V prijetnem okolju OŠ Jožeta Gorjupa Kostanjevica na Krki je 31. maja 2025 potekala mednarodna konferenca programa Ekošola “GRADIMO TRAJNOSTNO DRUŽBO – VLOGA MENTORJEV V PROGRAMU EKOŠOLA, ki je povezala vzgojitelje, učitelje, strokovnjake in partnerje iz Slovenije in tujine. Udeležilo se je je več kot 200 mentorjev in koordinatorjev, ki vsak dan s svojim delom in predanostjo soustvarjajo trajnostno naravnano vzgojo in izobraževanje.
Dogodek je bil posvečen izmenjavi dobrih praks, navdihujočim predstavitvam in predstavitvi novih učnih gradiv in projektov, ki bodo v prihodnjem šolskem letu obogatili izvajanje programa. V ospredju so bile teme podnebnih sprememb, biotske pestrosti, energije, hrane ter trajnostnega načina življenja.
Zbrane je nagovoril mag. Gregor Cerar, nacionalni koordinator programa Ekošola, ki je izpostavil pomen povezovanja in nenehnega učenja. Poudaril je, da mednarodna konferenca vsako leto potrjuje, kako pomembno vlogo ima izobraževanje za trajnostni razvoj pri oblikovanju prihodnosti in da so mentorji tisti, ki to vizijo vsakodnevno uresničujejo – z znanjem, navdušenjem in zgledom mladim pomagajo razumeti, kako s konkretnimi dejanji prispevati k bolj pravičnemu in zelenemu svetu.
Posebno noto je dogodku dal tudi mednarodni značaj, saj so na konferenci sodelovali predavatelji in gostje iz Hrvaške, Bosne in Hercegovine in Ekvadorja. Diana Garašić, nacionalna koordinatorka programa GLOBE na Hrvaškem, je predstavila nov učbenik za trajnostni razvoj, Marco A. Segovia Bifarini iz Ekvadorja pa je z udeleženci delil izkušnje z uvajanjem trajnosti v izobraževalne sisteme in obratno – kako šole oblikujejo trajnostno kulturo. Dogodek je zaokrožila Gordana Jarabek, vodja fizioterapije v Splošni bolnišnici Brežice, z izjemno delavnico o spopadanju s stresom in telesnim zavedanjem, ki je navdušila vse prisotne.
Hvala vsem, ki ste bili z nami – skupaj smo znova dokazali, da je sprememba mogoča, ko delujemo kot skupnost.
Program konference
Vsa gradiva s konference:
- Diana Garašić: Obrazovanje za održivi život
- Marco A. Segovia Bifarini: Lessons learned from sustainability applied to education and vice-versa
Zbornik prispevkov (v pripravi)
- Tamara Medja, Kranjski vrtci: Male glavice in velika odgovornost: Kako otroke (1-2 leti) »naučiti« pomena trajnostnega gospodarjenja z vodnimi viri
- Martina Skoko in Marijana Plivelić, Dječji vrtić Prečko i Dječji vrtić Jarun, Zagreb, Hrvaška: Metodički pristupi za osvještavanje ekološke osjetljivosti kao kulture življenja kod djece
- Leonida Škodnik, Vrtec Ivana Glinška Maribor: Vloga vrtca pri ozaveščanju staršev in otrok o pomenu čebel
- Valentina Šoštarič, JVIZ OŠ Gorišnica, vrtec Gorišnica: Raziskovanje vode v predšolskem obdobju
- Kristina Zorić Beslema in Marcela Marin, Dječji vrtić Vukovar I, Vukovar, Hrvaška: Daj pet za zeleni svijet. Buvljak u vrtiću
- Lidija Retuznik, Vrtec Otona Župančiča Slovenska Bistrica: Lutkovna umetnost za trajnostni razvoj
- Željka Požgaj, Dječji vrtić Mali princ, Zagreb, Hrvaška: Eko- prihvatljiva matematika
- Mojca Smogavec, Vrtec O. Župančiča Slo. Bistrica: Prepletanje eko vsebin in koncepta reggio emilia
- Martina Križanič, Vrtec Manka Golarja G. Radgona: “Eko pust” v vrtcu Manka Golarja Gornja Radgona
- Martina Vrkljan in Božena Galić, Dječji vrtić Prečko, Zagreb, Hrvaška: Razvoj kompetencija za održivi razvoj u vrtiću; Temelj za budućnost
- Veronika Hribar, Kranjski vrtci: Poglej, kaj lahko naredim iz ostankov hrane
- Sandra Helbet Kocijan in Jasna Arko, Dječji vrtić Siget, Zagreb, Hrvaška: Urbani vrtovi u zatvorenom prostoru
- Bojana Levart, Vrtec O. Župančiča Slo. Bistrica: Les – kot trajnostni material za vzpodbujanje otrokove igre in medgeneracijskega sodelovanja
- Sabina Hütler, Vrtec Tezno Maribor: Buče, bučna semena in še kaj
- Taja Ožbolt Ilaš, VVZ Kekec Grosuplje: Kekčeva izmenjevalnica otroških oblačil, igrač in slikanic
- Željka Cvetkovski in Nikolina Jurinić, Dječji vrtić “Vrapče”, Zagreb, Hrvatska: GLOBE i STE(A)M aktivnosti u vrtićkim skupinama
- Anela Blagajčević, Vrtec Otona Župančiča: Zelišča malih Smrkcev
- Andreja Šarabon, Vrtec Tržič: Uporaba odpadnega materiala za zmanjšanje potrošniške družbe v vrtcu
- Josipa Lazarević in Ana Margetić, Dječji vrtić Bakar – PO Hreljin, Hrvaška: Zdrava I osvijestena prehrana u vrtiću
- Simona Rauter, Javni zavod Vrtec Zreče: Ko majčka ali nogavička premajha mi je, ustvarjalni junak recikliranja v meni prebudi se
- Aida Alič, Vrtec Ledina: Gozdna pedagogika kot pot k trajnostni vzgoji predšolskih otrok
- Katja Švigelj Perović, Vrtec Ledina: Vrtnarjenje v mestnem vrtcu: spodbujanje trajnostnega razmišljanja pri otrocih
- Tamara Vrdoljak in Ivan Cerovac, Dječji vrtić Vrapče, Zagreb, Hrvaška: Svijet biljaka
- Barbara Bečan Soklič, Vrtec Tržič: Spoznavanje narave in ustvarjanje z zelišči kot motivacija za trajnostno ravnanje z naravo za otroke v vrtcu
- Andrea Grzela, Dječji vrtić Jarun, Hrvaška: Fizičko i mentalno zdravlje djece (odgoj odgovornog pojedinca)
- Teja Tratnik, Vrtec Otona Župančiča: Odpadna embalaža kot kvalitetna igrača
- Maja Karapandžić in Natalija Filla, Dječji vrtić Slavuj, Strmec Samoborski, Hrvaška: Važnost tjelesnih aktivnosti u odgoju i obrazovanju za održivi razvoj
- Andrea Lesjak, Dječji vrtić Vrapče, Zagreb, Hrvaška: Mali čuvari velike planete!
- Petra Bodlaj, Vrtec Tržič: Gozd kot pomemben dejavnik pri spodbujanju motivacije, učenja in razvoja otrok v vrtcu
- Nuša Petrič, Javni zavod Vrtec Zreče: Vpliv gozda na razvoj otrokovih vrednot
- Romana Skarlovnik, Vrtec Otona Župančiča Slovenska Bistrica: Spoznavanje čebele v predšolskem obdobju
- Nina Mak Lopan, OŠ Vransko-Tabor, OE Vrtec Tabor: Kuharski mojstri v Reciklirani kuhinji!
- Vanja Šuško, Dječji vrtić Sunčana, Zagreb, Hrvaška: Održivi razvoj u umjetnosti pokreta i plesa
- Martina Prezelj, Vrtec Antona Medveda Kamnik: Kaj vem o vodi?
- Sabina Bajc, OŠ Leskovec pri Krškem, vrtec Leskovec: Lokalno, trajnostno in brez odpadkov: “raziskovalci okusov”
- Nataša Veldić, Dječji vrtić Sopot, Zagreb, Hrvaška: Odgoj i obrazovanje za održivi razvoj iz perspektive Montessori pedagogije u skladu s Programom globalnog razvoja do 2030
- Ena Javor in Ana Marija Kesegić, Dječji vrtić Osijek, PC Mak, Osijek, Hrvaška: Kultura ustanove kao temelj održivog razvoja
- Sonja Pavlinjek, OŠ Cankova – vrtec Cankova: Zavržem ali uporabim?
- Katja Frol Štefan, Vrtec Domžale: Drevesa za Kras
- Tjaša Pulko, Vrtec Otona Župančiča Slo. Bistrica: Gozdne dogodivščine – približati občutek odgovornosti za okolje že najmlajšim
- Petra Vidović, Dječji vrtić Sunčana, Zagreb, Hrvaška: Mali zeleni vrtlari u potrazi za gradskim zelenilom
- Sonja Ambrožič, Vrtec Radovljica: Od podrtega drevesa do kulise
- Silvana Rupnik, VVE pri OŠ Žiri: Žiri – moje mesto
- Vesna Glavović, Dječji vrtić Sopot, Zagreb, Hrvaška: Sjeme društvene svijesti, solidarnosti i brige za planet i ljude u Montessori jaslicama
- Nika Zibelnik, Vrtci Brezovica: Dragocenosti iz odpadkov – vzgoja otrok za trajnostno prihodnost
- Karmen Ančimer Poteko, OŠ Leskovec pri Krškem: Ekošola pri pouku = Šola za življenje
- Ana Oman, OŠ Drska: Implementacija trajnostnih praks v osnovnošolskem okolju: primer intergrativnega projekta Eno z naravo.
- Jasminka Dubravica, OŠ Valentin Klarin, Preko, Hrvaška: Morski “probiotik” – biokugle
- Vesna Groznik, OŠ Šmarje – Sap: Zemlja je naš edini dom, zato poskrbimo, da bo to tudi čim dlje ostal
- Darja Šega, OŠ Antona Martina Slomška Vrhnika: Odnos osnovnošolcev do odpadne hrane v šolskem okolju
- Klara Božnik, CUDV Dobrna: Ekološki koraki skozi Eramus+ projekt CLENA: Aktivnosti za trajnostno prihodnost v posebnem programu VIZ
- Nataša Rustja, OŠ Bršljin: Miti in resnica o koruznih kosmičih
- Ankica Veseljić, OŠ Banija in Vladimira Fumić, OŠ Braća Seljan, Hrvaška: Djeluj održivo
- Tina Stopar, OŠ Zbora odposlancev: Gozdna pedagogika: Učenje o naravi, okolju in trajnostnem razvoju
- Patricija Vejnović, OŠ Leskovec pri Krškem: Razvijanje odnosa do trajnostnega razvoja pri pouku angleščine
- Simona Sobotič, OŠ Pohorskega odreda Slovenska Bistrica: Mini šivalnica
- Milanka Hrovatin, OŠ Antona Žnideršiča Ilirska Bistrica: Mladi raziskovalci na OŠ Antona Žnideršiča Ilirska Bistrica
- Petra Zlatič, OŠ Leskovec pri Krškem: Ne zavrzi – ponovno uporabi
- Simon Kranjc, CUDV Dobrna: CLENA projekt – ekološke aktivnosti v učnem procesu
- Marina Lucin in Zdravka Ciglenečki; Osnovna škola Jure Kaštelana, Zagreb, Hrvaška: Jedemo odgovorno
- Anita Bajec, OŠ heroja Janeza Hribarja Stari trg pri Ložu: Ko odpadke v roke dobimo, turistične spominke naredimo
- Gregor Kunstelj, OŠ Ig: Unikatnost učitelja
- Janja Milošič, VIZ OŠ Rogatec: Podnebni detektivi pri pouku angleščine
- Danijela Majcenić in Sara Gašparić Kovačec, OŠ Viktora Kovačića, Hum na Sutli, Hrvaška: Tko hranu baca, nije faca
- Svetlana Jović, OŠ Jurija Dalmatina Krško: Z roko v roki strmimo k trajnostnemu razvoju
- Pranvera Lutolli, II. OŠ Žalec: Hrana in otroci s posebnimi potrebami
- Kristina Burger, OŠ Brusnice: Trajnostni razvoj kot pomembna vzgojno-izobraževalna dejavnost, s katero se učimo spoštovati sebe in svoje okolje
- Irena Grašič Arnuš, OŠ Kuzma: Z igro in gibanjem ter ekoustvarjanjem popestreno učenje nemščine v 1. VIO
- Janja Rožanc, OŠ dr. Ivana Korošca Borovnica: Mikrotoksične snovi in izobraževanje otrok: Ključ do varnejše prihodnosti
- Nataša Trenčevska, OŠ Veli Vrh Pula, Hrvaška: Prirodu zaštitimo prirodno
- Simona Žarn Ivanšek, OŠ Jurija Dalmatina Krško: Ozaveščanje o pomenu ohranjanja biotske pestrosti na bralnih urah
- Bojana Habjanec in Žarko Ćorić, OŠ Vjenceslava Novaka, Zagreb, Hrvaška: Čuvari planete: Ekološko obrazovanje za sve
- Barbara Švarc Fajdiga: OŠ Šentvid: Stališča slovenskih staršev do trajnostnega razvoja in električnih vozil: Primer OŠ Šentvid
- Ana Marija Novak, OŠ Ob Rinži – POŠ Livold: Kako se na naši podružnici zavzemamo za ekološko delovanje in zmanjševanje odpadkov
- Špelca Hribar, OŠ Ob Rinži: Z malimi koraki do velikih sprememb
- Brigita Barbarič, OŠ Kuzma: Trajnostni trendi pri pouku tujega jezika
- Petra Turk, OŠ Šmartno pri Slovenj Gradcu: Mentor kot povezovalni člen med trajnostno vzgojo in mednarodnimi projekti: Izzivi hitre mode v šolskem okolju
- Jasna Gril Matjašič, OŠ Frana Saleškarja Finžgarja: Vzgojne dejavnosti za trajnostno prihodnost: oblikovanje čustveno varnega, vključujočega in odgovornega razreda
- Tanja Logar, OŠ Rodica: GLOBE mednarodna kampanja »Spongy schools«
- Aleš Tuš, OŠ Antona Aškerca Rimske Toplice: Uporabimo zavrženo, da poustvarimo ponovno uporabno(Izdelava elektrarn pri pouku tehnike in tehnologije iz recikliranih materialov)
- Andreja Vlahović Gabriša, OŠ Milana Langa, Bregana, Hrvaška: Erasmus projekt Ruku pruži, prirodi služi
- Martina Lebar, OŠ Sveti Jurij: Kako pri pouku multimedije učencem približati cilje trajnostnega razvoja?
- Manca Mihelčič, OŠ Preserje pri Radomljah: Iz učilnice v gozd: triletna izkušnja pouka v naravi
- Anita Mustać in Zrinka Klarin, OŠ Šime Budinića Zadar, Hrvaška: Tragovi koje ostavljamo u moru
- Marija Zaljuberšek Friškovec, OŠ Šmartno pri Slovenj Gradcu: Manj plastike, več narave – koraki k trajnostni prihodnosti
- Valerija Horvat, OŠ Sveti Jurij: Od starih vrtov do šolskih gredic: Spodbujanje trajnostnega vrtnarjenja med mladimi
- Iris Kosmatin Rant, OŠ Vižmarje-Brod: Izdelava skupinske pustne maske iz odpadnega kartona
- Biljana Agić in Emir Agić, OŠ Šime Budinića Zadar, Hrvaška: Održivi razvoj kroz plavo obrazovanje
- Željka Fendre, OŠ Rodica: Pregled higienskih navad učencev na osnovni šoli
- Maja Petrovčič Rupnik, OŠ Ivana Tavčarja Gorenja vas: Ekologija in zdrava prehrana skozi frazeme
- Nina Tuš, OŠ Antona Aškerca Rimske Toplice: Likovna umetnost kot orodje za trajnostno ozaveščanje mladih
- Rozvita Jančič, OŠ Sveti Jurij: Mi smo ekoface
- Alenka Domanjko Rožanc, OŠ Markovci: Odgovorno ravnanje z izgubljenimi in pozabljenimi oblačili na šoli
- Jasmina Nose, OŠ 27. julij: Uporaba odpadnega tekstila pri pouku gospodinjstva v šoli z nižjim izobrazbenim standardom
- Martina Peterlin, OŠ Podbočje: Iz majhnega zraste veliko oziroma navada
- Marjeta Oblak, OŠ Horjul: Trajnostni razvoj skozi oči planinca
- Polona Štante, OŠ Šmarje pri Jelšah: Poti do manj zavržene hrane
- Suzana Rebec, I. OŠ Celje: Mikrosvet narave – raziskovanje travniških žuželk in drobnih prebivalcev tal
- Zdravka Koljatić, OŠ Bol na Braču, Hrvaška: Peripatetic 2025 – Walk and learn (Šetaj i Uči)
- Nataša Račič, OŠ Leskovec pri Krškem: Gojenje, nabiranje in uporaba rastlin spodbuja zdravo življenje malih vrtnarjev
- Ivana Soldo Klanac in Ljubica Juroš, OŠ “I. B. Mažuranić”, Strizivojna, Hrvaška: Provedba odgoja i obrazovanja za održivi razvoj obilježavanjem tjedna bioraznolikosti
- Valentina Dobravec Junc, OŠ Dušana Muniha Most na Soči: Trajnost in medkulturnost skozi kulinariko
- Tjaša Vrbek, OŠ Šmarje pri Jelšah: Domače je zdravo za ljudi in naš planet
- Sanela Hajdarovič, OŠ Toneta Čufarja Jesenice: Kaj lahko storim jaz za bolj trajnostno potrošnjo?
- Mateja Poženel, OŠ Horjul: Hodimo peš in ne koristimo šolskega prevoza
- Nataša Brodnik Kržan, OŠ Leskovec pri Krškem: Dobra razredna klima
- Goran Šuper, OŠ Đure Prejca Desinić, Hrvaška: Light me up!
- Klavdija Černelč, OŠ Šmarje pri Jelšah: Pralna sredstva za boljši jutri
- Katja Erban, OŠ Venclja Perka: BeeTea ali ne biti v Domžalah?
- Ines Makovec, OŠ Stopiče: Matematika in smeti
- Jasmina Zadravec, OŠ IV Murska Sobota: Naš eko prispevek za dober danes in boljši jutri
- Nina Mišič, OŠ Notranjski odred Cerknica: Po poteh žabje družine do spoznavanja biotske raznovrstnosti domačega kraja
- Sabina Pokovec, Zavod za gluhe in naglušne Ljubljana: Vključevanje trajnostnega razvoja v izobraževanje gluhih in naglušnih s ciljem motivacije za trajnostni razvoj
- Erika Tušek Vrhovec, OŠ Gornje Jesenje, Hrvaška: Smanjite volumen otpada: Stisnite tetrapake!
- Nadja Marn, OŠ Trebnje – PŠ Dolenja Nemška vas: Prekolesarimo popoldne – Skrb za prenos trajnostnega načina življenja med generacijami
- Tina Čeh, OŠ dr. Ljudevita Pivka: Odpadni material kot didaktični pripomoček
- Nataša Obran, OŠ Grm Novo mesto: Kreativno oblikovanje didaktičnih iger in igrač z uporabo trajnostnih materialov
- Vesna Udovč, OŠ Drska: Poučevanje o bobrih – spoznavanje pomena zaščitenih vrst skozi terensko delo
- Maruša Dolanc, Zavod za gluhe in naglušne Ljubljana: Dejavnosti ob dnevu zemlje z gluhimi in naglušnimi učenci
- Josip Gunek, Silvija Koščec in Valentina Končevski, OŠ Ante Starčevića, Lepoglava, Hrvaška: Smanjimo ekološki otisak
- Vid Kastelic, OŠ Zadobrova: Delo z nadarjenimi učenci v okviru trajnostnega razvoja
- Liljana Klobučar, OŠ Dolenjske Toplice: Gibanje za zdravje učencev in zelen planet
- Tanja Ješovnik, OŠ dr. Ljudevita Pivka: Naša zeliščna spiralna gredica
- Rajka Avirović Gaća in Renata Grahovac, OŠ Eugena Kumičića, Slatina, Hrvaška: Stabla koja život znače
- Jure Mele, OŠ Notranjski odred Cerknica: Recikliranje pri pouku predmetov s področja tehnike in tehnologije
- Maja Uranič, Zavod za gluhe in naglušne Ljubljana: Trajnostno ravnanje s hrano v šolah: koraki za zmanjševanje odpadne hrane
- Maja Fabjan, Srednja trgovska in aranžerska šola Ljubljana: Preko Ekošole do trajnostno naravnanih dijakov in izpolnitve mojega poslanstva
- Olivera Tadić, Srednja škola Mate Blažine Labin, Hrvaška: Gdje su nestale zvijezde?
- Simona Hudrap, ŠC Slovenj Gradec, Srednja šola Slovenj Gradec in Muta: Trajnostnost za mlade: Izzivi in rešitve za zeleno prihodnost
- Irena Žižek Trojer, Srednja trgovska in aranžerska šola Ljubljana: Znanje o gozdovih za več trajnosti
- Karmen Leskošek, Srednja gradbena, geodetska, okoljevarstvena šola in strokovna gimnazija Ljubljana: Mladi kot nosilci trajnostnega ravnanja z okoljem
- Janja Šetina, ŠC Slovenj Gradec, Srednja zdravstvena šola: Dan za zdravje
- Dr. Rock Finale, Srednja trgovska in aranžerska šola Ljubljana: Rastline kot povezovalec med naravo, umetnostjo in jezikom
- Špela Matavž, ŠC Slovenj Gradec, Srednja šola Slovenj Gradec in Muta: Ohranjanje okolja in ekosistemov za zdravo in trajnostno prihodnost
- Mateja Puc, Srednja zdravstvena šola Ljubljana: Spodbujanje zdravega življenjskega sloga: vloga uravnotežene prehrane pri uresničevanju ciljev agende 2030
- Vesna Fujs, Srednja šola Domžale: Trajnostni razvoj in izobraževanje odraslih
- Damijana Meža, ŠC Slovenj Gradec, Srednja šola Slovenj Gradec in Muta: Zaščita pred UV – sevanjem z naravno kozmetiko
- Ana Culej in Irena Futivić, Gimnazija Antuna Gustava Matoša Zabok, Hrvaška: Hrana i održivi razvoj
- Mateja Prus, Grm Novo mesto – center biotehnike in turizma, Kmetijska šola Grm in biotehniška gimnazija: S kompostiranjem do trajnostne pridelave hrane
- Ida Tarman Šmit, Srednja zdravstvena šola Ljubljana: Debata – je umetna inteligenca lahko rešitev za podnebne spremembe?
- Melita Munič, Srednja zdravstvena in kozmetična šola Maribor: Kreativne strategije za spodbujanje učenja biologije izven šolskih okvirjev
- Jaka Delčnjak, ŠC Slovenj Gradec, Srednja zdravstvena šola: Bolj goniš, bolj gre: pogonska goriva prihodnosti
- Eva Meža, Šolski center Slovenj Gradec, Srednja zdravstvena šola: Sem, kar jem
- Janja Bolte, Srednja šola tehniških strok Šiška: Življenjska higiena mladostnikov: vpliv spalnih navad, mobilnih telefonov in nedovoljenih substanc na njihovo življenje ter možne rešitve
- Petra Štritof Šiško, Šolski center Novo mesto, Srednja strojna šola: Vpliv kajenja na zdravje in okolje
- Tatjana Ferder Brunšek, Gimnazija Ledina: Podnebju prijazno prehranjevanje
- Ana Jurkovič, Srednja tehniška šola Koper: Krožno gospodarstvo v praksi: dišeče sveče iz odpadnega jedilnega olja
- Nataša Tomić, Ivan Tarle in Marlena Matahlija, Učenički dom Lovran, Hrvaška: Održiva moda- sretan um
- Alen Ovčar, Srednja zdravstvena in kozmetična šola Celje: Mestni toplotni otoki skozi digitalno animacijo: povezovanje interaktivnega učenja in trajnostnih rešitev
- Lucija Kompan, ŠC Slovenj Gradec, Srednja zdravstvena šola: Tek po mestnih poteh za zdravje in smeh
- Andraž Dolar, Gimnazija in srednja šola Rudolfa Maistra Kamnik: Razišči mikroplastiko: biorazgradljiva plastika kot alternativa nerazgradljivi plastiki
- Iva Novak, Ekonomska i trgovačka škola Čakovec, Hrvaška: Odgovorna prehrana i održivi razvoj
- Matej Peterlin, Šolski center Novo mesto, Srednja strojna šola: Zelena prihodnost na dveh kolesih: obnova motorja tomos apn 6
- Barbara Sivec Urbanč, Srednja šola tehniških strok Šiška: Uporaba energijskih pijač med mladimi – skrita past za zdravje in razvoj
- Vlatka Kuhar, VII. gimnazija, Zagreb, Hrvaška: Zdrava prehrana potencijal održivog razvoja
- Alenka Medved, Srednja trgovska in aranžerska šola Ljubljana: Zakaj drevo
- Tatjana Lesjak, Srednja vzgojiteljska šola, gimnazija in umetniška gimnazija Ljubljana: Izdelava inovativnih glasbil iz recikliranih materialov pri pouku glasbe
- Petra Primožič, STSŠ ŠC PET: Podnebni tek na ŠC PET – od ideje do izvedbe
- Tatjana Trupej, Ekonomska šola Celje, Gimnazija in srednja šola: Učna podjetja na ekonomski šoli – promotorji trajnostnega razvoja
- Magdalena Udovč, Šolski center Novo mesto, Srednja elektro-računalniška šola in tehniška gimnazija: Vpliv poučevanja v naravi na psihično počutje mladostnikov pri pouku slovenščine na srednji šoli
- Mirko Ćurić in Krunoslav Biberović, Srednja strokovna škola Antuna Horvata Đakovo, Hrvaška: Revitalizacija stare seoske kurije i vinograda u Trnavi
- Sonja Jerič Štefe, Biotehniški center Naklo: Trajnostna cvetlična dekoracija na Blejskem gradu
- Rok Mencej, STSŠ ŠC PET: Trajnostni in množični turizem v gorskem habitatu: posledice in učinki ter razvojne perspektive
- Patricija Grmek, SŠGTLJ: Trajnostni vidiki vzgojno-izobraževalnih aktivnosti na primeru šolskega obrata za izvajanje praktičnega pouka in usposabljanja
- Aleš Ferlež, Šolski center Celje, Srednja šola za strojništvo, mehatroniko in medije: Motivacija dijakov skozi analizo realnih problemov v elektroenergetiki
- Daša Orešnik Finžgar, STSŠ ŠC PET: Organizacija EKO dogodkov na ravni šole
- Ružica Lončar, I. tehnička škola Tesla, Zagreb, Hrvaška: Društvena inovacija u funkciji održivog razvoja
- Jasna Čot, Srednja trgovska in aranžerska šola Ljubljana: Mobilnost dijakov kot del vzgoje za trajnostni razvoj
- Rok Kastelic, Gimnazija Jožeta Plečnika Ljubljana: Geografsko terensko delo: metoda štetja prometa in ozaveščanje o pomenu prometa
- Nevenka Dragovan Makovec, Srednja šola Črnomelj: Kk je fejst zero waste: dijaki kot ambasadorji trajnostnega načina življenja
- Miha Povšič, Srednja ekonomska, storitvena in gradbena šola, Šolski center Kranj: Izdelava netopirnic v šoli z namenom spodbujanja ohranjanja biotske pestrosti
- Marija Žigart, Srednja šola za gostinstvo in turizem Maribor: Izboljšanje energetske pismenosti med bodočimi gostinci
- Zoran Raičevič, Srednja elektro-računalniška šola Maribor: Energetska mešanica sveta in Slovenije v prihodnosti
- Vesna Potočnik, ŠC Škofja Loka, Srednja šola za strojništvo: Kako iz recikliranih materialov naredimo uporaben učni pripomoček?
- Stela Rotim, Srednja škola Ilok, Hrvaška: Održivi razvoj u poljoprivrednoj proizvodnji
- Katja Zupančič Krajnc, III. gimnazija Maribor: Kako motivirati dijake k zavestnemu ločevanju odpadkov v srednji šoli
- Tamara Šiško, III. gimnazija Maribor: Ekologija v luči trajnostnosti – trajnostni razvoj pri pouku biologije v gimnaziji
- Kristina Vidak in Nataša Ćurković, Obrtnička škola Bjelovar in Ekonomska škola Bjelovar, Hrvaška: Uloga obrtničkih škola u održivom razvoju
- Tanja Justin, Strokovno izobraževalni center Ljubljana: Terapevtski pes kot most med izobraževanjem, trajnostnim razvojem in dobrobitjo dijakov
- Majda Milavec, Strokovni center Mladinski dom Jarše: Vzgoja in izobraževanje za trajnostni razvoj v dnevnem programu za mladostnikih s čustvenimi in vedenjskimi težavami
- Zdravka Puljiz in Katarina Fruk, Učenički dom Maksimir, Zagreb, Hrvaška: Ima li hrane u otpadu?
- Jasna Klasinc, Biotehniška šola Maribor: Kdo bo v prihodnosti zagovarjal cilje trajnostnega razvoja?
- Terezija Kastelic, Strokovno izobraževalni center Ljubljana: Polstenje in krožno gospodarstvo
- Sanja Fabac in Marijana Vuković, Gimnazija Vladimira Nazora Zadar, Gimnazija dr. Mate Ujevića Imotski, Hrvaška: Održivo i virtualno