V programu Ekošola tudi v šolskem letu 2020/2021 pripravljamo vsebine in projekte skladno z usmeritvami FEE (Mednarodne fundacije za okoljsko izobraževanje) in mednarodnega programa Eco-Schools International po metodologiji sedmih korakov.
Z delom po sedmih korakih programa Ekošola vsaka ustanova v posameznem šolskem letu pridobi oziroma ohrani mednarodno uveljavljeni okoljski znak ZELENA ZASTAVA.
Ključne značilnosti in aktivnosti posameznega koraka:
Seznam aktivnosti |
---|
1. EKOODBOR (vzpostavitev ekoodbora in aktivno delovanje) |
2. OKOLJSKI PREGLED (vsebuje deset tematskih sklopov: odpadki, energija, voda, podnebne spremembe, trajnostna mobilnost, hrana, zdrav življenjski slog, okolica ustanove/šolski vrt, biotska raznovrstnost, ohranjanje našega sveta, splošno) Šifrant |
3. EKOAKCIJSKI NAČRT (določanje aktivnosti na podlagi okoljskega pregleda, usmeritev dela za posamezno šolsko leto) |
4. NADZOR IN OCENJEVANJE (spremljanje in merjenje uspešnosti zastavljenih ciljev) |
5. KURIKULUM – DELO PO UČNEM NAČRTU (vključevanje okoljskih vsebin v letni načrt vrtca) |
6. OBVEŠČANJE, OZAVEŠČANJE IN VKLJUČEVANJE (izjava o ekoposlanstvu v obliki ekolistine, ki jo pripravi ustanova sama) |
7. EKOLISTINA (izjava o ekoposlanstvu v obliki ekolistine, ki jo pripravi ustanova sama) |
Za pridobitev oz. potrditev zelene zastave v šolskem letu 2020/2021 je treba izvesti naslednje aktivnosti
A) Izpolniti Ekoportal po posameznih korakih:
1. Pregledati in osvežiti podatke za Ekoodbor (1. korak)
2. Izvesti oziroma dopolniti Okoljski pregled (2. korak)
3. OBVEZNO vključevati:
a) eno področje iz Zgodnjega naravoslovja
b) aktivnosti v dveh obveznih tematskih sklopih
c) sodelovali v dveh projektih
– primer dobre prakse
Priporočamo, da pri izpolnjevanju Ekokacijskega načrta razmislite/določite, kako je povezan z
učnim načrtom (5. korak) in obveščanjem v ali zunaj ustanove (6. korak)
Rok za Ekoakcijski načrt: 30. oktober 2020
4. Izpolniti poročilo o opravljenih aktivnostih (4. korak), rok za poročilo: 31. maj 2021
5. K poročilu dodati pripadajoče priloge v 5. in 6. koraku, rok: 31. maj 2021
6. Pregledati in po potrebi osvežiti Eko-listino (7. korak)
B) Plačati pristojbino
a) ZGODNJE NARAVOSLOVJE (izbrati eno temo):
PREHRANA, GIBANJE IN ZDRAVJE V INTERAKCIJI Temeljni cilj projektne teme je, da dosežemo naslednje cilje: SEMENA IN VRTOVI – šolska VRTilnica Pri tematski aktivnosti je poudarek na pomenu vzgoje zdravih rastlin, ki se lahko same ubranijo škodljivcev in bolezni. Otrokom omogočiti situacije elementarnih aktivnosti vrtnarjenja s poudarkom na navdihu. MOJ DOM – DEŽEVNIK OD BLIZU b) Izvesti aktivnost v okviru dveh obveznih tematkskih sklopov: VODA – ENERGIJA – ODPADKI /KROŽNO GOSPODARSTVO Vrtec s programom opredeli aktivnosti in oblike varčevanja z vodo in zdravega življenjskega sloga z vodo. Podrobnejšo temo in način izvedbe določi vrtec sam. ŽIVETI S PODNEBNIMI SPREMEMBAMI Gre za problemski pristop načina seznanjanja z življenjskimi problemi, ki se pričnejo že v predšolskem obdobju. V pomoč pri izvedbi aktivnosti je pripravljen priročnik na temo “ŽIVETI S PODNEBNIMI SPREMEMBAMI IN SPREMINJATI SEBE”, ki je v jedrnati obliki povezuje vzgojitelje, učitelje, starše s skupnim ciljem doseganja vzgojnih vrednot, da skozi izkustveno učenje dosežemo postavljanje temeljnih odnosov do okolja. Več c) Sodelovati v dveh od navedenih projektov: TRAJNOSTNA MOBILNOST – MISIJA: ZELENI KORAKI (natečaj kreativnega ustvarjanje na temo čim bolj okolju prijaznih prevoznih sredstev) Več MLEKASTIČNO! IZBEREM DOMAČE – pot mleka od kmetije do kozarca (pot mleka od kmetije do kozarca, od kod prihaja slovensko mleko, s čim se krave prehranjujejo poteti in s čim poziti, koliko mleka daje krava….) Več NE ZAVRZI OBLEK, OHRANI PLANET! – odgovorno ravnanje z rabljenimi oblačili (ločeno zbiranje rabljenih in odsluženih oblačil, likovni ali grafični predlog potiska škatle za zbiranje rabljenih oblačil, plakat, risba, kako ravnamo z rabljenimi in odsluženimi oblačili…) Več LIKOVNI NATEČAJ ZA KREATIVNE IZDELKE – na razpisane teme. Več HRANA NI ZA TJAVENDAN – zmanjševanje količin zavržene hrane; Dnevnik zavržene hrane; nagradni natečaj Reciklirana kuharija. Več d) Sodelovati z enim obveznim prispevkom, primer dobre prakse ali predstavitev, možnosti:
ali
SPLOŠNO NAVODILO:
|
V programu Ekošola tudi v šolskem letu 2020/2021 pripravljamo vsebine in projekte skladno z usmeritvami FEE (Mednarodne fundacije za okoljsko izobraževanje) in mednarodnega programa Eco-Schools International po metodologiji sedmih korakov.
Z delom po sedmih korakih programa Ekošola vsaka ustanova v posameznem šolskem letu pridobi oziroma ohrani mednarodno uveljavljeni okoljski znak ZELENA ZASTAVA.
Ključne značilnosti in aktivnosti posameznega koraka:
Seznam aktivnosti |
---|
1. EKOODBOR (vzpostavitev ekoodbora in aktivno delovanje) |
2. OKOLJSKI PREGLED (vsebuje deset tematskih sklopov: odpadki, energija, voda, podnebne spremembe, trajnostna mobilnost, hrana, zdrav življenjski slog, okolica ustanove/šolski vrt, biotska raznovrstnost, ohranjanje našega sveta, splošno) Šifrant |
3. EKOAKCIJSKI NAČRT (določanje aktivnosti na podlagi okoljskega pregleda, usmeritev dela za posamezno šolsko leto) |
4. NADZOR IN OCENJEVANJE – poročilo (spremljanje in merjenje uspešnosti zastavljenih ciljev) |
5. KURIKULUM – DELO PO UČNEM NAČRTU (vključevanje okoljskih vsebin v šolske predmete oziroma učni načrt) |
6. OBVEŠČANJE in OZAVEŠČANJE (v ustanovi, v lokalni oziroma širši skupnosti) |
7. EKOLISTINA (izjava o ekoposlanstvu v obliki ekolistine, ki jo pripravi ustanova sama) |
Za pridobitev oz. potrditev zelene zastave v šolskem letu 2020/2021 je treba izvesti naslednje aktivnosti:
A) Izpolniti Ekoporal po posameznih korakih:
1. Pregledati in osvežiti podatke za Ekoodbor (1. korak)
2. Izvesti oziroma dopolniti Okoljski pregled (2. korak)
3. Določiti Ekoakcijski načrt (3. korak), ki mora OBVEZNO vključevati:
– vsaj tri projekte s seznama projektov 2020/2021
– aktivnosti po individualni izbiri ustanove
Priporočamo, da pri izpolnjevanju Ekokacijskega načrta razmislite/določite, kako je povezan z
učnim načrtom (5. korak) in obveščanjem v ali zunaj ustanove (6. korak)
Rok za Ekoakcijski načrt: 30. oktober (za fakultete: 30. november).
4. Izpolniti poročilo o opravljenih aktivnostih (4. korak), rok za poročilo: 31. maja 2021
5. K poročilu dodati pripadajoče priloge v 5. in 6. koraku, rok: 31. maja 2021
6. Pregledati in po potrebi osvežiti Eko-listino (7. korak)
B) Objaviti dobro prakso v Ekoskladovnici (skladno z navodili za objavo dobre prakse v Ekoskladovnici)
C) Plačati pristojbino
Izmed navedenih projektov izberite vsaj tri, povežite jih z učnim načrtom:
- EKOŠOLA MERI ODTIS CO2 – nov kalkulator merjenje ogljičnega odtisa merjenje ogljučnega odtisa razreda ali šole s Kalkulatorjem CO2, izvedba delavne o podnebnih spremembah in merjenju ogljičnega odtisa na šoli, izdelava maskoto/znak za razredno ali šolsko kampanjo….) Več
- E-SPACE – KROŽNO GOSPODARSTVO (raziskovanje in izobraževanje o krožnem gospodarstvu kot eni glavnih usmeritev za trajnostno prihodnost, proučevanju krožnega gospodarstva na konkretnih primerih materialov v našem življenju, še posebej papirju, pa tudi plastiki, hrani, tekstilu) Več
- NE ZAVRZI OBLEK, OHRANI PLANET ! (odgovorno ravnanje z rabljenimi in odsluženimi oblačili po načelih: zmanjšaj – ponovno uporabi – recikliraj; ločeno zbiranje odpadnih oblačil, imenjava rabljenih oblačil, popravila, podarjanje…) Več
- MLEKASTIČNO! IZBEREM DOMAČE (raziskovanje in ugotavljanje poti od kmetije do kozarca, kako pridobivamo slovensko mleko, kdo so slovenski pridelovalci mleka, pot mleka od kmetije do krožnika… ) Več
- Z ROKO V ROKI ZA OKOLJSKO IZOBRAŽEVANJE (kateri dejavniki vplivajo na podnebne spremembe, na biotsko raznovrstnost, na kakovost pitne vode, recikliranje; kako obravnavajo okoljske teme ekošole drugje po svetu, na primer v Združenih državah Amerike…. ) Več
- HRANA NI ZA TJAVENDAN (zmanjšavanje količin zavržene hrane, zavedanje o odgovornem ravnanju s hrano, reciklirana kuharija…) Več
- ZNANJE O GOZDOVIH (okoljski, kulturni, družbeni in gospodarski vidik gozda, povezovanje gozda z drugimi temami…) Več
- MISIJA: ZELENI KORAKI (ozaveščanje o trajnostni mobilnosti, okolju in človeku prijazne oblike prometa, izbira prevoznih sredstev in potovalne navade, vplivi prevoznih sredstev za podnebne spremembe, priprava kampanj za trajnostno mobilnost…..) Več
- MLADI V SVETU ENERGIJE (pomen energije in ukrepi za učinkovito rabo energije) Več
- ODPADKOM DAJEMO NOVO ŽIVLJENJE (ločevanje različnih vrst odpadne embalaže z namenom nadaljnje predelave, uporaba odpadnih surovin in izdelava novih, recikliranih izdelkov, krogotoki različnih vrst odpadne embalaže in surovin) Več
- ŽIVETI S PODNEBNIMI SPREMEMBAMI (proučevanje vpliva našega ravnanja na podnebne spremembe, katera naša dejanja povzročajo ali blažijo podnebne spremembe…) Več
- EKO-PAKET (zbiranje in ustvarjanje iz odpadne KEMS, recikliranje KEMS) Več
- ŠOLSKA VRTILNICA (ureditev vrta, sadni vrt, vrtnarjenje …) Več
- ALTERMED (Celjski sejem, marec 2021, teme: lokalno pridelana hrana, gibanje in zdravje) Več
- MLADI POROČEVALCI (novinarski pisni, fotografski in videoprispevki o okoljskih izzivih in iskanju rešitev na razpisane teme) Več
- EKOBRANJE ZA EKOŽIVLJENJE (branje literature z ekološko tematiko z likovnim natečajem in literarnim natečajem) Več
- LIKOVNI NATEČAJ ZA KREATIVNE IZDELKE (likovno ustvarjanje na razpisane teme) Več
- EKOKVIZ ZA OSNOVNE ŠOLE (hrana 6.r.; krožno gospodarstvo 7.r.; energija 8.r.) Več
V programu Ekošola tudi v šolskem letu 2020/2021 pripravljamo vsebine in projekte skladno z usmeritvami FEE (Mednarodne fundacije za okoljsko izobraževanje) in mednarodnega programa Eco-Schools International po metodologiji sedmih korakov.
Z delom po sedmih korakih programa Ekošola vsaka ustanova v posameznem šolskem letu pridobi oziroma ohrani mednarodno uveljavljeni okoljski znak ZELENA ZASTAVA.
Ključne značilnosti in aktivnosti posameznega koraka:
Seznam aktivnosti |
---|
1. EKOODBOR (vzpostavitev ekoodbora in aktivno delovanje) |
2. OKOLJSKI PREGLED (vsebuje deset področjih: podnebne spremembe, odpadki, energija,voda, trajnostna mobilnost, hrana in zdravje, okolica ustanove /vrtca/šole/fakultete/, biotska raznovrstnost, ohranjanje našega sveta, splošno) Šifrant |
3. EKOAKCIJSKI NAČRT (določanje aktivnosti na podlagi okoljskega pregleda, usmeritev dela za posamezno šolsko leto) |
4. NADZOR IN OCENJEVANJE – poročilo (spremljanje in merjenje uspešnosti zastavljenih ciljev) |
5. KURIKULUM – DELO PO UČNEM NAČRTU (vključevanje okoljskih vsebin v šolske predmete oziroma učni načrt) |
6. OBVEŠČANJE in OZAVEŠČANJE (v ustanovi, v lokalni oziroma širši skupnosti) |
7. EKOLISTINA (izjava o ekoposlanstvu v obliki ekolistine, ki jo pripravi ustanova sama) |
Za pridobitev oz. potrditev zelene zastave v šolskem letu 2020/2021 je treba izvesti naslednje aktivnosti:
A) Izpolniti Ekoporal po posameznih korakih:
1. Pregledati in osvežiti podatke za Ekoodbor (1. korak)
2. Izvesti oziroma dopolniti Okoljski pregled (2. korak)
3. Določiti Ekoakcijski načrt (3. korak), ki mora OBVEZNO vključevati:
– vsaj tri projekte s seznama projektov 2020/2021
– aktivnosti po individualni izbiri ustanove
Priporočamo, da pri izpolnjevanju Ekokacijskega načrta razmislite/določite, kako je povezan z
učnim načrtom (5. korak) in obveščanjem v ali zunaj ustanove (6. korak)
Rok za Ekoakcijski načrt: 30. oktober (za fakultete: 30. november).
4. Izpolniti poročilo o opravljenih aktivnostih (4. korak), rok za poročilo: 31. maja 2021
5. K poročilu dodati pripadajoče priloge v 5. in 6. koraku, rok: 31. maja 2021
6. Pregledati in po potrebi osvežiti Eko-listino (7. korak)
B) Objaviti dobro prakso v Ekoskladovnici (skladno z navodili za objavo dobre prakse v Ekoskladovnici)
C) Plačati pristojbino
Izmed navedenih projektov izberite vsaj tri, povežite jih z učnim načrtom:
- EKOŠOLA MERI ODTIS CO2 – nov kalkulator merjenje ogljičnega odtisa merjenje ogljučnega odtisa razreda ali šole s Kalkulatorjem CO2, izvedba delavne o podnebnih spremembah in merjenju ogljičnega odtisa na šoli, izdelava maskoto/znak za razredno ali šolsko kampanjo….) Več
- E-SPACE – KROŽNO GOSPODARSTVO (raziskovanje in izobraževanje o krožnem gospodarstvu kot eni glavnih usmeritev za trajnostno prihodnost, proučevanju krožnega gospodarstva na konkretnih primerih materialov v našem življenju, še posebej papirju, pa tudi plastiki, hrani, tekstilu) Več
- NE ZAVRZI OBLEK, OHRANI PLANET ! (odgovorno ravnanje z rabljenimi in odsluženimi oblačili po načelih: zmanjšaj – ponovno uporabi – recikliraj; ločeno zbiranje odpadnih oblačil, imenjava rabljenih oblačil, popravila, podarjanje…) Več
- MLEKASTIČNO! IZBEREM DOMAČE (raziskovanje in ugotavljanje poti od kmetije do kozarca, kako pridobivamo slovensko mleko, kdo so slovenski pridelovalci mleka, pot mleka od kmetije do krožnika… ) Več
- Z ROKO V ROKI ZA OKOLJSKO IZOBRAŽEVANJE (kateri dejavniki vplivajo na podnebne spremembe, na biotsko raznovrstnost, na kakovost pitne vode, recikliranje; kako obravnavajo okoljske teme ekošole drugje po svetu, na primer v Združenih državah Amerike…. ) Več
- HRANA NI ZA TJAVENDAN (zmanjšavanje količin zavržene hrane, zavedanje o odgovornem ravnanju s hrano, reciklirana kuharija…) Več
- ZNANJE O GOZDOVIH (okoljski, kulturni, družbeni in gospodarski vidik gozda, povezovanje gozda z drugimi temami…) Več
- MISIJA: ZELENI KORAKI (ozaveščanje o trajnostni mobilnosti, okolju in človeku prijazne oblike prometa, izbira prevoznih sredstev in potovalne navade, vplivi prevoznih sredstev za podnebne spremembe, priprava kampanj za trajnostno mobilnost…..) Več
- MLADI V SVETU ENERGIJE (pomen energije in ukrepi za učinkovito rabo energije) Več
- ODPADKOM DAJEMO NOVO ŽIVLJENJE (ločevanje različnih vrst odpadne embalaže z namenom nadaljnje predelave, uporaba odpadnih surovin in izdelava novih, recikliranih izdelkov, krogotoki različnih vrst odpadne embalaže in surovin) Več
- ŽIVETI S PODNEBNIMI SPREMEMBAMI (proučevanje vpliva našega ravnanja na podnebne spremembe, katera naša dejanja povzročajo ali blažijo podnebne spremembe…) Več
- EKO-PAKET (zbiranje in ustvarjanje iz odpadne KEMS, recikliranje KEMS) Več
- ŠOLSKA VRTILNICA (ureditev vrta, sadni vrt, vrtnarjenje …) Več
- ALTERMED (Celjski sejem, marec 2021, teme: lokalno pridelana hrana, gibanje in zdravje) Več
- MLADI POROČEVALCI (novinarski pisni, fotografski in videoprispevki o okoljskih izzivih in iskanju rešitev na razpisane teme) Več
- EKOBRANJE ZA EKOŽIVLJENJE (branje literature z ekološko tematiko z likovnim natečajem in literarnim natečajem) Več
- LIKOVNI NATEČAJ ZA KREATIVNE IZDELKE (likovno ustvarjanje na razpisane teme) Več
- EKOKVIZ ZA OSNOVNE ŠOLE (hrana 6.r.; krožno gospodarstvo 7.r.; energija 8.r.) Več
V programu Ekošola tudi v šolskem letu 2020/2021 pripravljamo vsebine in projekte skladno z usmeritvami FEE (Mednarodne fundacije za okoljsko izobraževanje) in mednarodnega programa Eco-Schools International po metodologiji sedmih korakov.
Z delom po sedmih korakih programa Ekošola vsaka ustanova v posameznem šolskem letu pridobi oziroma ohrani mednarodno uveljavljeni okoljski znak ZELENA ZASTAVA.
Ključne značilnosti in aktivnosti posameznega koraka:
Seznam aktivnosti |
---|
1. EKOODBOR (vzpostavitev ekoodbora in aktivno delovanje) |
2. OKOLJSKI PREGLED (vsebuje deset področjih: podnebne spremembe, odpadki, energija,voda, trajnostna mobilnost, hrana in zdravje, okolica ustanove /vrtca/šole/fakultete/, biotska raznovrstnost, ohranjanje našega sveta, splošno) Šifrant |
3. EKOAKCIJSKI NAČRT (določanje aktivnosti na podlagi okoljskega pregleda, usmeritev dela za posamezno šolsko leto) |
4. NADZOR IN OCENJEVANJE – poročilo (spremljanje in merjenje uspešnosti zastavljenih ciljev) |
5. KURIKULUM – DELO PO UČNEM NAČRTU (vključevanje okoljskih vsebin v šolske predmete oziroma učni načrt) |
6. OBVEŠČANJE in OZAVEŠČANJE (v ustanovi, v lokalni oziroma širši skupnosti) |
7. EKOLISTINA (izjava o ekoposlanstvu v obliki ekolistine, ki jo pripravi ustanova sama) |
Za pridobitev oz. potrditev zelene zastave v šolskem letu 2020/2021 je treba izvesti naslednje aktivnosti:
A) Izpolniti Ekoporal po posameznih korakih:
1. Pregledati in osvežiti podatke za Ekoodbor (1. korak)
2. Izvesti oziroma dopolniti Okoljski pregled (2. korak)
3. Določiti Ekoakcijski načrt (3. korak), ki mora OBVEZNO vključevati:
– vsaj tri projekte s seznama projektov 2020/2021
– aktivnosti po individualni izbiri ustanove
Priporočamo, da pri izpolnjevanju Ekokacijskega načrta razmislite/določite, kako je povezan z
učnim načrtom (5. korak) in obveščanjem v ali zunaj ustanove (6. korak)
Rok za Ekoakcijski načrt: 30. oktober (za fakultete: 30. november).
4. Izpolniti poročilo o opravljenih aktivnostih (4. korak), rok za poročilo: 31. maja 2021
5. K poročilu dodati pripadajoče priloge v 5. in 6. koraku, rok: 31. maja 2021
6. Pregledati in po potrebi osvežiti Eko-listino (7. korak)
B) Objaviti dobro prakso v Ekoskladovnici (skladno z navodili za objavo dobre prakse v Ekoskladovnici)
C) Plačati pristojbino
Izmed navedenih projektov izberite vsaj tri, povežite jih z učnim načrtom:
- EKOŠOLA MERI ODTIS CO2 – nov kalkulator merjenje ogljičnega odtisa merjenje ogljučnega odtisa razreda ali šole s Kalkulatorjem CO2, izvedba delavne o podnebnih spremembah in merjenju ogljičnega odtisa na šoli, izdelava maskoto/znak za razredno ali šolsko kampanjo….) Več
- E-SPACE – KROŽNO GOSPODARSTVO (raziskovanje in izobraževanje o krožnem gospodarstvu kot eni glavnih usmeritev za trajnostno prihodnost, proučevanju krožnega gospodarstva na konkretnih primerih materialov v našem življenju, še posebej papirju, pa tudi plastiki, hrani, tekstilu) Več
- NE ZAVRZI OBLEK, OHRANI PLANET (odgovorno ravnanje z rabljenimi in odsluženimi oblačili po načelih: zmanjšaj – ponovno uporabi – recikliraj; ločeno zbiranje odpadnih oblačil, imenjava rabljenih oblačil, popravila, podarjanje…) Več
- MLEKASTIČNO! IZBEREM DOMAČE (raziskovanje in ugotavljanje poti od kmetije do kozarca, kako pridobivamo slovensko mleko, kdo so slovenski pridelovalci mleka, pot mleka od kmetije do krožnika… ) Več
- Z ROKO V ROKI ZA OKOLJSKO IZOBRAŽEVANJE (kateri dejavniki vplivajo na podnebne spremembe, na biotsko raznovrstnost, na kakovost pitne vode, recikliranje; kako obravnavajo okoljske teme ekošole drugje po svetu, na primer v Združenih državah Amerike…. ) Več
- HRANA NI ZA TJAVENDAN (zmanjšavanje količin zavržene hrane, zavedanje o odgovornem ravnanju s hrano, reciklirana kuharija…) Več
- ZNANJE O GOZDOVIH (okoljski, kulturni, družbeni in gospodarski vidik gozda, povezovanje gozda z drugimi temami…) Več
- MISIJA: ZELENI KORAKI (ozaveščanje o trajnostni mobilnosti, okolju in človeku prijazne oblike prometa, izbira prevoznih sredstev in potovalne navade, vplivi prevoznih sredstev za podnebne spremembe, priprava kampanj za trajnostno mobilnost…..) Več
- MLADI V SVETU ENERGIJE (pomen energije in ukrepi za učinkovito rabo energije) Več
- ODPADKOM DAJEMO NOVO ŽIVLJENJE (ločevanje različnih vrst odpadne embalaže z namenom nadaljnje predelave, uporaba odpadnih surovin in izdelava novih, recikliranih izdelkov, krogotoki različnih vrst odpadne embalaže in surovin) Več
- EKO-PAKET (zbiranje in ustvarjanje iz odpadne KEMS, recikliranje KEMS) Več
- ŠOLSKA VRTILNICA (ureditev vrta, sadni vrt, vrtnarjenje …) Več
- ALTERMED (Celjski sejem, marec 2021, teme: lokalno pridelana hrana, gibanje in zdravje) Več
- MLADI POROČEVALCI (novinarski pisni, fotografski in videoprispevki o okoljskih izzivih in iskanju rešitev na razpisane teme) Več
- EKOBRANJE ZA EKOŽIVLJENJE (branje literature z ekološko tematiko z likovnim natečajem in literarnim natečajem) Več
- LIKOVNI NATEČAJ ZA KREATIVNE IZDELKE (likovno ustvarjanje na razpisane teme) Več
- EKOKVIZ ZA SREDNJE ŠOLE (energija/ogljični odtis) Več
V programu Ekošola tudi v šolskem letu 2020/2021 pripravljamo vsebine in projekte skladno z usmeritvami FEE (Mednarodne fundacije za okoljsko izobraževanje) in mednarodnega programa Eco-Schools International po metodologiji sedmih korakov.
Z delom po sedmih korakih programa Ekošola vsaka ustanova v posameznem šolskem letu pridobi oziroma ohrani mednarodno uveljavljeni okoljski znak ZELENA ZASTAVA.
Ključne značilnosti in aktivnosti posameznega koraka:
Seznam aktivnosti |
---|
1. EKOODBOR (vzpostavitev ekoodbora in aktivno delovanje) |
2. OKOLJSKI PREGLED (vsebuje deset področjih: podnebne spremembe, odpadki, energija,voda, trajnostna mobilnost, hrana in zdravje, okolica ustanove /vrtca/šole/fakultete/, biotska raznovrstnost, ohranjanje našega sveta, splošno) |
3. EKOAKCIJSKI NAČRT (določanje aktivnosti na podlagi okoljskega pregleda, usmeritev dela za posamezno šolsko leto) |
4. NADZOR IN OCENJEVANJE – poročilo (spremljanje in merjenje uspešnosti zastavljenih ciljev) |
5. KURIKULUM – DELO PO UČNEM NAČRTU (vključevanje okoljskih vsebin v študijske predmete) |
6. OBVEŠČANJE in OZAVEŠČANJE (v ustanovi, v lokalni oziroma širši skupnosti) |
7. EKOLISTINA (izjava o ekoposlanstvu v obliki ekolistine, ki jo pripravi ustanova sama) |
Za pridobitev oz. potrditev zelene zastave v šolskem letu 2020/2021 je treba izvesti naslednje aktivnosti:
A) Izpolniti Ekoporal po posameznih korakih:
1. Pregledati in osvežiti podatke za Ekoodbor (1. korak)
2. Izvesti oziroma dopolniti Okoljski pregled (2. korak)
3. Določiti Ekoakcijski načrt (3. korak), ki mora OBVEZNO vključevati:
– vsaj tri projekte s seznama projektov 2020/2021
– aktivnosti po individualni izbiri ustanove
Priporočamo, da pri izpolnjevanju Ekokacijskega načrta razmislite/določite, kako je povezan z
učnim načrtom (5. korak) in obveščanjem v ali zunaj ustanove (6. korak)
Rok za Ekoakcijski načrt: 30. november 2020
4. Izpolniti poročilo o opravljenih aktivnostih (4. korak), rok za poročilo: 31. maja 2021
5. K poročilu dodati pripadajoče priloge v 5. in 6. koraku, rok: 31. maja 2021
6. Pregledati in po potrebi osvežiti Eko-listino (7. korak)
B) Objaviti dobro prakso v Ekoskladovnici (skladno z navodili za objavo dobre prakse v Ekoskladovnici)
C) Plačati pristojbino
Izmed navedenih projektov izberite vsaj tri, povežite jih z učnim načrtom:
- EKOŠOLA MERI ODTIS CO2 (izobraževanje o podnebnih spremembah in vplivih naših dejavnosti na izpuste toplogrednih plinov, izobraževanje za merjenje odtisa CO2, načrtovanje in izvajanje ukrepov za zmanjšanje odtisa CO2)
- E-SPACE – KROŽNO GOSPODARSTVO (raziskovanje in izobraževanje o krožnem gospodarstvu kot eni glavnih usmeritev za trajnostno prihodnost, proučevanju krožnega gospodarstva na konkretnih primerih materialov v našem življenju, še posebej papirju, pa tudi plastiki, hrani, tekstilu)
- ODPADKOM DAJEMO NOVO ŽIVLJENJE (ločevanje različnih vrst odpadne embalaže z namenom nadaljnje predelave, uporaba odpadnih surovin in izdelava novih, recikliranih izdelkov, krogotoki različnih vrst odpadne embalaže in surovin)
- PODNEBNE SPREMEMBE (prepoznati človekov vpliv na podnebne spremembe na vseh področjih delovanja. Razumeti povezanost podnebnih sprememb z drugimi temami – kot so energija, trajnostna mobilnost, hran, biotska raznovrstnost, odpadki, voda…)
- MLADI POROČEVALCI (novinarski pisni, fotografski in videoprispevki o okoljskih izzivih in iskanju rešitev na razpisane teme)
- EKO-PAKET (zbiranje in ustvarjanje iz odpadne KEMS, recikliranje KEMS)
- MISIJA: ZELENI KORAKI (nagradni likovni, foto- in videonatečaj o trajnostni mobilnosti, zelenem prometu in okolju prijaznem potovanju)
- HRANA NI ZA TJAVENDAN (zmanjšajmo količino zavržene hrane)
- ALTERMED (Celjski sejem, marec 2021, teme: lokalno pridelana hrana, gibanje in zdravje)
- ZNANJE O GOZDOVIH (gozd in podnebne spremembe)