Ali otroci, šolarji, dijaki razumejo, kakšen je njihov vpliv na naravo in na svet okoli nas? Ali se zavedajo, kako naša vsakodnevna dejanja spreminjajo okolje v naši neposredni bližini in širše? Kako jim razložiti, da lahko naša dejanja povzročajo ali blažijo podnebne spremembe, ki vplivajo na vsa živa bitja na svetu? Ali vedo, da je biotska pestrost odvisna od podnebnih razmer in da zaradi podnebnih sprememb številne vrste izumirajo?
Omogočimo jim, da preko različnih aktivnosti spoznajo pomen rastlin za vsa živa bitja, da opazujejo vreme in spremembe, ki se dogajajo, pomagajmo jim razumeti te spremembe, dovolimo jim, da raziskujejo živi svet v neposredni bližini ustanove in širše, predstavimo jih pojem biotska pestrost in zakaj določene vrste izginjajo, naučimo jih, da je potrebno za vsako živo bitje skrbeti.
Cilji projektnih aktivnosti:
Otroci/učenci/dijaki:
- Opazujejo vreme, spoznavajo vremenske pojave, podnebne spremembe, medsebojne vplive vremenskih pojavov in biotske pestrosti.
- Poznajo pojem biotska pestrost.
- Raziskujejo biotsko pestrost (rastline in živali) v neposredni bližini vrtca/šole.
- Spoznavajo avtohtone in tujerodne vrste živih bitij.
- Spoznavajo življenjski cikel živih bitij.
- Spoznavajo dele rastlin in osnovne pogoje za rast rastlin.
- Opazujejo odzive živih bitij na spremembe v naravi.
- Spoznavajo vrste živih bitij, ki izumirajo.
- Razvijajo spoštljiv in pozitiven odnos do narave.
- Cenijo vodo kot življenjsko vrednoto.
- Poznajo vire pitne vode.
- Poznajo kroženje vode v naravi.
- Spoznajo najpogostejša onesnažila vode in posledice onesnaževanja z njimi.
- Se seznanijo s porabo vode doma in v vrtcu/šoli.
- Načrtujejo ukrepe, s katerimi lahko varčujejo s porabo vode (doma in v vrtcu/šoli).
- Se seznanijo z delovanjem čistilne naprave.
- Se seznanijo s problematiko pomanjkanja pitne vode na Zemlji …
GRADIVA IN PRIPOMOČKI: OHRANJANJE BIOTSKE PESTROSTI
Iz projekta HOBS Adventure:
– HOBSove dogodivščine (spoznavanje biotske raznovrstnosti)
Iz projekta Raziskovalci biotske raznovrstnosti – Veliki lov na rastline:
– Veliki lov na rastline (Priročnik za mentorje)
– Darwinovi opazovalci (starost 5-6 let)
– Kartice (skupina 5-6 let) Na karticah so vam na voljo življenski cikli rastlin in z njimi povezanih živali ter njihove barvne fotografije iz različnih obdobij življenjskega cikla.
– Exposure
Iz projekta Ekošola in podnebne spremembe:
– Priročnik in delovni listi (za vrtce in 1. triado OŠ)
Zbornik zbranih povzetkov Zgodnje naravoslovje
Povezava z drugimi projekti programa Ekošola
Vrtci: ppt predstavitev projekta
GRADIVA IN PRIPOMOČKI: SKRB ZA VODO