Ali otroci, šolarji, dijaki razumejo, kakšen je njihov vpliv na naravo in na svet okoli nas? Ali se zavedajo, kako naša vsakodnevna dejanja spreminjajo okolje v naši neposredni bližini in širše? Kako jim razložiti, da lahko naša dejanja povzročajo ali blažijo podnebne spremembe, ki vplivajo na vsa živa bitja na svetu? Ali vedo, da je biotska pestrost odvisna od podnebnih razmer in da zaradi podnebnih sprememb številne vrste izumirajo?
Omogočimo jim, da preko različnih aktivnosti spoznajo pomen rastlin za vsa živa bitja, da opazujejo vreme in spremembe, ki se dogajajo, pomagajmo jim razumeti te spremembe, dovolimo jim, da raziskujejo živi svet v neposredni bližini ustanove in širše, predstavimo jih pojem biotska pestrost in zakaj določene vrste izginjajo, naučimo jih, da je potrebno za vsako živo bitje skrbeti.
GRADIVA IN PRIPOMOČKI: OHRANJANJE BIOTSKE PESTROSTI
Iz projekta HOBS Adventure:
– HOBSove dogodivščine (spoznavanje biotske raznovrstnosti)
Iz projekta Raziskovalci biotske raznovrstnosti – Veliki lov na rastline:
– Veliki lov na rastline (Priročnik za mentorje)
– Darwinovi opazovalci (starost 5-6 let)
– Kartice (skupina 5-6 let) Na karticah so vam na voljo življenski cikli rastlin in z njimi povezanih živali ter njihove barvne fotografije iz različnih obdobij življenjskega cikla.
– Exposure
Iz projekta Ekošola in podnebne spremembe:
– Priročnik in delovni listi (za vrtce in 1. triado OŠ)
Zbornik zbranih povzetkov Zgodnje naravoslovje
Povezava z drugimi projekti programa Ekošola
GRADIVA IN PRIPOMOČKI: SKRB ZA VODO
- Izobraževalna risanka: Kapljica in Listek raziskujeta – Kako deluje čistilna naprava
- Izobraževalna risanka: Lepši svet – kroženje vode
- Kapko – varuh čiste vode
- Cevkov poskus: Ognjemet v vodi
- Cevkova pot
- Dnevnik – Vodni detektivi
- Dnevnik – Opazovanje mokrišča
NAGRADNI NATEČAJ: KAPLJICA ZNANJA – REKA ODGOVORNOSTI
Iščemo ustanove, ki bodo v času od decembra 2025 do junija 2026 izvedle čim več praktičnih in ozaveščevalnih aktivnosti, povezanih z vodnimi telesi v bližini vrtca ali šole.
Aktivnosti:
- Pogovori o vodi (zakaj je pomembna, vodni krog, ohranjanje čiste vode …), ogledi slikanic, knjig, risank, dokumentarnih filmov
- Izpolnjevanje vodnih dnevnikov: ZA VRTCE (lahko rešujete skupaj kot skupina, vsak mesece ALI rešuje vsak otrok zase), ZA ŠOLE (rešuje skupaj skupina, lahko imate več skupin in si vsaka izbere en del vodnega telesa ali opazujete več teles)
- Izdelava plakatov o vodi, vodnih telesih, ohranjanju ekosistemov (kolaž, risba, prikazovanje biotske pestrosti, vodni krog, ozaveščevanje o pomenu čiste vode …)
- Meritve na vodi (merjenje T, pH, opazovanje čistosti, prosojnosti …)
- Opazovanje živih organizmov kot znak čistosti vode
- Čistilne akcije
- Izdelava izobraževalnih gradiv (križanka, namizna igra, spomin, kviz, delovni list …)
Prikaz aktivnosti:
Svoje aktivnosti sproti delite/objavljajte na Padletu (objavite fotografije in na kratko, v nekaj povedih, opišete dogajanje, napišite ime vaše ustanove).
Padlet: https://padlet.com/jasmina0mlakar/kapljica-znanja-reka-odgovornosti-q6tgr989slsvlj1f
Aktivnosti boste lahko s svojo stojnico predstavili tudi na srečanju za vrtce in/ali na letni konferenci meseca avgusta. Ustanove, ki bodo želele, bodo lahko s stojnico sodelovale tudi na sejmu Internautica.
Poročilo:
Do 1. junija 2026 izpolnite obrazec in ga pošljite na jasmina.mlakar@ekosola.si
Obrazec lahko uporabite tudi kot poročilo projekta Biotska pestrost in voda v Ekoportalu.
Najbolj aktivne ustanove bomo nagradili.







