Biotska pestrost in voda

Ali otroci, šolarji, dijaki razumejo, kakšen je njihov vpliv na naravo in na svet okoli nas? Ali se zavedajo, kako naša vsakodnevna dejanja spreminjajo okolje v naši neposredni bližini in širše? Kako jim razložiti, da lahko naša dejanja povzročajo ali blažijo podnebne spremembe, ki vplivajo na vsa živa bitja na svetu? Ali vedo, da je biotska pestrost odvisna od podnebnih razmer in da zaradi podnebnih sprememb številne vrste izumirajo?

Omogočimo jim, da preko različnih aktivnosti spoznajo pomen rastlin za vsa živa bitja, da opazujejo vreme in spremembe, ki se dogajajo, pomagajmo jim razumeti te spremembe, dovolimo jim, da raziskujejo živi svet v neposredni bližini ustanove in širše, predstavimo jih pojem biotska pestrost in zakaj določene vrste izginjajo, naučimo jih, da je potrebno za vsako živo bitje skrbeti.

Predlagane aktivnosti za področje biotske pestrosti:

Projektne aktivnosti o spoznavanju biotske pestrosti načrtujte in prilagodite starostni skupini, zanimanju otrok, okolici vaše ustanove: POVEZAVA DO AKTIVNOSTI

Predlagane aktivnosti za področje vode:

Skozi šolsko leto izberite aktivnosti, s katerimi boste otrokom/učencem/dijakom približali pomen vode in problematiko pomanjkanja pitne vode, raziščite vodna telesa v vaši bližini (raziskujte biotsko pestrost v njeni bližini), izvedite v vrtcu/na šoli ozaveščevalno akcijo, s katero boste izpostavili pomen varčevanja s pitno vodo, očistite brežino bližnjega potoka …

Pripravili smo nabor aktivnosti, ki so vam lahko v pomoč: POVEZAVA DO AKTIVNOSTI

ii

GRADIVA IN PRIPOMOČKI: OHRANJANJE BIOTSKE PESTROSTI

Iz projekta HOBS Adventure:
HOBSove dogodivščine (spoznavanje biotske raznovrstnosti)

Iz projekta Raziskovalci biotske raznovrstnosti – Veliki lov na rastline:
Veliki lov na rastline (Priročnik za mentorje)
Darwinovi opazovalci (starost 5-6 let)
Kartice (skupina 5-6 let) 
Na karticah so vam na voljo življenski cikli rastlin in z njimi povezanih živali ter njihove barvne fotografije iz različnih obdobij življenjskega cikla.
Exposure

Iz projekta Ekošola in podnebne spremembe:
Priročnik in delovni listi (za vrtce in 1. triado OŠ)

Zbornik zbranih povzetkov Zgodnje naravoslovje

Povezava z drugimi projekti programa Ekošola 

ii

GRADIVA IN PRIPOMOČKI: SKRB ZA VODO

NAGRADNI NATEČAJ: KAPLJICA ZNANJA – REKA ODGOVORNOSTI

Iščemo ustanove, ki bodo v času od decembra 2025 do junija 2026 izvedle čim več praktičnih in ozaveščevalnih aktivnosti, povezanih z vodnimi telesi v bližini vrtca ali šole.

Aktivnosti:

  • Pogovori o vodi (zakaj je pomembna, vodni krog, ohranjanje čiste vode …), ogledi slikanic, knjig, risank, dokumentarnih filmov
  • Izpolnjevanje vodnih dnevnikov: ZA VRTCE (lahko rešujete skupaj kot skupina, vsak mesece ALI rešuje vsak otrok zase), ZA ŠOLE (rešuje skupaj skupina, lahko imate več skupin in si vsaka izbere en del vodnega telesa ali opazujete več teles)
  • Izdelava plakatov o vodi, vodnih telesih, ohranjanju ekosistemov (kolaž, risba, prikazovanje biotske pestrosti, vodni krog, ozaveščevanje o pomenu čiste vode …)
  • Meritve na vodi (merjenje T, pH, opazovanje čistosti, prosojnosti …)
  • Opazovanje živih organizmov kot znak čistosti vode
  • Čistilne akcije
  • Izdelava izobraževalnih gradiv (križanka, namizna igra, spomin, kviz, delovni list …)

Prikaz aktivnosti:

Svoje aktivnosti sproti delite/objavljajte na Padletu (objavite fotografije in na kratko, v nekaj povedih, opišete dogajanje, napišite ime vaše ustanove).

Padlet: https://padlet.com/jasmina0mlakar/kapljica-znanja-reka-odgovornosti-q6tgr989slsvlj1f

Aktivnosti boste lahko s svojo stojnico predstavili tudi na srečanju za vrtce in/ali na letni konferenci meseca avgusta. Ustanove, ki bodo želele, bodo lahko s stojnico sodelovale tudi na sejmu Internautica.

Poročilo:

Do 1. junija 2026 izpolnite obrazec in ga pošljite na jasmina.mlakar@ekosola.si

Obrazec lahko uporabite tudi kot poročilo projekta Biotska pestrost in voda v Ekoportalu.

Najbolj aktivne ustanove bomo nagradili.

VEČ O PROJEKTU

X