Ali naši najmlajši razumejo, kakšen je njihov vpliv na naravo in svet okoli nas?
Kako jim razložiti, da lahko naša dejanja povzročajo ali blažijo podnebne spremembe?
In obratno – kako podnebne spremembe vplivajo na naše življenje?
Ali vedo, da je biotska pestrost odvisna od podnebja in da zaradi podnebnih sprememb številne živalske vrste izumirajo?
Omogočimo jim, da sami opazujejo vreme in spoznavajo spremembe, ki se dogajajo, da raziskujejo pestrost živalskega in rastlinskega sveta v okolici vrtcev in šol.
Spodbujajmo jih, da bodo opažanja in ugotovitve prenesli v vsakodnevno življenje in se nanje primerne odzivali in ukrepali.
Opis projekta:
Otroke v vrtcih (vsebinsko in metodično prilagojeno), učence in dijake uvajamo v odkrivanje in spoznavanje podnebnih sprememb, rastlinskih in živalskih vrst ter njihove soodvisnosti. Spodbujamo jih, da sami opazujejo, raziskujejo in ugotavljajo njihovo soodvisnost. Prikažemo različne vremenske pojave in dogodke ter se pogovarjamo o njihovih pozitivnih in negativnih posledicah na podnebje, rastlinske in živalske vrste ter naše vsakdanje življenje.
Cilji:
- Otrokom omogočimo izkustveno učenje o vremenu, živalskim in rastlinskih vrstah z opazovalnimi in eksperimentalnimi dogodki.
- Otroci spoznajo rastlinske in živalska vrste v neposredni bližini vrtcev in šol.
- Spodbujamo jih, da beležijo in rišejo svoja opažanja o vremenu, živalih in rastlinah in da se odzivajo na spremembe v naravi.
- Skupaj gradimo spoštljiv in pozitiven odnos do narave in okolja.
Aktivnosti:
Naloge in aktivnosti o vremenu načrtujte, jih prilagodite starostni skupini, zanimanju otrok in okolici vašega vrtca:
- Otroke vprašajte, kaj jih zanima. Ugotovite, kaj že vedo o vremenu/podnebnih spremembah in biotski raznovrstnosti, kje so izvedeli in kaj so počeli – v vrtcu, doma, na izletih
- Pripravite jih na fotozapis vremenskih dogodkov po korakih: namen – priprava – izvedba – opazovanje – beleženje.
- Fotozapis vremenskih dogodkov: pogovarjajte se z njimi, jih sprašujte in ugotavljajte, kako zaznavajo vremenske situacije in kako jih zapišejo.
- Predstavite jih vremenske pojave in vpliv na naravo in življenje, na primer: oblak, nevihta, toča, zemeljski plaz, vetrolom, poplava, plima in oseka, suša, snežinke.
- Predstavite jim rastlinske in živalske vrste v neposredni bližini ustanove – dovolite jim, da samostojno raziskujejo, opazujejo, beležijo, pripravijo predstavitve o izbrani rastlini ali živali.
Kako lahko sodelujete?
ORGANIZIRAJTE ŠOLSKI PODNEBNI DAN – 19. OKTOBER:
Na dan, ko bo štafeta v Sloveniji – 19. oktobra (ali katerikoli dan v tednu od 17. do 22. oktobra) z otroki, učenci, dijaki, študenti in sodelavci sodelujte v podnebnem teku Čas se izTEKa: organizirajte simbolični tek in druge podnebne akcije, s katerimi se lahko pridružite tisočim mladih po celem svetu.
PROJEKT OMOGOČA AMERIŠKA AMBASADA V LJUBLJANI
GRADIVA IN PRIPOMOČKI ZA IZVAJANJE PROJEKTA
Iz projekta HOBS Adventure:
– HOBSove dogodivščine (spoznavanje biotske raznovrstnosti)
Iz projekta Raziskovalci biotske raznovrstnosti – Veliki lov na rastline:
– Veliki lov na rastline (Priročnik za mentorje)
– Darwinovi opazovalci (starost 5-6 let)
– Kartice (skupina 5-6 let) Na karticah so vam na voljo življenski cikli rastlin in z njimi povezanih živali ter njihove barvne fotografije iz različnih obdobij življenjskega cikla.
– Exposure
Iz projekta Ekošola in podnebne spremembe:
– Priročnik in delovni listi (za vrtce in 1. triado OŠ)
Zbornik zbranih povzetkov Zgodnje naravoslovje
Povezava z drugimi projekti programa Ekošola