroma dopolniti Okoljski pregled (2. korak)
3. Določiti Ekoakcijski načrt (3. korak), ki mora OBVEZNO vključevati:
– vsaj tri projekte s seznama projektov 2021/2022
– aktivnosti po individualni izbiri ustanove
Priporočamo, da pri izpolnjevanju Ekokacijskega načrta razmislite/določite, kako je povezan z
učnim načrtom (5. korak) in obveščanjem v ali zunaj ustanove (6. korak)
Rok za Ekoakcijski načrt: 30. oktober 2021
4. Izpolniti poročilo o opravljenih aktivnostih (4. korak), rok za poročilo: 31. maja 2022
5. K poročilu dodati pripadajoče priloge v 5. in 6. koraku, rok: 31. maja 2022
6. Pregledati in po potrebi osvežiti Eko-listino (7. korak)
B) Objaviti dobro prakso v Ekoskladovnici (skladno z navodili za objavo dobre prakse v Ekoskladovnici)
C) Plačati pristojbino
Seznam projektov za šolsko leto 2021/2022, med katerimi za Ekoakcijski načrt (3. korak) izberite vsaj tri, in jih povežite z učnim načrtom:
- KROŽNO GOSPODARSTVO in OBLIKOVALSKI IZZIV (raziskovanje in izobraževanje o krožnem gospodarstvu, proučevanju krožnih praks in primerov za različne vrste materialov, izvajanje učnih ur po priročniku Ekošola spodbuja krožno gospodarstvo)
- NE ZAVRZI OBLEK, OHRANI PLANET (odgovorno ravnanje z rabljenimi in odsluženimi oblačili po načelih: zmanjšaj – ponovno uporabi – recikliraj; ločeno zbiranje odpadnih oblačil, izmenjava rabljenih oblačil, popravila, podarjanje …)
- PODNEBNE SPREMEMBE IN OGLJIČNI ODTIS (vpliv človekovih dejavnosti na podnebne spremembe na različnih področjih, npr: energija, trajnostna mobilnost, hrana, biotska raznovrstnost, odpadki, voda in drugi, računanje ogljičnega odtisa v razredu ali šoli, načrt in izvedba ukrepov za zmanjšanje ogljičnega odtisa itd.)
- MLEKASTIČNO! IZBEREM DOMAČE (raziskovanje in ugotavljanje poti od kmetije do kozarca, kako pridobivamo slovensko mleko, kdo so slovenski pridelovalci mleka, pot mleka od kmetije do krožnika )
- HRANA NI ZA TJAVENDAN (zmanjšavanje količin zavržene hrane v šoli in doma)
- MISIJA: ZELENI KORAKI (ozaveščanje o trajnostni mobilnosti, okolju in človeku prijazne oblike prometa, izbira prevoznih sredstev in potovalne navade, vplivi prevoznih sredstev za podnebne spremembe, priprava kampanj za trajnostno mobilnost, kreativni natečaj: likovni, fotografski in vieoprispevki)
- ODPADKOM DAJEMO NOVO ŽIVLJENJE (ločevanje različnih vrst odpadne embalaže z namenom nadaljnje predelave, uporaba odpadnih surovin in izdelava novih, recikliranih izdelkov, krogotoki različnih vrst odpadne embalaže in surovin)
- MLADI V SVETU ENERGIJE (pomen energije in ukrepi za učinkovito rabo energije
- BIOTSKA RAZNOVRSTNOST (opazovanje in raziskovanje narave, talni živžav, oblikovanje zbirk najdenih vrst, označevanje nahajališč invazivnih rastlin)
- EKO-PAKET (zbiranje in ustvarjanje iz odpadne KEMS, recikliranje KEMS)
- ŠOLSKA VRTILNICA (ureditev vrta, sadni vrt, vrtnarjenje …)
- EKOBRANJE ZA EKOŽIVLJENJE (branje literature z ekološko tematiko z likovnim natečajem in literarnim natečajem)
- ALTERMED (Celjski sejem, marec 2022, teme: Prehrana nekoč, danes in zdrav življenjski slog
- LIKOVNI NATEČAJ (likovno ustvarjanje na razpisane teme: podnebne spremembe, biotska raznovrstnost in trajnostna mobilnost)
- EKOKVIZ ZA OSNOVNE ŠOLE (krožno gospodarstvo)
- YRE – MLADI POROČEVALCI ZA OKOLJE (pisni, fotografski in videoprispevki o okoljskih izzivih in iskanju rešitev na razpisane teme, povezava z drugimi projekti – obveščanje in ozaveščanje o projektih med vrstniki, v šoli, za starše, v lokalni skupnosti)
- LEAF – ZNANJE O GOZDOVIH (okoljski, kulturni, družbeni in gospodarski vidiki gozda, povezovanje gozda z drugimi temami)
- GLOBE (znanstveno-izobraževalni program, ki v globalno mrežo 125 držav povezuje učence, študente, učitelje, strokovnjake in znanstvenike iz različnih področij. Z opazovanjem, izvajanjem meritev, proučevanjem različnih ekosistemov in delov zemeljskega sistema (atmosfera/zrak, hidrosfera/voda, biosfera/življenje, pedosfera/tla) mladi bolje spoznavajo in razumejo, kako izboljšati in ohraniti okolje (na Zemlji) na lokalni, regionalni in svetovni ravni.)
V programu Ekošola tudi v šolskem letu 2021/2022 pripravljamo vsebine in projekte skladno z usmeritvami FEE (Mednarodne fundacije za okoljsko izobraževanje) in mednarodnega programa Eco-Schools International po metodologiji sedmih korakov.
Z delom po sedmih korakih programa Ekošola vsaka ustanova v posameznem šolskem letu pridobi oziroma ohrani mednarodno uveljavljeni okoljski znak ZELENA ZASTAVA.
Ključne značilnosti in aktivnosti posameznega koraka:
Seznam aktivnosti |
---|
1. EKOODBOR (vzpostavitev ekoodbora in aktivno delovanje) |
2. OKOLJSKI PREGLED (vsebuje deset področjih: podnebne spremembe, odpadki, energija,voda, trajnostna mobilnost, hrana in zdravje, okolica ustanove /vrtca/šole/fakultete/, biotska raznovrstnost, ohranjanje našega sveta, splošno) Šifrant (v pripravi) |
3. EKOAKCIJSKI NAČRT (določanje aktivnosti na podlagi okoljskega pregleda, usmeritev dela za posamezno šolsko leto) |
4. NADZOR IN OCENJEVANJE – poročilo (spremljanje in merjenje uspešnosti zastavljenih ciljev) |
5. KURIKULUM – DELO PO UČNEM NAČRTU (vključevanje okoljskih vsebin v šolske predmete oziroma učni načrt) |
6. OBVEŠČANJE in OZAVEŠČANJE (v ustanovi, v lokalni oziroma širši skupnosti) |
7. EKOLISTINA (izjava o ekoposlanstvu v obliki ekolistine, ki jo pripravi ustanova sama) |
Za pridobitev oz. potrditev zelene zastave v šolskem letu 2021/2022 je treba izvesti naslednje aktivnosti:
A) Izpolniti Ekoporal po posameznih korakih:
1. Pregledati in osvežiti podatke za Ekoodbor (1. korak)
2. Izvesti oziroma dopolniti Okoljski pregled (2. korak)
3. Določiti Ekoakcijski načrt (3. korak), ki mora OBVEZNO vključevati:
– vsaj tri projekte s seznama projektov 2021/2022
– aktivnosti po individualni izbiri ustanove
Priporočamo, da pri izpolnjevanju Ekokacijskega načrta razmislite/določite, kako je povezan z
učnim načrtom (5. korak) in obveščanjem v ali zunaj ustanove (6. korak)
Rok za Ekoakcijski načrt: 30. oktober 2021
4. Izpolniti poročilo o opravljenih aktivnostih (4. korak), rok za poročilo: 31. maja 2022
5. K poročilu dodati pripadajoče priloge v 5. in 6. koraku, rok: 31. maja 2022
6. Pregledati in po potrebi osvežiti Eko-listino (7. korak)
B) Objaviti dobro prakso v Ekoskladovnici (skladno z navodili za objavo dobre prakse v Ekoskladovnici)
C) Plačati pristojbino
Seznam projektov za šolsko leto 2021/2022, med katerimi za Ekoakcijski načrt (3. korak) izberite vsaj tri, in jih povežite z učnim načrtom:
- KROŽNO GOSPODARSTVO in OBLIKOVALSKI IZZIV (raziskovanje in izobraževanje o krožnem gospodarstvu, proučevanju krožnih praks in primerov za različne vrste materialov, izvajanje učnih ur po priročniku Ekošola spodbuja krožno gospodarstvo)
- NE ZAVRZI OBLEK, OHRANI PLANET (odgovorno ravnanje z rabljenimi in odsluženimi oblačili po načelih: zmanjšaj – ponovno uporabi – recikliraj; ločeno zbiranje odpadnih oblačil, izmenjava rabljenih oblačil, popravila, podarjanje …)
- PODNEBNE SPREMEMBE IN OGLJIČNI ODTIS (vpliv človekovih dejavnosti na podnebne spremembe na različnih področjih, npr: energija, trajnostna mobilnost, hrana, biotska raznovrstnost, odpadki, voda in drugi, računanje ogljičnega odtisa v razredu ali šoli, načrt in izvedba ukrepov za zmanjšanje ogljičnega odtisa itd.)
- MLEKASTIČNO! IZBEREM DOMAČE (raziskovanje in ugotavljanje poti od kmetije do kozarca, kako pridobivamo slovensko mleko, kdo so slovenski pridelovalci mleka, pot mleka od kmetije do krožnika )
- HRANA NI ZA TJAVENDAN (zmanjšavanje količin zavržene hrane v šoli in doma)
- MISIJA: ZELENI KORAKI (ozaveščanje o trajnostni mobilnosti, okolju in človeku prijazne oblike prometa, izbira prevoznih sredstev in potovalne navade, vplivi prevoznih sredstev za podnebne spremembe, priprava kampanj za trajnostno mobilnost, kreativni natečaj: likovni, fotografski in vieoprispevki)
- ODPADKOM DAJEMO NOVO ŽIVLJENJE (ločevanje različnih vrst odpadne embalaže z namenom nadaljnje predelave, uporaba odpadnih surovin in izdelava novih, recikliranih izdelkov, krogotoki različnih vrst odpadne embalaže in surovin)
- MLADI V SVETU ENERGIJE (pomen energije in ukrepi za učinkovito rabo energije
- BIOTSKA RAZNOVRSTNOST (opazovanje in raziskovanje narave, talni živžav, oblikovanje zbirk najdenih vrst, označevanje nahajališč invazivnih rastlin)
- EKO-PAKET (zbiranje in ustvarjanje iz odpadne KEMS, recikliranje KEMS)
- ŠOLSKA VRTILNICA (ureditev vrta, sadni vrt, vrtnarjenje …)
- EKOBRANJE ZA EKOŽIVLJENJE (branje literature z ekološko tematiko z likovnim natečajem in literarnim natečajem)
- ALTERMED (Celjski sejem, marec 2022, teme: Prehrana nekoč, danes in zdrav življenjski slog
- LIKOVNI NATEČAJ (likovno ustvarjanje na razpisane teme: podnebne spremembe, biotska raznovrstnost in trajnostna mobilnost)
- EKOKVIZ ZA SREDNJE ŠOLE (spoznajte več o črpanju evropskih sredstev, kako je Slovenija z njimi lepša in prijaznejša do svojih prebivalcev)
- YRE – MLADI POROČEVALCI ZA OKOLJE (pisni, fotografski in videoprispevki o okoljskih izzivih in iskanju rešitev na razpisane teme, povezava z drugimi projekti – obveščanje in ozaveščanje o projektih med vrstniki, v šoli, za starše, v lokalni skupnosti)
- LEAF – ZNANJE O GOZDOVIH (okoljski, kulturni, družbeni in gospodarski vidiki gozda, povezovanje gozda z drugimi temami)
- GLOBE (znanstveno-izobraževalni program, ki v globalno mrežo 125 držav povezuje učence, študente, učitelje, strokovnjake in znanstvenike iz različnih področij. Z opazovanjem, izvajanjem meritev, proučevanjem različnih ekosistemov in delov zemeljskega sistema (atmosfera/zrak, hidrosfera/voda, biosfera/življenje, pedosfera/tla) mladi bolje spoznavajo in razumejo, kako izboljšati in ohraniti okolje (na Zemlji) na lokalni, regionalni in svetovni ravni.)
V programu Ekošola tudi v šolskem letu 2021/2022 pripravljamo vsebine in projekte skladno z usmeritvami FEE (Mednarodne fundacije za okoljsko izobraževanje) in mednarodnega programa Eco-Schools International po metodologiji sedmih korakov.
Z delom po sedmih korakih programa Ekošola vsaka ustanova v posameznem šolskem letu pridobi oziroma ohrani mednarodno uveljavljeni okoljski znak ZELENA ZASTAVA.
Ključne značilnosti in aktivnosti posameznega koraka:
Seznam aktivnosti |
---|
1. EKOODBOR (vzpostavitev ekoodbora in aktivno delovanje) |
2. OKOLJSKI PREGLED (vsebuje deset področjih: podnebne spremembe, odpadki, energija,voda, trajnostna mobilnost, hrana in zdravje, okolica ustanove /vrtca/šole/fakultete/, biotska raznovrstnost, ohranjanje našega sveta, splošno) |
3. EKOAKCIJSKI NAČRT (določanje aktivnosti na podlagi okoljskega pregleda, usmeritev dela za posamezno šolsko leto) |
4. NADZOR IN OCENJEVANJE – poročilo (spremljanje in merjenje uspešnosti zastavljenih ciljev) |
5. KURIKULUM – DELO PO UČNEM NAČRTU (vključevanje okoljskih vsebin v študijske predmete) |
6. OBVEŠČANJE in OZAVEŠČANJE (v ustanovi, v lokalni oziroma širši skupnosti) |
7. EKOLISTINA (izjava o ekoposlanstvu v obliki ekolistine, ki jo pripravi ustanova sama) |
Za pridobitev oz. potrditev zelene zastave v šolskem letu 2021/2022 je treba izvesti naslednje aktivnosti:
A) Izpolniti Ekoporal po posameznih korakih:
1. Pregledati in osvežiti podatke za Ekoodbor (1. korak)
2. Izvesti oziroma dopolniti Okoljski pregled (2. korak)
3. Določiti Ekoakcijski načrt (3. korak), ki mora OBVEZNO vključevati:
– vsaj tri projekte s seznama projektov 2021/2022
– aktivnosti po individualni izbiri ustanove
Priporočamo, da pri izpolnjevanju Ekokacijskega načrta razmislite/določite, kako je povezan z
učnim načrtom (5. korak) in obveščanjem v ali zunaj ustanove (6. korak)
Rok za Ekoakcijski načrt: 30. november 2021
4. Izpolniti poročilo o opravljenih aktivnostih (4. korak), rok za poročilo: 31. maja 2022
5. K poročilu dodati pripadajoče priloge v 5. in 6. koraku, rok: 31. maja 2022
6. Pregledati in po potrebi osvežiti Eko-listino (7. korak)
B) Objaviti dobro prakso v Ekoskladovnici (skladno z navodili za objavo dobre prakse v Ekoskladovnici)
C) Plačati pristojbino
Seznam projektov za šolsko leto 2021/2022, med katerimi za Ekoakcijski načrt (3. korak) izberite vsaj tri:
- KROŽNO GOSPODARSTVO in OBLIKOVALSKI IZZIV (raziskovanje in izobraževanje o krožnem gospodarstvu, proučevanju krožnih praks in primerov za različne vrste materialov, izvajanje učnih ur po priročniku Ekošola spodbuja krožno gospodarstvo)
- NE ZAVRZI OBLEK, OHRANI PLANET (odgovorno ravnanje z rabljenimi in odsluženimi oblačili po načelih: zmanjšaj – ponovno uporabi – recikliraj; ločeno zbiranje odpadnih oblačil, izmenjava rabljenih oblačil, popravila, podarjanje …)
- PODNEBNE SPREMEMBE IN OGLJIČNI ODTIS (vpliv človekovih dejavnosti na podnebne spremembe na različnih področjih, npr: energija, trajnostna mobilnost, hrana, biotska raznovrstnost, odpadki, voda in drugi, računanje ogljičnega odtisa v razredu ali šoli, načrt in izvedba ukrepov za zmanjšanje ogljičnega odtisa itd.)
- HRANA NI ZA TJAVENDAN (zmanjšavanje količin zavržene hrane v šoli in doma)
- MISIJA: ZELENI KORAKI (ozaveščanje o trajnostni mobilnosti, okolju in človeku prijazne oblike prometa, izbira prevoznih sredstev in potovalne navade, vplivi prevoznih sredstev za podnebne spremembe, priprava kampanj za trajnostno mobilnost, kreativni natečaj: likovni, fotografski in vieoprispevki)
- ODPADKOM DAJEMO NOVO ŽIVLJENJE (ločevanje različnih vrst odpadne embalaže z namenom nadaljnje predelave, uporaba odpadnih surovin in izdelava novih, recikliranih izdelkov, krogotoki različnih vrst odpadne embalaže in surovin)
- EKO-PAKET (zbiranje in ustvarjanje iz odpadne KEMS, recikliranje KEMS)
- ŠOLSKA VRTILNICA (ureditev vrta, sadni vrt, vrtnarjenje …)
- ALTERMED (Celjski sejem, marec 2022, teme: Prehrana nekoč, danes in zdrav življenjski slog
- YRE – MLADI POROČEVALCI ZA OKOLJE (pisni, fotografski in videoprispevki o okoljskih izzivih in iskanju rešitev na razpisane teme, povezava z drugimi projekti – obveščanje in ozaveščanje o projektih med vrstniki, v šoli, za starše, v lokalni skupnosti)
- LEAF – ZNANJE O GOZDOVIH (okoljski, kulturni, družbeni in gospodarski vidiki gozda, povezovanje gozda z drugimi temami)