LEAF – Znanje o ekosistemih in gozdovih
ZAKAJ JE POMEMBEN GOZD?  KAJ NAM DAJE? KOLIKO GOZDOV POSEKAJO VSAKO LETO? KAKO LAHKO PRIPOMOREMO K OHRANJANJU GOZDOV?

Gozdovi so naravna dobrina, ki jo moramo ceniti in varovati za prihodnje rodove. So »pljuča našega planeta«, zato imajo izjemen vpliv na naša življenja. Imajo pomembno vlogo v naravnih procesih, drevesa so pomemben vir surovin, na kateri temelji več gospodarskih dejavnosti, gozd nam daje plodove in je prostor za sproščanje. Otrokom lahko gozd predstavimo na nešteto načinov, prvi korak pa je, da jih čimbolj pogosto odpeljemo v gozd, da se učijo na osnovi spoznavanja, raziskovanja, opazovanja in lastnih izkušenj.

OPIS PROJEKTA:

Znanje o ekosistemih in gozdovih (LEAF = Learning About Ecosystems and Forests) izobražuje in ozavešča o gozdovih  in ostalih ekosistemih ter o njihovi vlogi na našem planetu. V sklopu projekta spodbujamo povezovanje otrok, učencev, dijakov z gozdom in gozdno dediščino ter izobražujemo o vseh vidikih gozda (okoljskem, socialnem, ekonomskem …) ter ostalih ekosistemov. Skozi projekt opozarjamo predvsem na pomen varovanja gozdov in  njihovega trajnostnega upravljanja, hkrati pa opominjamo na pomembnost vseh ekosistemov. Preko različnih dejavnosti poskušamo doseči večjo stopnjo okoljske zrelosti otrok, učencev, dijakov.

CILJI:
  • Izobraževati in ozaveščati o gozdovih in njihovi vlogi.
  • Opozarjati na pomen varovanja gozdov in njihovega trajnostnega upravljanja.
  • Spodbujati otroke, da doživljajo in opazujejo naravo z vsemi čuti.
  • Sprejemati odločitve o okoljskih zadevah.
  • Naučiti se uživati v naravnem okolju in izkoristiti danosti gozdov.
  • Naučiti otroke, da bodo imeli odgovoren odnos do prihodnosti.
  • Mladim predstaviti vse ekosisteme in njihovo vlogo.
AKTIVNOSTI:

Projekt je primeren za vse starostne skupine.

Za pridobitev drevesa in/ali listkov mora vsaka ustanova izvesti korake v GOZDNEM CIKLU:

  1. Ustanovitev skupine za gozdove (»Kdo do delal kaj?«)
  2. Plan dela in raziskovanje: izvedba ankete za učence (od 3. razreda dalje rešijo sami, z mlajšimi naredimo skupaj)
  3. Izvedba vsaj 3 dejavnosti iz nabora idej ali po svoji zamisli in obisk gozda dvakrat letno
  4. Preverjanje in poročanje: priprava poročila
  5. Obveščanje in vključevanje: poskrbite za vsaj eno javno objavo
  6. Gozdna listina: po uspešno opravljenem projektu ustanova prejme plaketo
METODOLOGIJA PROGRAMA LEAF

Program LEAF je usklajen z izobraževanjem za trajnostni razvoj (ESD), globalnim akcijskim programom (GAP) in novimi cilji trajnostnega razvoja (SDG). Program LEAF deluje tematsko. Sodelujoče države spodbujamo izobraževalne ustanove k delu na različnih temah LEAF. Program zajema več funkcij gozdov: kulturno, ekološko, socialno in gospodarsko.

Zaključno poročilo

Rok za oddajo zaključnega poročila je 10. 6. 2026. Poročilo oddate preko spletnega obrazca (v pripravi). V spletni obrazec lahko oddate največ 10 fotografij. V kolikor jih boste imeli več (ali boste imeli video), jih posredujte preko WeTransferja na info@ekosola.si.

Odkrivajmo gozd z vsemi čutili – RAZISKUJMO Z NOGAVIČNIKOM

Odkrivajte skrivnosti gozda z vsemi čutili. Gozd lahko govori, vidi in posluša. Opazujte, učite in igrajte se v gozdu. Na vaših raziskovalnih pohodih vas bodo spremljale gozdne nogavičke/lutke – Nogavičniki.

SEZNAM KNJIG, POVEZANIH Z RAZLIČNIMI TRAJNOSTNIMI TEMAMI:

Seznam knjig VRTCI

Seznam knjig OŠ

Seznam knjig SŠ

Seznam novih knjig

NAGRADNA NATEČAJA za MLADE

A) LIKOVNI NATEČAJ:

  • Tema 1: GOZDNI UTRIP SKOZI MOJE OČI  (otroci, učenci, dijaki naj prikažejo, kako čutijo gozd – ne le kot prostor za drevesa, temveč kot velik ekosistem in dom številnim živim bitjem)
  • Tema 2: SKRITI SVET DALEČ POD KROŠNJAMI (otroci, učenci, dijaki naj raziskujejo talni svet – korenine, glive, žuželke … in prikažejo manj viden, a ključni del gozdnega ekosistema. Spodbujamo ustvarjanje z naravnimi materiali).

STAROSTNE KATEGORIJE:

  • Vrtci
  • 1. do 3. razred OŠ
  • 4. do 6. razred OŠ
  • Posebna kategorija (šole s prilagojenim in posebnim programom)
  • 7. do 9. razred OŠ
  • srednje šole

Rok za oddajo izdelkov: 10. marec 2026

Oddaja prispevkov preko spletnega obrazca (v pripravi). V spletni obrazec lahko oddate največ 10 fotografij. V kolikor jih boste imeli več (ali boste imeli video), jih posredujte preko WeTransferja na info@ekosola.si.

B) LITERARNI NATEČAJ:

  • Tema 1: Pismo mojemu drevesu
  • Tema 2: Gozdni časovni stroj (potovanje v preteklost ali prihodnost)

STAROSTNE KATEGORIJE:

  • 4. do 6. razred OŠ
  • 7. do 9.  razred OŠ
  • srednje šole

Rok za oddajo izdelkov (pošljite samo fotografije izdelkov, oziroma word ali pdf dokument): 10. marec 2026

Oddaja prispevkov preko spletnega obrazca (v pripravi). V spletni obrazec lahko oddate največ 10 fotografij. V kolikor jih boste imeli več (ali boste imeli video), jih posredujte preko WeTransferja na info@ekosola.si.

X